Hoi,
Heb vreemde toestand met bovengenoemde. Deze wagen heeft een jaar stilgestaan en pompte z'n cylinders altijd vol benzine wanneer de klant terug wou opstarten. De injectoren (werken magnetisch) zaten vast en die hebben we terug opengekregen met een product. Resultaat: injectoren terug ok, de auto start nu als de oliedop of peilstok verwijderd zijn, plaats je deze terug valt hij onmiddellijk stil. Bovendien draait de auto alleen stationair, hij valt stil als je het gaspedaal aanraakt. Bij stationair draaien ploft ie regelmatig in z'n luchtfilter. Alle leidingen (vacuüm zijn ok). Iemand een suggestie ? Bedankt !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
carter ventilatie verstopt.
Distributietiming eens goed checken......Misschien is ie een tand overgeslagen of zoiets.
Gooi de uitlaat eens los.Kan misschien zijn druk niet kwijt omdat deze verstopt zit.Muizennest???Heb deze laatste weken al 4 klanten met een muizenpopulatie onder de motorkap gehad, dus blijkbaar hebben die beestjes iets met auto's.
Carter ventilatie had ik al nagekeken, lijkt ok. Toen ik de injectoren terug plaatste heeft de motor enkele minuten op 4000 toeren gedraaid en wilde ie niet stationair draaien. De uitlaat is dus zeker ok. Distributie heb ik nog niet gecontroleerd. Wat me ook opvalt is dat de benzine opvoerpomp veel lawaai maakt, maar na een tijdje valt ze wel uit (valt uit op druk).
19 jaar
Als de pomp herrie maakt is ie waarschijnlijk overleden. Even de opbrengst meten en je weet genoeg. De golf 2 heeft naast de hogedrukpomp bij de achteras ook nog een heel lullig opvoerpompje in de tank zitten. Als deze niet meedoet gaat de hd-pomp ook janken. Ding is bereikbaar via het kunstof luik achter de achterbank, via het gat van de tankvlotter.
succes
Is dit dan een samenloop van omstandigheden ? Moet op veel plaatsen tegelijk beginnen. Ben begonnen met het idee dat de starter murw was ... waren blijkbaar vastgelopen injectoren door verzuring vd benzine. is toch vreemd dat ie enkel draait wanneer de benzinedop open is eh, kan toch niks met de pomp te maken hebben ?
19 jaar
is de opvoerpomp in de tank goed??????????
Tja, Harry dat ga ik morgen even uitproberen. Gok ook op een tekort aan benzine. Ga ook even compressie meten want er is een klep die vreselijk tikt. Zijn dit hydraulische klepstoters ? Het zou nml kunnen dat er een klepbeschadiging is vermits de cylinders (en het carter) vol benzine gelopen is door de slecht werkende injectoren. We hebben de motor een aantal keren laten rondgaan (dachten aan slechte startmotor) alvorens we dit ontdekten.
19 jaar
Als ie volstaat en de startmotor krijgt hem er niet doorheen is er normaalgesproken niets defect. Wordt pas lelijk als je hem aan gaat trekken.
Hoewel, heb wel golfjes 1.6 tijdens cross in sloot zien liggen, die na de cross met geweld aangetrokken werden en na 100 meter gewoon weer liepen.
Voor hydraulische stoters is belangrijk of de motor voor of na augustus 1987 gebouwd is. ervoor is zonder, erna is met...
Kunt het zien als je het kleppendeksel ligt. is de stoter geheel vlak dan zijn ze hydraulisch, is er een vulplaat ingelegd en dus een klein facet aan de rand aanwezig dan zijn ze mechanisch.
heb motor manueel rondgedraaid, is inderdaad waarschijnlijk te weinig topsmering stationair. Maar is geen prioriteit. Bedankt voor het meedenken. Hou je op de hoogte.
19 jaar
ben deze week terug begonnen aan bovengenoemde. nieuwe pomp (complete module) bij de achteras, wagen draaide maar alleen bij volgas, stationair viel ie stil. verbruik is enorm. Injectoren vervangen(4 stuks van de sloop). Nu, niks meer wil niet starten en pompt benzine in het carter. Iemand een idee hoe de electro werkt die de injectoren stuurt ? blijkbaar is hier toch nog iets fout.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar