close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : LDA Brandstofpomp

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 Turbo Diesel

Geachte forum lezers

Bij deze een vraagje,

Na een 5000km gereden te hebben na revisie heb ik het vermogen op een redelijk simpele manier wat omhoog geschroeft.

De turbodruk staat nu op 0,85 Bar..De standaard brandstofpomp die erop zit is de roetstop wat naar binnen gedraait ( meer diesel ) en er zit nu een MB intercooler op van een Sprinter.

Hij rijd eigenlijk perfect en is aanzienlijk een stuk sneller.

Nu heb ik nog een brandstofpomp liggen die ik er graag opzetten wil,en dat is deze wat op de foto te zien is,de pomp die er nu opzit is van een ecodiesel ( zonder LDA ( laaddruk afhankelijke verrijking )

Nu is het zo dat als je de kegel verdraait ( op foto ) hij meer brandstof krijgt naar mate de turbodruk stijgt.

Maar mijn vraag is nu,hoe moet die kegel gemonteerd worden ? ik heb hem helaas niet gemarkeerd toen ik hem eruit haalde,dus weet ook niet in welke positie deze gezeten heeft ?? Hoe moet deze geplaatst worden voor meer brandstof in te spuiten ? Ik weet wel dat hij richting distributie moet wijzen. Maar welke kant,de rode of blauwe pijl ?

Alle reakties zijn welkom.

Groetjes

[url=http://img80.imageshack.us/i/dsc00351o.j...][img]http://img80.imageshack.us/img80/6971/ds...[/img][/url]

[url=http://img80.imageshack.us/i/dsc00350z.j...][img]http://img80.imageshack.us/img80/9210/ds...[/img][/url]

Geplaatst door

vwmuisje87 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Update

Heb deze pomp nu gemonteerd,maar de motor wil er totaal niet mee lopen,dus starten doet hij niet.

Als ik de pomp doe vullen met een flesje,komt er op een gegeven moment geen lucht maar diesel uit de retour,sluit ik dan weer de slangen aan,dus de aan en afvoer en start hem dan, dan slaat hij na wat langer starten wel aan,maar......hij loopt gelijk 2500 toeren, en reageerd totaal niet op de gashendel ??????

Hij blijft dus een sec of 20 lopen en stopt ermee..het lijkt wel of totaal geen diesel aangezogen word.

Trek ik de aanvoer weer los,en hang daar een vol flesje met diesel aan,en start hem opnieuw,dan loopt hij weer even,maar mijn ervaring was,dat als je dat flesje met een slangetje eraan rechtstreeks op de pomp aansluit en de motor dan start,hij het plastic flesje samenzuigt,maar dat doet hij nu dus niet ??

Volgens de vorige eigenaar liep hij tot de demontage echt perfect en was alles in orde.

Hij beweerd dat er lucht in het systeem zit,maar heb zelf zo mijn twijfels,als er nog wat lucht in zou zitten,waarom zuigt hij dan geen diesel aan ?

In de pomp zit schijf met een soort palletjes aan en het schijnt dan als je op de moer van de pomp slaat,dus voor het tandwiel los te schrikken,dit wel eens kapot kan gaan en dus met deze gevolgen.

Maar wil even het e.e.a. uit kunnen sluiten.

Iemand een idee ?

Bedankt.

vwmuisje87 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.