close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf IV draait vierkant - start slecht

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: ALH 1.9 tdi 90 pk

Motor draait slecht - ligt hevig te schokken - start slecht - verliest vermogen - is nogal rokerig .....
Distributie was over - ligt een nieuwe cilinderkop ( met nieuwe kleppen etc ) op. Distributie ligt correct ! Merktekens reeds meerder malen gecontroleerd, dynamische afstelling van de dieselpomp is ook OK, de waarde's zijn goed ... Dieselpomp heeft reeds gedemonteerd geweest en op de testbank bij Bosch werkt deze perfect ! Compressietest heb ik ook al gedaan , is ook in orde ...Krukas positie sensor etc zijn ook gecontroleerd en blijken goed te werken. In het storingsgeheugen is niets opgeslagen !! De injectors zijn één voor één ( ook de derde, die met de sensor ) getest en werken eveneens goed. Egr-klep en spruitstuk hebben voldoende doorgang ...
Wagen heeft reeds bij verschillende dealers gestaan en is nu bij mij terecht gekomen ... iemand raad ?

Bedankt !
Groeten, S

Geplaatst door

steven11173 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen benzine getankt toevalig??

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Nee, draait al even vierkant wanneer ik deze op een extern reservoir aansluit ...Thankx

steven11173 0

17 jaar

weet je ook zeker dat de egr niet open blijft staan?

thijs11387 0
badge

17 jaar

Ja, heb deze al afgesloten met een plaatje ertussen .... maar blijft hetzelfde ....raak er niet wijs uit ...

steven11173 0

17 jaar

zijn de zuigers niet beschadigd en heb je wel de goeie cilinderkop gemonteerd?

De nummer van de culasse klopt, heb deze gemeten envergeleken met de oude, lijkt me allemaal te kloppen ...indien de zuigers zouden beschadigd zijn, zou ik dit toch moeten merken aan de compressietest ....
Bedankt !

steven11173 0

17 jaar

heb je al een ander motorregelapparaat geprobeert.

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Nee, dat ga ik morgen is proberen ...moet je gelijk de transponder coderen he ? thankx

steven11173 0

17 jaar

nee volgens mij kun je deze nog zo over zetten

thijs11387 0
badge

17 jaar

als de zuigers de kleppen raken kan er een scheur ontstaan aan de rand van de verbrandingruimte van de zuigers en dat merk je niet met een compressietest.

ja maar dan moet je dater met compressie meten wel uit kunnen halen

thijs11387 0
badge

17 jaar

thijs heb jij al eens zo'n geval bij de hand gehad?

nee maar het lijkt mij als een motor slecht loopt door een scheur in de zuiger dat ja dat er dan wel met een compressie teset uit kunt halen

thijs11387 0
badge

17 jaar

nee door die scheur word de werveling beinvloed en de kans dat er een stukje van de rand afbreekt met alle gevolgen van dien

ja dat zou idd kunnen mara ik mag aan nemen dat ze de zuigers goed gecontroleert hebben

thijs11387 0
badge

17 jaar

laten we het hopen voor steven

Misschien dat de meetwaarde blokken informatie geven? (Luchtmassa, turbodruk, temperatuur, etc etc.)

dutch123 165

17 jaar

Als ik het goed begrepen heb is de distributiesnaar defect geraakt en gerepareerd.
Tevens alle bovenstaande onderdelen verv.
En daarna deze klacht?
Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.