Goeiedag allemaal,ten eerste wil ik zeggen dat dit een top site is.Heb me net aangemeld.Ik rijdt nu 4 maand golf 3 tdi code ahu naar volle tevredenheid maar zit met 1 steeds groter wordend probleem en dat is het laat aanslaan van mn motortje.Warm en koud maakt niks uit.Hij slaat pas na plusminus 7 sec aan en loopt dan meteen perfekt.Ik heb nu een paar ochtenden gehad dat hij eerst niet eens aanslaat,bij tweede lange poging wel.Rookt bij het starten blauw wit.Met vagtester geen storingen en pomp staat ook op tijd.Valse lucht sluit ik ook uit want direkt na uitdoen van motor weer starten betekent weer 7 sec.Temp sensor is goed nieuwe accu en distributie ook op tijd.Ik begin de brandstofpomp te verdenken.
Wie heeft nog meer tips of oplossingen?gegroet johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Witte rook is onverbrande diesel.
Check de compressie eens, als er twee cilinders naast elkaar met tekort druk zijn is de koppakking overleden.
Met deze buitentemperaturen hoort ie binnen een omwenteling te lopen
hallo,Johan
startmotor!!
ondanks dat de startmotor goed rond draaid komt toch vaak hier het probleem uit voort,daarom advieseer ik startmotor demonteren en laten controleren.
zie ook topic=23279
veel succes.gr.E.Tempel
Hoi,
Volgens mij ging het verhaal van te laag starttoerental alleen op voor lang starten bij warme motor. Trek bij warme motor de blauwe tempsensor los. Start de motor en slaat hij direkt aan, dan is de startmotor niet goed. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het iets anders is. Hoeveel km? Compressie goed?
Groeten,
Paul
Begin bij het begin en check inderdaad de compressie je zult niet de eerste zijn met een vesleten tdi
hallo johan,
ik heb het zelfde probleem gehad.
er zijn bij jou 2 veren gebroken in de brandstofpomp
je kan de pomp natuurlijk in zijn geheel vervangen,maar je kunt ook de achterkant erafhalen en de veren zelf vervangen.
ik heb de veren toen bij een dieselrevisiebedrijf gehaald
succes
inderdaad hetzelde wat VW specialist zegt heb ook meegemaakt echter teon was het pomphuis ook ernstig beschadigt > andere pomp ± 1000,= euro ex.
suc6
Ok dus mijn vermoeden is waarschijnlijk wel juist dat de brandstofpomp de probleem is.Ik neem aan dat die veren voor de verstelling van startinspuiting zijn wat hij nu niet doet.Ik ga van de week de veren bestellen.Is het vervangen een grote klus?kun je erbij als je de bovenste deksel verwijdert?of moet de pomp eraf.Ik hoor het graag.Ga er deze week mee aan de gang,en hou jullie op de hoogte.Alvast bedankt voor de tips jongens.
ben benieuwd suc66
19 jaar
hee luitjes hier ben ik weer,ik heb het probleem opgelost dankzij de goede advies van vw specialist,bedankt man.Ik heb de brandstofpomp verwijdert en het gietijzeren gedeelte waar de verstuiverleidingen op komen gedemonteerd.Toen zag ik het probleem gelijk al.Er kwamen 2 veren tevoorschijn die beide gebroken waren,ben toen naar revisiebedrijf geweest en had keurig setje veren van bosch te liggen voor 30 euries.Die heb ik gemonteerd en de pomp weer inelkaar gezet.De pomp is nu niet meer met de hand te draaien wat dus daarvoor wel wou.Dit is dus een controle als je de veren wilt testen.Heb de pomp weer gemonteerd met een verse distributieriem en het geheel weer opgebouwd.Het resultaat is een perfekt startende tdi zoals het hoort.Bedankt jongens voor jullie reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar