close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 5 2006: Golf V toerentalsensor auto start niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BXF, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Beste,

wagen:
Golf 5
WVWZZZ1KZ6B156334
MOTOR CODE : BXF
uitlees tool is Odis

de wagen start na 10 keer proberen en vol op gas drukken.
na het starten begint meteen de gloeibougie lampje te pinken, olie teken begint te pinken, stuurhoeksensor lampje blijft branden, toerental op dashboard valt meteen weg na het starten...als de auto dan toch start na 10 keer draait die wel netjes.

wat heb ik al gedaan:
toerental sensor vervangen => auto toon dezelfde symptomen
ecu vervangen (oude gekloont naar de nieuwe + alle nummertjes zijn identiek als de oude ecu) => auto toon dezelfde symptomen
ecu geflash met de maps van een touren => auto start na 5 keer en dan werkt de toeretal wel maar weer veel lampjes die blijven branden en coding werkt niet.

gisteren weer een andere ecu gekocht=> geflash >auto toon dezelfde symptomen

nu weet ik het zelf niet meer.

iemand die nog een idee heeft.

Geplaatst door

Radoin (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de reden van vervanging ecu heb je een foutcode uitgelezen die dat onderbouwd , wat waren de foutcodes ?

ik had de foutcode 01314 Regelmodule Motor geen communicatie met de ecu.
dat is opgelost met de nieuwe ecu

nu heb k de volgende foutcode nog : P0321 Motorsnelheidsensor ingangscircuit incorrect signaal

de Motorsnelheidsensor is ook vervangen.

Radoin 0

4 jaar

Bedrading gecontroleerd ?

Misschien nog een tip. Als de auto niet wil aanslaan kan het zijn dat de timing niet goed staat. Heeft weliswaar niets te maken met de ECU problemen, maar toch. Als je toevallig een 2-kanaals scoop tot je beschikking hebt kun je het nokkenas en krukas signaal checken. En als die beide een signaal geven dan kun je ze onder elkaar zetten en zo makkelijk de timing checken. Stle dat die een tandje of 2 verlopen is, dan heb je ook deze symptomen.

memos 250
badge

4 jaar

En schiet me net te binnen, het kan ook zijn dat de auto met losgenomen stekker van de nokkenas wel aanslaat. Is te proberen of dat met dit type ook het geval is. (Met een Caddy van 2004 was dit namelijk bij ons het geval: stekker van de nokkenas vast, niet aanslaan en met de stekker los wel aanslaan. (Bleek dat de timing was verlopen)

memos 250
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.