Volkswagen Golf: golf v5 loopt op 4 cilinders

Bouwjaar: 1998

hoi

mijn golf v5 motorcode agz loopt op 4 cilinders ik heb em al uit gelezen en geen foutcode gevonden. ook heb ik er al een nieuwe bobine op gezet ook dit mocht niet baten.
wie kan mij vertellen waar ik dit probleem moet zoeken?

met vriendelijke groet emiel beumer

ik heb 't probleem gevonden...
de vonk versterker die links tegen 't schutbord zit gaf een volle plus op de stuur draad van de ecu na dat ik deze heb vervangen is 't probleem over... dank voor jullie hulp. groeten emiel.

emiel2674

Geplaatst door emiel2674 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Mischien luchtlekkage?? Zoek eens even terug bij deze motoren op dit forum hier is vaker over gesproken.

brt1462 (0), 18 jaar geleden

Vonkt de bougie wel van die betreffende cilinder?

jan4919 (0), 18 jaar geleden

Heb je al gekeken of de bougie vonk van de betreffende cilinder ? (vraag van brt)
Is deze bougie nat ?
Meet ook eens de compressie ervan.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoeveel km gelopen?? Kan een voorteken zijn van versleten distributieketting en daardoor teveel afwijken van de timing.


Maar eerst: Compressie meten....

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Maar niet om het 1 of ander, maar op 4 poten lopen en geen storing hebben lijkt mij een stug verhaal
heb je toevallig de bobine vervangen die de testkast aangaf, de tester geeft namelijk de cilinders in omgekeerde volgorde aan.
bv: tester: cilinder overslag cil.4 dat betekend dat als wij vanaf de distributie tellen cil 2 storing heeft. (dit is temminste zo bij de VAS series)

jordie (0), 18 jaar geleden

de bonbine van dat jaar bestaat toch uit 1 geheel dus denk dat ie de gehele bonbine vervangen heeft,de losse bonbine's kwamen later volgens mij


mvg jordie

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Losse bobine's zijn bij mijn weten pas vanaf bouwjaar 2000

Heb al meer gezien, het lijkt op 4 poten lopen, geen storingen en D-ketting versleten. Daarom, compressie testen, stap 2 timing ketting checken. Wijkt hij af dan weet je genoeg en val je in de prijzen.

mark7253 (0) PRO, 18 jaar geleden

ontstekingsmoduul kapot heb half jaar geleden ook mee gemaakt . bij ac tronics laten maken toen weer 100%

jordie (0), 18 jaar geleden

ik heb dus compressie laten meten en de 5de cillinder had 6 bar maar auto rijdt en loopt prima enigste wat ze konden vertellen was het blok moet uit elkaar maar ja ik denk zo als er 1 cillinder slecht is moet je dat toch wel merken.dus had niet zoveel vertrouwen in de diagnose want hij zei kan ook nog de bonbine zijn naar mijn weten heeft de compressie niks met de bonbine te maken toch?

mvg jordie

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

6 bar is te kort, klaar over, daarom loopt ie dus op 4 pitten.

Oorzaak moet je zoeken in:

Zuigerveren, gebroken klepveren, verbrande klep, defecte komstoter. Zou je twee cilinders naast elkaar met te kort druk hebben dan kan de koppakking lek zijn.

Actie's: Kleppendeksel demonteren, nokkenassen er afhalen, komstoters wegnemen. Klepveren inspecteren, komstoters inspecteren. Hier geen gebreken; kop demonteren, kleppen inspecteren, cilinderwanden bekijken. Hier ook geen gebreken, helaas, zuigers uit het blok halen. (uiteraard beginnen met nummer 5)

Heeft ie meer dan 150.000 km gelopen; meteen de Distributiekettingen met tandwielen en spanners vervangen.

jordie (0), 18 jaar geleden

ja ben al meerder bedrijven afgegaan maar de prijzen zijn niet tekort jij praat nog over kleppendeksel verwijderen maar bij een bedrijf gaat meteen de hele kop eraf en heb ik echt pech dan gaat het me 3000 kosten en van mij loopt niet op 4 pitten loopt gewoon op 5 en rijdt ook gewoon goed.

mvg jordie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.