Volkswagen Golf II : Afslaan stationair bij warme motor

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V 9A

Hallo,

Ik heb een golf 2 met een 2 liter 16 klepper code: 9A
Wanneer de motor koud is, loopt hij als een zonnetje en trekt echt goed.
Zodra de motor warm begint te worden gaat hij stotteren inhouden en slaat af, tenzij je vol gas blijft rijden dan loopt hij goed.

De bougies vervangen en bekeken, mengsel veel te rijk.
Spinnenkop schoongemaakt evenals gasklephuis, hier ligt het niet aan.
Ontsteking lijkt ook goed te staan en toerentalsensor is ook goed.

Wie heeft een idee? en hoe los ik het op?

Alvast hartelijk dank,
m.v.g.

Frozen

Geplaatst door Frozen (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Elise

De spinkop is een gevoelig element en gaat sneller kapot dan je denkt,schoonmaken met remreiniger en eventueel met een schone doek erdoorheen,voor de rest niet veel aan doen..

Meet eens de temp sensor koelvloeistof,even bij koude en warme motor het aantal OHM meten,en plaats dat eens hier.Ook kun je hem eens uitlezen met vagcom ( VCDS )

Gr Stefan

Frozen (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ben vandag bij de VW dealer geweest en die vertelde me dat deze computer niet uitglezen kon worden...wat ik vreemd vond maargoed als hetvollgens jou wel kan, welke draden moet ik dan hebben(of stekker)?

Het doormeten van de watertemperatuur sensor, welke moet ik dan hebben? want er zitten er 2 naast elkaar schuin links onder de ontstking en lijken identiek.
(bij warme motor meten word kritisch daar je hem niet warm krijgt voor hij stil valt)

m.v.g.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De dealer weet waarschijnlijk niet dat deze motor erin ligt,de 9A is afkomstig uit een Corrado,en is wel uit te lezen,mits alles aangepast en omgebouwt is,zoals kabelboom e.d.

Uitlezen kun je eventueel ook zelf ( knippercode ) maar kan ook met het programma vagcom ( VCDS )

Zie :

[url=http://img193.imageshack.us/i/61612895.p...][img]http://img193.imageshack.us/img193/3379/...[/img][/url]

De sensor ziet er zo uit :

[url=http://img27.imageshack.us/i/80644629.pn...][img]http://img27.imageshack.us/img27/5406/80...[/img][/url]

Gr Stefan

Frozen (0), 14 jaar geleden

Bedankt maar ookal zijn de draadbomen van een corrado erin gekomen...ik heb geen OBD stekker!!!
Dealer zei dat de oude typen corrado's met 9A motor ook geen OBD hadden...

Die sensor is toch eigenlijk de thermo schakelaar? Die weet ik wel te vinden!

Hopelijk van het weekend doormeten want heb de auto verweg staan.

alvast bedankt in elk geval!

groeten

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt een verloop nodig voor de stekker naar 2 x 2 zoals bv bij een vr6 etc..je zou als het goed is toch 2 of 3 van die stekkers hebben liggen ( zwart en wit blokje met elk 2 kabels eraan ) maar je weet natuurlijk niet waar ze die verstopt hebben na de inbouw.

De sensor op de afbeelding is toch de goede,de thermoschakelaar is wat heel anders,en die zit in de radiator en laat alleen maar de fan draaien.

De temp sensor zit dacht ik aan de zijkant in de kop,bij de ontsteking in de buurt..ene zal voor de meter op het dashbord zijn,meestal 1 kabeltje,de andere voor de ecu ( 2 kabels )

Gr Stefan

Frozen (0), 14 jaar geleden

Ok dankje, en heb idd geen idee waar die verloop stekkers zouden moeten zitten, komen die vannuit de zekeringkast of 1 van de kabelbomen, zo ja welke? Dan kan ik ze proberen op te zoeken.
Heb je toevallig niet een foto van het uiterlijk van die dingen?

De sensor waar jij overpraat word op vagcat als thermoschalter aangegeven en kost dan ook 60 euro! (zit idd 2 polige stekker op)
Gewone sensor is maar 20...en krijgt alleen schuifje.

m.v.g.
Elise

Frozen (0), 14 jaar geleden

Vandaag wilde ik doormeten...accu helemaal leeg, dus die staat aan de lader en als ik heel veel geluk heb kan ik vandaag nog doormeten anders zal ik eerst verder moeten met zoeken naar eventuele losse stekkers.

Niemand die een afbeelding heeft van het uiterlijk ervan?

m.v.g.

Kevin DT (0) PRO, 14 jaar geleden

hier zouden deze stekkers moeten zitten, en een voorbeeld van de verloopstekker :

[url=http://img15.imageshack.us/i/23836031.gi...][img]http://img15.imageshack.us/img15/1253/23...[/img][/url]

[url=http://img97.imageshack.us/i/98463046.gi...][img]http://img97.imageshack.us/img97/8421/98...[/img][/url]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De aansluiting ziet er zo uit :

[url=http://img99.imageshack.us/i/23086448.jp...][img]http://img99.imageshack.us/img99/5386/23...[/img][/url]

Dus ergens heb je 2 kleine stekkertjes zitten,een witte en een zwarte die je er in kan pluggen.

Als het goed is zit er bij de zekeringkast een verdeelblok,daar gaan ook de kabels naar toe van de witte stekker,vanmiddag kan ik even kijken welke kleuren dat zijn.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.