Volkswagen Golf: koeling van de motor

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16 v

hallo ik zit met een probleem ik heb een nieuwe motor maar de vin slaat niet aan de kachel doet het niet wie wat wat dat kan zijn ik dacht lucht maar hij heeft al een mooi tijdje gelopen en dan word de motor te warm kr motor mvg floris

floris3072

Geplaatst door floris3072 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Waarschijnlijk nog lucht(bel) in het koelsystem,. laten draaiern, goed in beide slangen knijpen van de radiator, OPGEPAST voor de vin.

Kachel openzetten op verwarmen, zodat het hele circuit meedoet.
Koelvloeistof bijvullen tot alle lucht eruit is.

Cor

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Cor1822]Waarschijnlijk nog lucht(bel) in het koelsystem,. laten draaiern, goed in beide slangen knijpen van de radiator, OPGEPAST voor de vin.

Kachel openzetten op verwarmen, zodat het hele circuit meedoet.
Koelvloeistof bijvullen tot alle lucht eruit is.

Cor[/quote]
lukt dit niet? dan ontluchten op de 2e ingaande kachelslang...

paul,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Cor1822]Waarschijnlijk nog lucht(bel) in het koelsystem,. laten draaiern, goed in beide slangen knijpen van de radiator, OPGEPAST voor de vin.

Kachel openzetten op verwarmen, zodat het hele circuit meedoet.
Koelvloeistof bijvullen tot alle lucht eruit is.

Cor[/quote]
lukt dit niet? dan ontluchten op de 2e ingaande slang.. van de kacheleradiateur.

paul,

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Hey Floris,

Als de kachel niet warm wordt,en de motor te heet raakt,zou ik toch gaan denken aan de waterpomp.
Ik heb wel eens vaker meegemaakt dat het schoepenwiel van de waterpomp niet mee draaid,waardoor er geen circulatie is.
veel succes.

floris3072 (0), 17 jaar geleden

ik heb al van alles geprobeerd ook ontluchten bij de slangen maar toch borrelt het nog wel dan denk je toch aan lucht ik heb de thermostaat en waterpomp ook vervangen wie heeft nog een idee

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

waterpompen gaan bij dit type nooit stuk, natuurlijk wel aan slijtage met de tijd.. maar nooit een losse schoep.. problemen met waterpompen komen voor oa bij een golf 4, zoals ricky al aangaf...

paul,

floris3072 (0), 17 jaar geleden

zal er ook nog een andere mannier zijn om het lucht er uit te krijgen? als het probleem lucht is?? ik zou niet weten wat het anders moet zijn floris

floris3072 (0), 17 jaar geleden

ik heb het nou zo voorelkaar de kachel doet het en de onderste radiateur slang word ook warm alleen de vin draait nog niet zal dat ook nog lucht kunnen wezen??

stefan84 (0), 17 jaar geleden

is de thermoschakelaar niet kapot floris ?

trek de stekker aan de zijkant van de radiateur eraf en verbind deze even met een draadje,loopt de vind dan wel,is de schakelaar stuk!

kan overigens gewoon bij koude motor ( doorverbinden )

de schakelaar is te vinden aan accuzijde,zijkant radiateur.

Stefan

floris3072 (0), 17 jaar geleden

bedoel je dat ik gewoon een plus draadje naar de stekker moet doen niet naar die schakelaar toch die schakelaar zit er een half jaar in dus ook niet zoveel gebruikt ja je weet het niet floris

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Plus aansluitdraad van de koelvin even los nemen, en even een draadje van de plus van de accu naar die plus aansluiting van de koelvin, loopt die dan, is de koelvin heel, en is de schakelaar van de radiator stuk.

Loopt de vin dan niet, is de vin overleden.

Cor

floris3072 (0), 17 jaar geleden

een vin van een kr motor slaat toch aan als de meter iets over de helft is dat was bij die pl motor wel zo of kan het zijn dat deze wat verder gaat floris

stefan84 (0), 17 jaar geleden

pl en kr wil niks zeggen,de ene meter is de ander niet en kan ietsje afwijken..

voor de thermoschakelaar te testen geen plus kabel nemen of aftappen,maar gewoon de stekker van de schakelaar aftrekken en simpelweg doorverbinden dmv een kabeltje..

Stefan

floris3072 (0), 17 jaar geleden

bedankt voor de berichten het probleem zat in de kabelboom er zat een breuk in mvg floris

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.