auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Handrem (schijfrem) werkt niet.

Bouwjaar: 1984, Motorcode: 1800

Goede dag wie kan mij helpen? Mijn handrem werkt niet en ik heb nu al 3x een andere remklauw op mijn gti gezet maar krijg het niet voor elkaar snap er niets meer van moet je deze soms ontluchten? of zijn ze alle 3 toevallig stuk? :S

Geplaatst door

GTI'84 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je het echt niet meer weet laat er dan even iemand naar kijken die er verstand van heeft.

remmen zijn iets te belangrijk om zomaar aan te gaan zitten knoeien.

Mausx 0

15 jaar

Ik weet het, heb alles goed remmend alleen die handrem wil niet werken remdruk is verder over alle wielen goed. Is op rembank alles geweest na alles vervangen te hebben.

GTI'84 0

15 jaar

De kabel haak je in de klauw achter,zo lastig is dat niet,

Als je de remklauw eraf kan halen,moet het je ook lukken om de kabel erin te haken.

Heb je de remmen ontlucht na dat je de klauwen ervanaf hebt gehaald ? Anders gaat het inderdaad niet werken en zal hij achter helemaal niet remmen.

Is alles is orde ? heb je de kabels gesteld ?

Hoe is het ontstaan ?

stefan84 0

15 jaar

Ik zie net dat de remmen wel werken,

Als je het mechanisme op de klauw handmatig bediend,werkt hij dan wel ?

stefan84 0

15 jaar

remmen ontlucht alles. De handrem doet totaal niks dit is al de 3e die helemaal niets doet word er een beetje moe van pfff.

het lijkt wel of er geen druk achter zit
deze klauw is van iemand die zijn gti tatal loss gereden heeft en is een paar maanden oud

GTI'84 0

15 jaar

Toch vreemd! Misschien raar maar waar, maar denk dat jou klauwen allemaal een defect hebben!

Als je hem ontlucht,moet het goed zijn en dan moet ook de handrem vanzelfsprekend werken, hier hoef je niks speciaals voor te doen.

Dus als je het mechanisme met de hand beweest en hij dan nog niet werkt is er iets met de klauw,werkt hij wel als je hem handmatig bediend, is er iets met de kabel of de afstelling ervan.

stefan84 0

15 jaar

kan de veer helemaal met de hgand bewegen maar er
gebeurd niets

GTI'84 0

15 jaar

je moet zowiezo de zuiger van de remtang voorafstelling geven. uitdraaien totdat ie bijna tegen de blokken zit.
dan alles monteren en daarna net zo lang de handremgaffel bedienen (met een klein waterpomptangetje) totdat hij werkt.
zo stel je de handrem goed af, mits de kabel niet te strak staat.

Mausx 0

15 jaar

Ik ga het morgen nog maar eens proberen hoop dat het werkt. Kabel heb ik nu los en er lijktgeen druk op de gaffel te zitten.

GTI'84 0

15 jaar

als je hem ongeveer 300miljoen keer heen en weer beweegt dan komt ie vanzelf. het schroefdraad van het stelmechanisme is erg fijn.

daarom kun je hem beter even demonteren en aan de zuiger draaien. wel even opletten dat de inkepingen recht in lijn staan,

Mausx 0

15 jaar

Maurice

Dat gaat niet werken..je hoeft ( kan ) deze niet naar binnen te draaien.

Gewoon op de ouderwetse manier.

Monteren - ontluchten - handrem afstellen - klaar.

Als het hendeltje niet werkt is of de klauw defect of niet goed ontlucht.

stefan84 0

15 jaar

Stefan,

ik bedoel ook niet indraaien maar uitdraaien, opstellen. als je de tang geen voorafstelling geeft dan kun je remmen en handremmen tot je een ons weegt maar de handrem gaat nooit werken. mischien met nieuwe schijven en blokken, maar niet met gebruikte remmen.

enne, kan je de tang niet naar binnen draaien? hoezo niet?

Mausx 0

15 jaar

[url=http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/1984...]hier[/url] heb je de betreffende remklauw (je moet registreren/inloggen om te zien)
[url=http://start.mijngrossier.nl/catalog/art...]of duidelijker[/url]

ik lees nu deze pagina en is niet volledig helder zaken die ik tot nu toe weet
remmen werken goed.
hoeft niet ontlucht worden (handrem werkt mechanisch en totaal niks met remhydrauliek te maken)
opstellen hoef je nooit te doen bij deze (mits je hem terug hebt gedraaid van te voren)

wat ik niet weet is het volgende
bij gebruik handrem waar staat de hendel (7 tanden of ongeveer in het midden met normale kracht is goed, staat hij verder dan waarschijnlijk strakker zetten)
bij gebruik handrem achter wiel met de hand draaibaar (optillen van de achter kant) zo ja dan is de kans dat hij los staat
wat zijn de waardes van de handrem, hoeveel verschil zit er in maximum mag 99% zijn voor apk, dus als hij iets doet is het goed (er is echter wel een vertraging vereist) handrem erop en wiel staat met de hand vast is het haast altijd goed
is de handremkabel wel in goede staat niet gebroken of zo.
de gavel waar beide handremkabels op zitten, die je op zijn beurt naar achter trekt voor de werking. staat deze recht of niet. en kan dit dan klopen met de probleem met de handrem

dus zit nog met een paar vragen om de situatie beter te snappen.
bij zulke remklauwen is het bijna bij alle merken het zelfde. remklauw verwijderen, zuiger terug draaien (soms moet de andere kant op gedraaid worden, je voelt dit wel met draaien)
na monteren. rem op druk zetten en handrem aantrekken en is het weer goed
of je moet nog een echte oude remklauw hebben die ik nog nooit tegen ben gekomen. deze zelf nog nooit gehad dus kan ik moeilijk zeggen wat je exact moet doen

wat ik wel weet is dat bij een v40 een keer hetzelfde probleem had. hier hebben we de nok in de remklauw opnieuw afgestelt (hier was de schroefdraad van stelmechanisme niet fijn, paar slaggen en was al goed)

je kan de zuiger terug stellen
uitdraaien gaat niet lukken
als het niet werkt
9 van de 10 is kluawtje stuk
meestal door terug drukken zuiger omdat men niet weet hoe dit werkt
dan word de draad in de zuiger beschadigd en werkt niet meer

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad..heb een aantal golfjes 2 van '85 en als ik de klauw eraf heb gehaald en de zuiger helemaal naar binnen staat, monteer ik de klauw, Ontlucht hem op de gewone ouderwetse manier, Als hij ontlucht is, haak ik de handremkabel erin en voila..

Meestal stel ik wel eerst binnen in de auto even de handremkabel losser, anders kun je hem slecht uit de klauw halen omdat hij 'onder spanning' staat.

Volgens mij zit het toch in de klauw hoor..

stefan84 0

15 jaar

Peter

Als je trouwens op de bovenkant van de zuiger kijkt, is deze dan gewoon vlak of zit er een soort imbus uitsparing in ( in het midden ) ?

stefan84 0

15 jaar

er zit een imbus sparing in
dit is al de 3e ik vind het raar die ik nu heb is remmend van een gti gekomen en 3 mnd oud kan tochg haast niet kapot zijn? ik ga hem nu even helemaal in draaien en nog eens proberen. trouwens kabels zijn allebij helemaal nieuw en hendeltje kan ik helemaal bewegen met hand en er gebeurt niets.
ik ga nu kijken
verdere berichten volgen vanavond allemaal alvast bedankt!!!

GTI'84 0

15 jaar

Zet er een inbus in, dus in dat gat, dan draai je rechtsom en tegelijkertijd duw je de zuiger naar binnen.

stefan84 0

15 jaar

Ik denk toch dat ie kapot is. heb nu vanalles gedaan maar dat werkt allemaal niet. iedereen in ieder geval bedankt. mochten jullie toch nog iets kunnen bedenken hoor ik dat graag en heb ik het gevonden laat ik het even weten. gr Peter

GTI'84 0

15 jaar

hoever heb je hem ingedraaid? als je de zuiger te ver indraaid dan draai je hem uit het stelmechanisme vandaan en dan doet ie het niet meer.
als je de zuiger uitdraai (linksom) komt ie dan naar buiten? zo ja dan moet je m zo stellen dat ie net gemonteerd kan worden qua wijdte. dan de handremhevel helemaal omduwen (echt helemaal tot het eind) en dat een paar keer totdat ie gaat remmen. gaat het beste met een tang. daarna pas de kabel monteren. moet je de kabel alleen even loshalen bij de handrem in de auto anders past het niet.

Mausx 0

15 jaar

Maurice

Ik draai ze ook altijd helemaal naar binnen,dan even ontluchten,kabel erin hangen en klaar, het werkt.

Alleen vreemd dat hij bij alle 3 de klauwen hetzelfde heeft.

Ik neem aan dat de remklauwen van deze auto (type) toch ver hetzelfde zijn.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Nee Stefan, de tangen zijn niet allemaal het zelfde. '88 is het overgangsjaar. verschillende diameter in zuiger.

Maar dat maakt voor dit verhaal niets uit. principe van de handrem is het zelfde. wat ik al vertelde, als met linksom draaien de zuiger naar buiten komt dan moet de tang werken. alleen soms pakt de handrem niet omdat de slag te klein is. daarom moet je hem de eerste paar keer goed ver omduwen. dan zie of voel je ook dat de zuiger ietsje naar buiten komt en zichzelf weer iets terug trekt.

Mausx 0

15 jaar

ik vraag me af
er is ook verschil met de plaats vd kabel bij deze types
onder en boven
als je de verkeerde hebt dan zit de ontluchtings nippel ook onder als je m monteerd als kabel boven(li en re wisselen)
gaat ie ook niet werken
en een zuiger naar buiten draaien gaat niet omdat de spindel anders niet kan stellen
daarom kan je ze alleen naar binnen draaien
de andere kant is loos
zie het als een ratel
1 kant is vast de andere is loos

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.