auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Toerental blijft niet constant

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 injectie

Het volgend probleem doet zich voor:


Als de motor op bedrijfstemperatuur is zakt langzaam het toerental van 900 omw/min. naar 400 a 500 omw/min.
en lijkt het of hij wil afslaan.(de motor begint te schudden)
Dan ineens (het lijkt wel of hij in noodloop gaat) gaat hij weer 900 omw/min. draaien.
Wacht ik ongeveer een minuutje dan zakt hij weer naar 4 a 500 omw/min. , dan gaat hij vanzelf weer naar 900 omw/min.

Als ik gas geef en laat de motor 2500 omw/min. draaien gaat hij sneller in toerental naar beneden en dan weer uit zichzelf naar 2500 omw/min.

Als ik de (blauwe) temperatuurstekker loshaal blijft de motor netjes 900 omw/min. draaien.(maar niet altijd!)
Op de temperatuursensor meet ik bij 90 graden een weerstand van 260/280 ohm.

Inmiddels het gasklephuis gereingd en voorzien van nieuwe voetpakking.
De ontsteking staat goed.

Graag een handige tip..

Geplaatst door

John5654 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zitten meerdere temperatuur zenders in de motor die samen de metingen uitvoeren. er zijn 2 zenders voor de motorregeling en 1 voor het dashboard.
er zal er 1 niet goed werken en omdat ze met elkaar communiceren zou ik ze allemaal vervangen, dan is en blijft ie voorlopig goed en heel duur zijn de zenders niet.

Mausx 0

15 jaar

Ik ben zojuist bij de dealer geweest en heb 1 temperatuurzender(blauwe) gehaald.
Volgens de dealer zit er maar 1 in voor het regelen van de motor.
Deze ga ik plaatsen, zodra ik meer weet meld ik me weer.

John5654 0

15 jaar

John

Voor je de oude eruit haalt,meet dan eens de weestand ervan ( Ohm ) bij warme motor,en plaats dat even hier.

stefan84 0

15 jaar

De weerstand v/d oude temp.sensor was bij 90 graden ongeveer 265 ohm, daarom dacht ik dat dit het probleem niet kon zijn.
Daarna alle vacuumslangen gecontroleerd, deze waren goed, toen de massapunten gecontroleerd(los gehad en weer goede massa gemaakt), dit had ook geen effect.
Het gasklephuis gedemonteerd en helemaal schoongemaakt + nieuwe voetpakking, dit hielp ook niets.
Vanmorgen naar de dealer geweest om een originele temperatuur sensor, deze gemonteerd en wat schetst mijn verbazing, het probleem is opgelost!
Het was dus toch de sensor die problemen gaf, ondanks dat ik goede waarden heb gemeten.....

John5654 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.