Motor draait slecht - ligt hevig te schokken - start slecht - verliest vermogen - is nogal rokerig .....
Distributie was over - ligt een nieuwe cilinderkop ( met nieuwe kleppen etc ) op. Distributie ligt correct ! Merktekens reeds meerder malen gecontroleerd, dynamische afstelling van de dieselpomp is ook OK, de waarde's zijn goed ... Dieselpomp heeft reeds gedemonteerd geweest en op de testbank bij Bosch werkt deze perfect ! Compressietest heb ik ook al gedaan , is ook in orde ...Krukas positie sensor etc zijn ook gecontroleerd en blijken goed te werken. In het storingsgeheugen is niets opgeslagen !! De injectors zijn één voor één ( ook de derde, die met de sensor ) getest en werken eveneens goed. Egr-klep en spruitstuk hebben voldoende doorgang ...
Wagen heeft reeds bij verschillende dealers gestaan en is nu bij mij terecht gekomen ... iemand raad ?
Bedankt !
Groeten, S
Geplaatst door steven11173 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
Geen benzine getankt toevalig??
Groet Thijs
steven11173 (0), 17 jaar geleden
Nee, draait al even vierkant wanneer ik deze op een extern reservoir aansluit ...Thankx
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
weet je ook zeker dat de egr niet open blijft staan?
steven11173 (0), 17 jaar geleden
Ja, heb deze al afgesloten met een plaatje ertussen .... maar blijft hetzelfde ....raak er niet wijs uit ...
johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden
zijn de zuigers niet beschadigd en heb je wel de goeie cilinderkop gemonteerd?
steven11173 (0), 17 jaar geleden
De nummer van de culasse klopt, heb deze gemeten envergeleken met de oude, lijkt me allemaal te kloppen ...indien de zuigers zouden beschadigd zijn, zou ik dit toch moeten merken aan de compressietest ....
Bedankt !
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
heb je al een ander motorregelapparaat geprobeert.
Groet Thijs
steven11173 (0), 17 jaar geleden
Nee, dat ga ik morgen is proberen ...moet je gelijk de transponder coderen he ? thankx
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
nee volgens mij kun je deze nog zo over zetten
johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden
als de zuigers de kleppen raken kan er een scheur ontstaan aan de rand van de verbrandingruimte van de zuigers en dat merk je niet met een compressietest.
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
ja maar dan moet je dater met compressie meten wel uit kunnen halen
johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden
thijs heb jij al eens zo'n geval bij de hand gehad?
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
nee maar het lijkt mij als een motor slecht loopt door een scheur in de zuiger dat ja dat er dan wel met een compressie teset uit kunt halen
johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden
nee door die scheur word de werveling beinvloed en de kans dat er een stukje van de rand afbreekt met alle gevolgen van dien
thijs11387 (0) PRO, 17 jaar geleden
ja dat zou idd kunnen mara ik mag aan nemen dat ze de zuigers goed gecontroleert hebben
johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden
laten we het hopen voor steven
dutch123 (65), 17 jaar geleden
Misschien dat de meetwaarde blokken informatie geven? (Luchtmassa, turbodruk, temperatuur, etc etc.)
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden
Als ik het goed begrepen heb is de distributiesnaar defect geraakt en gerepareerd.
Tevens alle bovenstaande onderdelen verv.
En daarna deze klacht?
Oiram