de koelslangen van mijn auto blijven nog een hele tijd hard na het rijden je voelt gewoon dat er dan nog druk op zit is dit normaal
Geplaatst door germaine4 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
RDijkstra (0), 19 jaar geleden
kijk de dop van je radiateur / expansietankje na of vervang deze waarschijnlijk kan de overdruk niet goed weg.
germaine4 (0), 19 jaar geleden
ik heb gehoort dat het dan de koppakking is klopt dat
RDijkstra (0), 19 jaar geleden
kan ook dan zorgt de betreffende cilinder voor verhoogde druk in het koelsysteem. Dit kun je testen door een compressie druk per cilinder te doen.
Heb je ook koelvloeistof verlies?
groeten Reinder
audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden
Zolang de handel warm is blijft ie onder druk, dit is heel normaal.
Pas als de motor helemaal afgekoeld is, is de druk weg.
niets aan doen dus als je geen lekkage hebt.
En, als de koppakking lek is blaas je bij een oudere golf gegarandeerd de kachelradiator of het expansievat op (ploffen echt uit elkaar) Dan was je er dus al achter geweest.
RDijkstra (0), 19 jaar geleden
Harry,
Als je motor uit is dan ben ik met je eens dat je druk een tijdje blijft maar de koelslangen mogen mijns inziens niet keihard blijven moet na een half uur toch wel minder hard zijn omdat er geen druk meer wordt opgebouwd.
Of heb ik het mis?
groet Reinder
audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden
De druk gaat er langzaam af (drukloos na een uur of 2), maar het blok met het gros van het koelwater er in blijft wel langer dan een half uur warm hoor.
RDijkstra (0), 19 jaar geleden
ja wel warm maar de druk loopt toch zeker wel terug dat moet je dan kunnen voelen aan de slangen.
Nog een vraagje voor Daan: als je de dop van je koelsysteem eraf draait als je motor warm en op druk is komt er dan een klein beetje lucht of veel lucht vrij?
groetn
ferrow (0), 19 jaar geleden
ik denk dat je slang zijn beste tijd heeft gehad< toch vervangen
theo11333 (0), 19 jaar geleden
kijk eens hoe snel ze hard worden en niet hoelang ze hard blijven ,is niet belangrijk.