Ben in het bezit van een in nieuwstaat verkerende Golf 2 van okt 1983.
De auto rijdt nog als nieuw,alleen heb ik al jaren een niet ernstig maar wel vervelend carburateurprobleem en wel het volgende:
Wanneer de motor warm is ik rij bv op een autosnelweg,en ik moet gas minderen.
of ik haal de voet van het gas,gebeurt het soms dat de motor begint te stotteren
en tenslotte afslaat.De motor verzuipt dan op een of andere manier plotseling,want
wanneer ik het luchtfilter meteen na het afslaan van de motor verwijder dan zie ik
altijd de buis van de tweede trap vol benzine staan,en na ongeveer 10 minuten
wanneer dus de benzine is verdampt start de motor weer prima en loopt verder
uitstekend.Alles is in de loop van de jaren nagekeken cq vervangen.Alle klepjes,
slangetjes,benzinepomp,ontsteking.Kortom,er is geen enkel mankement te vinden.
Zelfs al een keer de Wegenwacht erbij gehad en deze heeft ook niets kunnen vin-
den.Ook weet ik dat de Pierburg 2E2 carburateur vaak problemen heeft,echter
deze carburateur is helemaal 100% in orde.
Ook de motor is nog perfect zoals compressie alle 4 cylinders nagenoeg gelijk.De
motor loopt stationair ook zeer fraai rond.Ook geen olieverbruik.nergens geen
valse lucht.Topsnelheid 170km/u (geijkt).KM stand nu 271000. Motorcode: EZ.
Wie kan mij verder helpen dit probleem op te lossen.
vrgr Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou het kunnen zijn dat de brandstoftoevoer naar de carburater niet goed word afgesloten dan... lijkt mij meest voor de hand liggend... dus ff veertjes vervangen enzo...
mvg
Is de vlotternaald al eens vervangen,het lijkt er op dat deze de carburateur laat overstromen.
Hans
Ik heb in de loop der tijd bijna alles in en om de carburateur al eens vervangen,
zoals alle pakkingen,voetpakking,thermotijdklep,drietrapsdoos,washthermostaat,
pulldown,verrijkingsklep,vlotternaald 2x,vlotter,acceleratieklep.Verder nog nieuwe
stroomverdeler,benzinepomp(benzinepompdruk goed),reservoirtje op kleppendek-
sel naar retourleiding.Retourleiding doorgeblazen.Kortom,alles werkt eigenlijk goed.
Niemand,ook diverse garages en zelfs de Wegenwacht vinden het een volkomen
raadsel.De motor loopt zoals ik al aangaf uitstekend ondanks z,n hoge km-stand.
Het euvel treed soms elke dag op,dan weken nergens last van,en zo is het er weer.
O ja, de tank is er ook al eens uitgeweest (schoongemaakt),alle leidingen doorge-
blazen,en ook alle vacuumslangen aan de carburateur heb ik onlangs nog vervan-
gen.
Wat bedoelt die meneer met ff veertjes vervangen,welke veertjes bedoel u?
Ik hoor het graag van jullie
Tis schijnbaar een moeilijk probleem.
vrgr
Henk
18 jaar
Ik vermoed dat de vlotterkamerontluchting niet goed werkt. Daardoor wordt de benzine uit de vlotterkamer door de vollastverrijking van de 2e trap geduwd.
Er is een modificatie geweest op de vlotterkamerontluchting. Het is zo'n gaas bolletje vlak naast de CO schroef.
Je schrijft ook dat je alle pakkingen vervangen hebt. Zat er soms een gaatje te weinig in de pakking?
Kijk eens op http://www.ruddies.business.t-online.de/...
Succes,
Paul
Hallo Paul,
Je kon wel eens gelijk hebben,of eigenlijk heb je gelijk.Ben vanmiddag vanuit m,n
werk op het industrieterrein bij een sloper geweest,en daar stond een Golf 1800
met een 2E2 carburateur met inderdaad het bolgaasje boven op de vlotterkamer.
heb het deksel eraf geschroefd en ga deze op mijn Golf monteren.Moet dan wel
even de sproeiers omwisselen.
Ik hoop dat mijn probleem nu eindelijk is opgelost.
Is dit bolgaasje bedoelt om overlopen en verzuipen van de carburateur tegen te
gaan?
Ik ben trouwens nog vergeten te vertellen dat wanneer ik na een rit de Golf in de
garage zet de auto heftig na benzine stinkt zodra ik de motor afzet,dit heeft ie
altijd al gedaan.
Heb nu even geen tijd en het is me nu ook veel te warm om onder de motorkap
te duiken.
Maar zodra ik de boel gemonteerd heb en alles is weer oke, dan laat ik van me
horen.Over 10 dagen moet ik een flinke rit maken van ongeveer 300KM,
dan weet ik meteen of e.e.a. geholpen heeft.
Bedankt Paul voor je bijdrage en de anderen natuurlijk ook.
vrgr
Henk
18 jaar
Ik hoor graag hoe het afgelopen is.
Veel succes ermee!
Paul
iK HEB HETZELFDE TYPE GOLF ALLEEN DAN EEN 1990. iK HEB HETZELFDE PROBLEEM. vOLGENS EEN VW SLOPER LIGT HET AAN DE CARBERATEUR EN NERGENS ANDERS AAN. iK HEB ZELF AL EEN ANDERE CARBERATEUR GEPLAATST MAAR HET PROBLEEM BLIJFT
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar