Wanneer ik de bougiekabels op de juiste manier aansluit (1-3-4-2, met de klok mee), dan slaat de motor niet aan. Wanneer ik de bougiekabels verkeerd aansluit (volgorde 1-2-4-3, met de klok mee), dan slaat de motor wel aan! Weliswaar loopt de motor dan niet soepel en heeft weinig vermogen, maar de motor blijft wel lopen.
Wie weet er wat er aan de hand is? Kan het zijn dat één van de cilinders versleten is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
trek dan 1 voor 1 een bougiekabel er af (met een geïsoleerde tang) en kijk welke cilinder of cilinders niet mee doen.
De motor draait vanaf de ontsteking gezien tegen de klok in !!! Aan de omtrek van het ontstekinghuis zit een kerf.
Dit geeft de 1e cilinder aan ........ Dan tegen de klok in 1,3,4,2 !!! Moet goed komen .
Draait de motor met de klok mee of tegen de klok in?
Kan ik dit controleren door de verdelerkap er even af te laten en vervolgens de motor te starten? Dan kan ik kijken welke kant de rotor op draait toch?
12 jaar
OK, de motor slaat weer aan!
De motor draait met de klok mee. De inkeping op de verdeler ontbreekt bij mij, daarom weet je niet direct de locatie van bougiekabel 1. Je kan de motor op TDC zetten door de "OP" markering op het tandwiel van de nokkenas te laten overeenkomen met de "OP" markering op het blok. De stand van de rotor van de verdeler wijst dan naar de aansluiting van bougie 1. Vervolgens met de klok mee 1 3 4 2. Nu loopt de motor weer.
Waarom de motor er ooit mee is gekapt is nog wel onduidelijk.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar