Motor draait slecht - ligt hevig te schokken - start slecht - verliest vermogen - is nogal rokerig .....
Distributie was over - ligt een nieuwe cilinderkop ( met nieuwe kleppen etc ) op. Distributie ligt correct ! Merktekens reeds meerder malen gecontroleerd, dynamische afstelling van de dieselpomp is ook OK, de waarde's zijn goed ... Dieselpomp heeft reeds gedemonteerd geweest en op de testbank bij Bosch werkt deze perfect ! Compressietest heb ik ook al gedaan , is ook in orde ...Krukas positie sensor etc zijn ook gecontroleerd en blijken goed te werken. In het storingsgeheugen is niets opgeslagen !! De injectors zijn één voor één ( ook de derde, die met de sensor ) getest en werken eveneens goed. Egr-klep en spruitstuk hebben voldoende doorgang ...
Wagen heeft reeds bij verschillende dealers gestaan en is nu bij mij terecht gekomen ... iemand raad ?
Bedankt !
Groeten, S
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen benzine getankt toevalig??
Groet Thijs
Nee, draait al even vierkant wanneer ik deze op een extern reservoir aansluit ...Thankx
17 jaar
weet je ook zeker dat de egr niet open blijft staan?
Ja, heb deze al afgesloten met een plaatje ertussen .... maar blijft hetzelfde ....raak er niet wijs uit ...
17 jaar
zijn de zuigers niet beschadigd en heb je wel de goeie cilinderkop gemonteerd?
De nummer van de culasse klopt, heb deze gemeten envergeleken met de oude, lijkt me allemaal te kloppen ...indien de zuigers zouden beschadigd zijn, zou ik dit toch moeten merken aan de compressietest ....
Bedankt !
17 jaar
heb je al een ander motorregelapparaat geprobeert.
Groet Thijs
Nee, dat ga ik morgen is proberen ...moet je gelijk de transponder coderen he ? thankx
17 jaar
nee volgens mij kun je deze nog zo over zetten
als de zuigers de kleppen raken kan er een scheur ontstaan aan de rand van de verbrandingruimte van de zuigers en dat merk je niet met een compressietest.
ja maar dan moet je dater met compressie meten wel uit kunnen halen
thijs heb jij al eens zo'n geval bij de hand gehad?
nee maar het lijkt mij als een motor slecht loopt door een scheur in de zuiger dat ja dat er dan wel met een compressie teset uit kunt halen
nee door die scheur word de werveling beinvloed en de kans dat er een stukje van de rand afbreekt met alle gevolgen van dien
ja dat zou idd kunnen mara ik mag aan nemen dat ze de zuigers goed gecontroleert hebben
laten we het hopen voor steven
Misschien dat de meetwaarde blokken informatie geven? (Luchtmassa, turbodruk, temperatuur, etc etc.)
17 jaar
Als ik het goed begrepen heb is de distributiesnaar defect geraakt en gerepareerd.
Tevens alle bovenstaande onderdelen verv.
En daarna deze klacht?
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar