Hallo, ik heb hier een Golf IV 1900 TDI van 1998 motorcode AGR.
Distributieriem is over geweest ondertussen alles hersteld.
Sindsdien geen vermogen meer is als rijden zonder turbo.
Alles al opnieuw gecontroleerd zoals distributie met afstelgereedschap,inspuitmoment,inlaat,uitlaat,intercooler en leidingen,regelklep turbo en leidingen,dichtingen inlaat en uitlaatcollectors.
Nieuwe lmm geprobeerd+N75 magneetventiel + turbodruksensor + afsluitventiel mazoutpomp + verstuiver met sensor + egr klep niets geeft beter resultaat.
Uitlezen met Bosch KTS 650 geen foutcodes.
Turbo ook al gedemonteerd en gekuist, compressie is goed.
Motor start en draait perfect en rookt niets, 240000km.
Ook al gaan rijden zonder uitlaat.
Wie heeft nog goede raad aub. ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tank leiding filter in de tenk
controle kuisen van dze edele delen
Ik zal dat maandag proberen alvast bedankt.
Echt alle cacumslangetjes gecontroleerd??
Heb het zelf al meerdere keren gehad,er zit een vacuumslang tegen schutbord aan,en die wil nog wel eens losspringen omdat je de motor laat zakken als je tandriem vervangt.
Misschien is et iets.
Ricky,
Alle slangetjes vervangen bij montage is dus in orde.
zijn de vaciumslangetjes wel goed gemonteerd, en niet gewisseld met een ander slangetje..
Slangetjes aangesloten volgens schema van VW zijn trouwens drukslangetjes van turbo enkel deze van egr klep zijn vacuum.
heb je al geprbeerd als de stang van de turbo kunt bewegen (heb ik eens megemaakt) m.v.g. Gerrit
17 jaar
Hoi Michel,
Al een paar keer meegemaakt dis riem vervangen en trekt daarna niet meer .
Nieuwe luchtmassa meter erop en klaar hij doet het weer.
De stang van de turbo zit los is gecontroleerd en nieuwe originele luchtmassameter is ook geprobeerd geen resultaat. Groetjes Michel.
Wel de juiste brandstof in de tank!!! (benzine ipv diesel )of een beetje benzine getankt.
Het gebeurt vaker dat er verkeert getankt wordt je zoekt je dan rot.
Toch wel heel erg vreemd dat je na het vv van de dist. deze klachten hebt,dan zou je logischerwijs denken dat daar het probleem zit,even terug denken wat je allemaal hebt gedaan...
stekkers misschien gewisseld ???
Ja er zitten 2 verschilende riemen op deAGR motor
Maar ja het aantal tanden zijn gelijk bijde 141 tanden;
Gates 5543 XS; aangedreven agg.: nokkenas, Tot motornr. AGR 565000
Gates Gebruikersnr.: K015543XS ; K025543XS
Aantal tanden 141, Breedte 2 [mm] 25 mm
Gates5559 XS; aangedreven agg.: nokkenas, Vanaf motornr. AGR 565001
Gebruikersnr.: K015559XS
Aantal tanden 141, Breedte 2 [mm] 25 mm
Hoe heb je de pomp afgesteld ???
Gaat motor misschien in noodloop ( turbo regeling ?? druk te hoog ?? )
Distributieriem is de juiste ,pomp afgesteld met micrometer op 0,70 zoals opgegeven bij Bosch nl. 0,65-0,75.
Motor gaat niet in noodloop, turbodrukregeling is in orde. Ik zal eens proberen met apparte mazoutreservoir en vers getankte mazout van de pomp dat heb ik nog niet geprobeerd. Had ik nog niet aan gedacht Johnny.Ik hou jullie verder op de hoogte. Stekkers verwisselen is uitgesloten. Groetjes bedankt.
Is het niet zo dat de afstelling die je gehanteerd hebt de basis afstelling is
pomp cq inspuitmoment met lopende motor controleren/afstellen met geschikte uitlees-apparatuur
Hiervoor dien je een tabel/grafiek met brandstoftemp/inspuitmoment te gebruiken.
Tevens kun je dan evt.de turbodruk balast controleren,dus alrijdende.
kijk ook effe op de volgend topic ......http://81.26.209.49/~problemcar/search.p...
als ik jouw was zou ik naar de dealer gaan om te contr of de pomp just staat afgesteld. Wij zelf doen het dan met de uitleescomputer, en lezen dan de waarde af en kijken inderdaad in een tabel ''zie bijlage''
[url=http://imageshack.us][img]http://img413.imageshack.us/img413/3046/...[/img][/url]
precies,en dit is ook de enige goede manier.
Ricky,
Heb je wel met je testapparatuur je data gecheckt? Bv geeft de lmm wel een signaal of is er bv van de N75 klep een draadje doormidden gegaan? Want alle mechanische controles en vervangingen zijn al gedaan, dus vrees ik voor een kabelbreuk "ergens".
Moet je bij deze motor het statisch dynamische inspuitmoment niet afstellen
Dit doe je met de KTS en volgens de eerder genoemde tabel i.v.m brandstof temp
Naar gelang de temp van de brandstof moet dit een bepaald aantal graden Kas hebben
Zie Esitronic van Bosch
hoi michel
als je alles hebt vervangen en of gecontroleerd zoals je beschijft dan moet je iets over t hoofd hebben gezien of je maakt steeds dezelfde fout.
t zit namelijk zo je zegt dat de moter niet goed trekt.
van uit gaande dat je de distriebutie goed hebt staan en de brandstof pomp afgesteld hebt met de vag tester
volgens de juiste waardes zoals in de grafiek van een van de reacties dus teperatuur afhankelijk dan is je brandstof systeem goed want je naaldslag meter word altijd aangegeven in je meetwaard blokken.
hierbij kun je ook je turbo regeling onder t rijden dus belast meten.
dit kun je t beste doen door flink onder de toeren te rijden en dan volgas verderrijden gedurende korte tijd mag je druk dan niet boven ik dacht rond de 2250mb liggen maar dit moet je even navragen wat de juiste waarde is .
want verder als je logische nadenkt heb je maar een paar mogelijkheden:te weinig brandstof of te veel(maar hij rookt niet)of verkeerde timing of slepende wielen /remmen
met vriendelijke gr wls
Michel ik weet niet waar je zit...in Belgie....
Maar je mag vrijblijvend bij me aankomen,dan kijken we evt.samen effe....vaker is het zo dat men op een
gegeven moment over het kleinste en simpelste foutje heen kijkt...en zeker als men al geruime tijd bezig
is met zo'n "kreng",wat dat betreft ben ik het wel eens met WLS.
Ohja...schiet me net te binnne....is riemwiel op krukas of evt de krukas zelf (nokje of platvlak) niet uitgeslagen ???? Komt regelmatig voor hoor...
Ik hoor het wel gr Hub
Turbo druk onder belasting is ok +- 1950mb als druk hoger wordt gaat motor in nood heb ik ooit al eens voor gehad met passat tdi bij contact terug af en aan gaat hij dan weer tot als turbodruk terug tehoog wordt en dan weer zelfde verhaal maar dat heb ik bij deze golf niet aan de hand Willem.
Nokje krukas is niet uitgeslagen Hub dit kwam veel voor bij Golf III td + tdi.
Ikzelf woon in Riemst +-8km van Maastricht . Bedankt voor reactie mannen groetjes.
Hallo,mannen vrijdag bij VW dealer geweest alles gecontroleerd ook inspuitmoment dynamisch met vw tester zij twijfelden aan turbodruk omdat die wat achterwege blijft, turbo druk komt wel maar niet vlot. Vandaag nieuwe turbo erop gemonteerd en geen resultaat juist hetzelfde geen vermogen. Ga nu proberen met andere mazoutpomp. Word er stillekesaan ....van. Ik hou jullie wel op de hoogte. Suggesties nog altijd welkom.
Bah Bah om gek van te worden !!!!!!
ps ik heb z'n zelfde AGR met klachten gehad(soms niet aanspringen)
en dus niet het bekende starter,relais, tempsensor etc probleem....
aan het eind van het verhaal was de ecu zeiknat inwendig(onder parfant shit plaats)......
effe checken misschien gr en succes Hub Hannemann
hoi michel
het s nog steeds niet gelukt lees ik.
als ik me niet vergis zit op jouw intercooler (deze zit als je voor de auto staat met je gezicht naar de moter toe links onder bij de koplamp)
een gecombineerde turbodruk/temperatuur meter deze gaan wel eens kapot ene moment zijn ze goed andere moment kapot dit is het enigste ding wat de druk meet en het signaal naar de computer stuurt. tenmiste als we hier met een 110pk uitvoering te maken hebben.
anders zit er een slangetje op jouw turbo laat dit ff weten dankje
vr gr willem
o ja nog 1 vraag met mazout pomp bedoel je daar de brandstofpomp mee?
gr willem
mazoutpomp = brandstofpomp
17 jaar
Hallo Willem de gecombineerde turbodruk/temperatuur meter is reeds vervangen , vandaag nog andere brandstofpomp (mazoutpomp) gemonteerd en ook geen resultaat. Ik ga morgen raad van Hub eens proberen en ecu contrleren op vocht. Bedankt groetjes Michel.
hallo michel
wat bedoel jij met de distributie riem is over geweest ? bedoel je dat die versprongen is of vervangen is?
had ik nog een vraag heb je de moter al zonder uitlaat gereden als deze dicht zit kan de turbo geen druk opbouwen en heb je gecontroleerd of er nergens een poetslap of zo in terecht is gekomen .als k mij niet vergis heb je een wastegate die middels 2 klepjes word op druk en niet op vacuum zoals de 110 pk met variabele turbo.
gr willem
Er zitten bij ieder vw 2 of 3 magneetventielen de moeite waard om ff te checken de timing moet met universele of vag 1551 gecontroleerd worden
tip bel eens naar terlouw in mijnsherenland evt luchtmassameter checken
17 jaar
Vandaag ecu gecontroleerd alles in orde zelfs andere ecu geprobeerd geen resultaat.
Luchtdebietmeter is ook al geprobeerd met nieuwe ook niks.
Magneetventielen ook al vervangen geen resultaat.
Ook al gaan rijden met uitlaat gedemonteerd geen resultaat.
Ik heb idee dat er iets met kleppen of cilinderkop of pakking mis iets maar volgens mannen van revisiebedrijf is dit uitgesloten.
Ik weet het ook niet meer denk dat ik alles al geprobeerd heb.
Enige wat ik merk in meetwaarden tijdens rijden is dat turbodruk niet snel genoeg komt maar ja alles is blijkbaar o.k.
Zuigers de kleppen geraakt??
Haal kleppendeksel los,en kijk of je geen kleine barstjes ziet op de stoters,dan zijn ze lek.
Ricky,
Zuigers natuurlijk kleppen geraakt als riem breekt maar alles nieuw gezet 8kleppen + zittingen + 8 klepstoters.
hoi michel
ik begrijp dat de cilinderkop eraf is geweest.
nu hebben wij vroeger ook zo n probleem gehad dat was zo de koppakking was kapot (lektte water) kop naar het revisie bedrijf geweest
opnieuw gemonteerd en ook niet meer willen trekken toen der tijd alles maar dan ook alles wel 10 x gecontroleerd maar nooit kunnen vinden .wij hebben toen besloten om daar een andere moter in te leggen en het probleem was opgelost dus eigenlijkmoet het probleem dan ook in het moter blok zelf zitten .
gr willem
O.K. Willem bedankt maar ik hoop dat het hier niet het geval is.
hoi michel ,
Hoe zit het met je EGR klep sluit die wel goed af ??????
Probeer het anders eens met een plaatje er tussen ,als deze wat lekt trekt hij ook niet meer rookt niet enz
vandaag net een gehad.
En hoe is het met je tempzender ???
Tempzender al vervangen en egr klep gechekt + ook al afgesloten met plaatje geen resultaat.
WLS Ik heb ook het idee dat in motorblok of cilinderkop zit maar zou het liever uitpluizen dan andere motor erin leggen. Misschien mag cilinderkop van deze auto niet gevlakt worden ik weet het niet.
hoi michel ,
hoe zit het met het retour van je brandstoffilter (het beruchte rubbertje dat lek of zo) zo dat je branstofpomp te weinig branstof krijgt???
hoi michel,
de turbodruk is belast in de 3e versnelling 1900mmb en de luchtmassameter moet dan 950mg/h aangeven.is dit in orde dan zou ik het in de brandstof aanvoer gaan zoeken bv de brandstof afsluitklep op de pomp
de belangrijkste input voor het vermogen is de stand van het gaspedaal (signaal). zou dit eens kontroleren.
J.E
hoi michel ,
Bijna vergeten hoe is het met je intercooler ????? zit die inwendig niet vol met b.v olie of andere troep i.v.m je turbodruk .
hoi michel
je vroeg of deze cilinderkoppen gevlakt mogen worden :dat is geen probleem want als je exact dezelde afstand tussen jouw zuigers en kop (verbrandingsruimte) wilt houden dan moet wat ze bij de cilinderkop aan materiaaln eraf hebben gehaald ,bij de koppakking erbij doen en dan is er niets aan de hand.
Vaak is het in de praktijk zo dat een beetje meer of minder crompressei verhouding niet zoveel uitmaakt en dan praat ik dus wel over standaard motoren .
het enigste gevaar bij te veel gevlakt is dat je kleppen in het hoge toerental gebied de zuigers kunnen raken.
t klinkt misschien gek maar kun je turbo niet vastzetten op de een of andere manier dan zou de turbo altijd max druk moeten leveren en als je dit gaat proberen moet je wel je verstand heel erg goed gebruiken daar de kans op moterschade dan groot is .
maar als je dan nog geen verschil merkt dan heb je nog maar 2 dingen die overblijven 1 hetblok zelf 2 jouw brandstofsysteem.
met vr gr Willem
Ligt de riem niet een tandje mis op de nokkenas? Je verliest dan zeker vermogen en ook een turbodruk afwijking kan ik me dan voorstellen.
17 jaar
Distributie is met origineel uitlijngereedschap op punt gezet + gemonteerd is dus uitgesloten dutch123.
Turbodrukregelklep ook al vastgezet Willem maar geen resultaat.
hoi michel
je hebt nog 1 kans en anders zit het toch echt in jouw moterblok.
wat je nog kunt proberen is het volgende: pak de aanvoer en de retour rechtstreeks dus zonder je tank te gebruiken en zonder filter en het liefste met elektrische pompje erbij (lage druk dus geen injectie pomp) en laat de moter dan uit een jerrykan of zo drinken als je dan nog geen verschil merkt en je weet 100 procent zeker dat jouw turbo goed is dan zit het toch in de moter.
succes vr gr Willem
O.K. WLS ik ga dat proberen groetjes bedankt. Ik hou je op de hoogte
hallo allemaal volgens mij zijn de verstuivers niet goed tweede trap gaat niet open
door ze te demonteren heb je ze op de neuzen afgeborsteld,of is er vuil ingekomen
Probleem al opgelost ???
Ben benieuwd...
Neen, probleem nog steeds niet opgelost moet er nog eens aangeraken.
Heb twee weken geleden eenzelfde golf verkocht aan een vriend van me, deze auto had eigenlijk zowat dezelde klacht maar verloor hij zijn vermogen pas na een paar kilometer rijden zijn vermogen. Ook wij hadden veel gedaan en doorgemeten en kwamen uiteindelijk uit bij de onderdruksensor in de rekeneenheid onder het paravan. Niet gelijk het hele ding vervangen maar hem opengeschroefd, druksensor goed gereinigd en schoongeblazen. Alles weer gemonteerd en de storing deed zich alleen tijdens de eerste rit weer voor, auto rijd nu al een tijdje zonder problemen rond.
Wellicht te proberen, ik moet erbij zeggen dat ons diagnose-apparaat niet direct verwees naar deze sensor. Succes ermee.
Groeten Teun.
Ik denk dat je een andere motorcode hebt want ik heb deze druksensor niet in regeleenheid en regeleenheid had ik ook al vervangen.Groetjes en bedankt.
Klopt, ik had t aan het verkeerde eind, de Golf waar ik het over had was een 1.9td1 met AFN-motor.
Foutje.
aanzuigbanjo en retour banjo per ongelijk verwisseld?
gr zegert
Wilde nog even weten , is er schade ontstaan aan de kleppen , dan bedoel ik dat er stukjes zijn afgeknapt , en zo ja zijn deze stukjes terug gevonden , zo niet , kunnen deze in de turbo zijn gegaan en zo de schoepjes naar de knoppen zijn, de turbo kan wel blazen maar , ik doe maar een suggestie , heb het zelf nlk al keer gehad dat dit wel zo was en zelfde oorzaak ---- gevolg als dit verhaal.
grt S
Heb je de auto ook al rijdend uitgelezen? Dus een log maken van de LMM en turbodruk vanaf 2000 tot 4000toeren?
Aloha, werk zelf bij VW/AUDI dealer en heb vaker het probleem dat na het vervangen van een of meerdere electronische componenten al dan niet origineel zulke klachten voorkomen.
Wat meestal het probleem is is dat componenten niet goed communiceren ookal zie je dit niet direct in meetwaardenblokken terug.
Negen van de tien keer is het probleem dan verholpen met een software update naar de laatste softwarestand.
Mocht dit ook nog geen oplossing zijn lijkt mij na het bovenstaande te hebben gelezen dat je mischien een probleem hebt met je oliedruk, je turbo heeft een zwevend lager dat volgens mij afhankelijk is van olie druk, dit zou ook gevolgen hebben voor je klepstoters bijvoorbeeld.
succes in ieder geval, ben zeer benieuwd...
mvg
Martijn
Hallo iedereen bedankt voor de informatie. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de verstuivers heb 4 andere verstuivers van audi a3 geprobeerd en auto reed toen normaal. Oorzaak zou zijn via dieselspecialist dat ik de verstuivers voor montage getest heb met handpomp verstuivertester en dat zou niet mogen ik vind het een straf verhaal maar ja zal zo wel zijn. Zij hadden dat probleem nogal voorgehad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar