Volkswagen Golf: Waterpomp Golf II GTD

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 GTD (SB)

Goedemiddag!

Ik reed ff een stukje hard en gelijk mn temperatuur op 3 kwart..

Nu heb ik ontdenkt dat ie lekt bij mn waterpomp.. Kan niet echt goed zien waar het vandaan komt.. Maar hij lekt als de motor draait zegmaar..

Prima. Leuk.. Weer een probleem.. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.. Wat kan de oorzaak zijn.. Als ik de dop van mn expansievat afhaal dan borrelt het keurig en gooit die wagen zelfs het net bijgevulde eruit

Kan dit duiden op: Een Kapotte Thermostaat? (dan snap ik alleen niet waarom ie lekt) Of is mn pomp naar de knoppe?

Bijkomend detail is dat mn fan niet draait.. Nu moet ik alleen ff die slangen test doen.. Als de onderste radiatorslang koud blijft dan is er iets mis met de thermosstaat? (die pas nog vervangen is :S)

En vraag 2:
Is een waterpomp van een golf II Universeel.. OF heeft diesel weer een andere dan Benzine?

Alvast weer bedankt jongens!!!!!!

p.s. Iemand nog tips om een tussen stuk (tussen de middendemper en de einddemper) uitlaat vandaan te slopen?? Ik ben gister 3 en een half uur bezig geweest met hameren en kruipolie maar krijg die zooi er niet tussen uit!!

Henkiespankie

Geplaatst door Henkiespankie (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

henk

jij hebt 2 problemen... een lekke koppaking (borrelde) en een lekke waterpomp deze lekt inwendig en gooit de koelvloeistof keurig uit het daarvoor bestemde gaatje aan de onderzijde van de pomp.

paul,

Henkiespankie (0), 17 jaar geleden

[quote=paulkelder]henk

jij hebt 2 problemen... een lekke koppaking (borrelde) en een lekke waterpomp deze lekt inwendig en gooit de koelvloeistof keurig uit het daarvoor bestemde gaatje aan de onderzijde van de pomp.

paul,[/quote]
Koppakking is pas nog vervangen (en kop gevlakt)
Ik heb verder geen startproblemen of enige vorm van compressie.. Ook is mn vloeistof niet vies en de binnenkant van het expansievat ook niet..

Als mn koppakking lek zou zijn dan zou mn koelvloeistof verbruik toch veel hoger zijn????


EN hoe zit het met die pompen??

Zijn ze universeel?

Bedankt voor je snelle reactie!!

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

pompen zijn niet universeel, ga voor zekerheid en bestel zo'n pomp op type... de kosten vallen mee 45,- een complete pomp...

vervang eerst de pomp.. dan maar eens weer zien waar dat borrelen (oververhit?) vandaan komt..

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.