Volkswagen Golf IV: hallvoeler g40 geen signaal en nog 2 andere storingen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 85kw

Goedeavond

Vandeweek een golf 4 1.9 tdi uit 2000 gekocht.

Vandaag voor het eerst een lang stuk gereden en ik merk dat hij even inhoud bij de 3000 toeren.

Gelijk bij een kennis van me oom uit laten lezen.

- hallvoeler g 40 geen signaal fout code 00515003

- Magneetklep laadruk begrensing kortsluiting massa fout code 17937p1549035

- omschakelklep inlaat spruitstuk onderbreeking massa fout code 01282031


Wie kent deze storingen en weet wat ik moet gaan doen?

http://img97.imageshack.us/img97/2621/11...

plaaggeest24

Geplaatst door plaaggeest24 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat je kan doen is de storingen wissen en een eind gaan rijden (Xx dagen ) en dan opnieuw uitlezen en kijken welke storing terug komt .


foutcode: 01282

nl Inlaatspruitstuk-klep (N239)

Mogelijke verschijnselen:
o Onbekend
Mogelijke oorzaken:
o N239 defect
Mogelijke oplossingen:
o Check N239 (doe Output Test)
Extra info:
o De N239 klep is een klep welke in je luchttoevoercircuit zit (in de inlaatbuis, vlak bij de egr klep), naar wat ik begrepen heb staat deze open op het moment dat de motor draait en gaat deze dicht op het moment dat je de motor afzet. Hij zorgt er voor dat je motor als het ware smoort en niet 'nadieselt'. Blijft de klep open staan dan hoeft dat geen gevolgen te hebben, blijft deze dicht staan dan valt er niet mee te rijden. Het feit dat VAG-COM '31-00 Open or Short to Ground' aangeeft houdt in dat er in de aansturing [kennelijk elektrisch en niet pneumatisch] iets fout zit [open: geen plus aanwezig [zekering?], short to ground: ligt aan massa [kortsluiting]].
Misschien moet je de bedrading en de zekeringen eens controleren. Misschien is het ook de klep zelf welke blijft hangen. Heb je je EGR nog open staan? Blijft deze open staan dan hoeft dat geen gevolgen te hebben, blijft deze dicht staan dan valt er niet mee te rijden. "Als de klep idd deel uitmaakt van het EGR-systeem dan gaat deze redenatie niet op. Blijft de klep openstaan en je EGR is niet afgesloten dan loop je de kans op "na-dieselen", blijft de klep dicht staan dan zou je het kunnen zien als een atlernatieve EGR-mod.



foutcode: 17937 P1529

nl Nokkenasverstelling kortsluiting naar plus

Mogelijke oplossingen:
o Kabels en stekerverbindingen controleren aan de hand van stroomloopschema
o Magneetkleppen (N205) en (N208) voor nokkenverstelling controleren
o Kleppenmechanisme controleren
o Nokkenverstelling controleren

foutcode: 00515

nl Nokkenas sensor (G40)
Nokkenas Sensor (G40): Short to Ground.
Mogelijke verschijnselen:
o Verminderd vermogen
o Verkeerde emissies
o Hoog brandstof verbruik
o Timing van de nokkenas buiten specificaties
Mogelijke oorzaken:
o Bedrading naar G40 defect
o G40 defect
Mogelijke oplossingen:
o Controleer bedrading naar G40
o Controleer / vervang G40

met dank gerritspeek.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.