Volkswagen Golf: haperen en stotterende motor bij optrekken.

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: RP

Mijn golf stotterde een tijdje bij stationair draaien en tijdens rijden.
In middels kleine beurt gehad ( bougies, verdelerkap, rotor, oliefilter, olie ververst, brandstoffilter enz) probleem niet verholpen.
Voetstuk inspuit vervangen want deze was gescheurd. Probleem weg, echter drie dagen later weer een stotterende motor tijdens rijden tot zelfs afslaan bij afremmen en niet meer stationair willen lopen. Vandaag gaskleplichter en gaskleppotentiometer vervangen (tweede hands) loopt weer mooi stationair maar hapert in alle versnellingen, nou ja de eerste drie want hoger wil ie niet. HELP mij aub. Alvast bedankt.

christoph

Geplaatst door christoph (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

kijk is al je vacuumleidingen na of er niet een stuk is of een beetje lekt.

groetjes jan.

christoph (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]kijk is al je vacuumleidingen na of er niet een stuk is of een beetje lekt.

groetjes jan.[/quote]
Leidingen oke. Probleem nog steeds daar.

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

dan wordt het moeilijk hier vandaan.
heb je de distrubuti timing en je onstekings tijdstip al gecontroleerd.

groetjes jan.

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

tempsensor vervangen

christoph (0), 17 jaar geleden

heb thermoschakelaar van spruitstukverwarming (blauw) vervangen, geen verbetering. of moet ik de koelvloeistoftemperatuurvoeler (rood) vervangen, of bedoel je (martin) de ,stekker verstuiver en temperatuurvoeler aangezogen lucht, welke aan het inspuitsysteem zit?
Kan het ook allemaal komen door defecte brandstofpomp? Je hoort deze nl. niet alleen bij starten motor, maar opeens ook bij stationair draaien en zelfs als ik het kontakt uit zet. Hoort dit. Alvast bedankt heren.

christoph (0), 17 jaar geleden

Heb ECU van mijn golf 2 met RP motor ( monojetronic fuelsysteem ) vervangen. Auto loopt weer goed voor 95%. Af en toe houdt ie nog in kan iemand mij vertellen of dit met de benzinedrukregelaar te maken kan hebben. Of weet iemand misschien wat een andere oorzaak kan zijn. Wanneer ie gaat inhouden (smoren ) gaat ook mijn stationair toerental erg onregelmatig lopen. BVD.

Passat32B (0), 17 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Golf uit dec. 1989, ook met RP motor. Het rare is dat er geen pijl op te trekken is wanneer het gebeurd, maar meestal niet met koude motor. Soms gaat het ook goed een aantal dagen. Dinsdag gaat mijn Golf naar de garage want ik was het beu dat hij weer zo slecht liep laatst. Heb ook gehoord dat het aan de potentiometer ligt die deel uit maakt van het mono-jetronic injectie systeem. We zullen zien...

christoph (0), 17 jaar geleden

probleem vandaag opgelost! was de lambda-sonde. Geen enkele monteur die gekeken heeft vond dat het aan deze sensor lag. Ben er gisteren zelf achter gekomen. Toen ik aan de draadjes van de sonde zat ging motor weer slecht lopen. Voelde aan sonde en deze zat los. vandaag universele geplaats en loopt weer als vanouds. Ben hier heel lang mee bezig geweest en heb daardoor een ECU extra welke goed is en voor de RP motor. nr 855 907 403 40 euro. Bedankt voor de adviezen nog

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

nou toch mooi dat je het als nog gevonden hebt we zullen maar zeggen de aanhouder wint.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.