close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF: golf V BKG -tik in motor na distr schade

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: BKG, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 66

Weet men of bijv drijfstanglagers makkelijk sneuvelen op een BKG motor?

Heb een golf V met 1.4 FSI BKG motor staan. Wilde niet meer starten en had melding op krukas en nokkenas sensor.
Compressie getest : totaal 0. Inderdaad distributie versprongen. Alle inlaatkleppen krom.
Kop gereviseerd. 8 nwe kleppen. De rest gereinigd en ingeslepen etc, nwe seals etc. Kop dus weer prima. Nwe distributie compleet met alle tandwielen en spanner erop OEM VW. Nwe bouten etc.. Alles netjes gedaan. Nu loopt de motor. Start prima. Rijdt prima. Echter er zit een tik in. Als een tikkende klepstoter maar dan luider. Met de stethoscoop lijkt het geluid het duidelijkste hoorbaar onderaan. Om en nabij de 4e cylinder. Carterpan boven uitlaat
(dichtste punt tov krukas) lijkt het het luidste te zijn. Op zich altijd lastig bepalen. Maar sowiezo aan de bakzijde van het blok luider geluid dan aan bijv distributie zijde of bijv nabij nokkenassen.
Zit nu te denken om toch maar de carterpan eraf te trekken en drijfstanglagers te bekijken / vervangen. Maar wie weet heeft iemand nog ervaringen ermee? Dat er geen zuigerprobleem oid is. 0
Motor start en loopt zeker goed... helaas letterlijk als een naaimachientje.. tik tik tik ..haha.

Bij voorbaat dank :) Grtz!

Geplaatst door

fury373 (0)
badge

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga morgen de carterpan eraf trekken en lagerschalen eens vervangen. Niet echt de kosten en tik lijkt daar ergens vandaan te komen.

fury373 0
badge

8 jaar

Lagerschalen vervangen, 1 tikkende stoter nog dus stoters ook vervangen. Alles in mekaar gezet met juiste vloeibare pakking erbij OEM VW. Duur maar wel goed (voor bovenste deel) Na alle problemen loopt motor nu weer prima zoals het hoort te zijn. Klant blij. Ik blij.
Vreemd dat niemand verder reageerde op topic. Op naar derde VW voor deze week..haha. VW week bij ons.

Grtz!

fury373 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.