Vorig jaar heb ik met mijn Golf het volgende gehad:
Hij starten slecht/niet en er komt witte rook uit de uitlaat!
Als de motor warm is dan start hij prima.
Het volgende gedaan:
- gloeibougies vervangen (geen resultaat)
- relais 109 vervangen (geen resultaat)
- zekering gecontroleerd (in orde)
- alles doorgemeten (geen spanning naar de gloeibougies)
- zekering/relais kast doorgemeten (spanning gaat door het relais maar niet naar de zekering)
Vervolgens de zekeringkast laten vervangen. Vervolgens werdt door de garage verteld dat het vliegwiel??? (wiel op de krukas) los zat op de as. Oftwel doorrijden en mijn auto lag in puin! Ik merkte namelijk tijdens het rijden dat als ik de koppeling in trapte dat de motor wou uitslaan. Koppeling weer los en hij rijden weer.
Nu heb ik dit jaar weer problemen met starten! #%&
Komt het probleem van vorig jaar weer terug en heeft het vliegwiel?? te maken met het slecht starten van de auto of was het zekeringblok het probleem van het slecht starten?
EDIT:
Ik heb gemeten of Relais 109 het doet, maar ik meet geen spanning op geen van alle poorten bij het voorgloeiproces (contact aan). Tevens brand het lampje op de dashboard maar heel even!?
Ik heb ook nog naar de vliegwielen?? (wielen op de krukas gekeken en de daarbij horen de wielen, maar zie geen rare dingen (gebroken bouten,enz.).
Kan het te maken hebben met een temperatuur sensor?
Mijn auto is laatst APK gekeurd. Heeft dat er iets mee te maken?
EDIT:
Compressie meting: nee
kilometerstand 278.000
Distributiesnaar is begin van het jaar vernieuwd eveneens als de tandwiel op de krukas.
De electromotor is vorig jaar vernieuwd door een splinter nieuwe, dus eigelijk de motor wil niet aanslaan.
relais 109 heeft de kleur grijs.
Ik ben net weer bezig geweest en heb vervolgens het relais doorgemeten (aangesloten op de accupolen). Het relais is in prima staat. Het relais schakelt ook bij het starten, maar als ik voor de zekering meet dan meet ik geen spanning. Nou ben ik benieuwd hoe dat komt? Is mijn zekeringblok weer defect?
Ik heb vervolgens een draad getrokken van mijn relais naar mijn zekering met een schakelaar er tussen (voor de zekerheid). Vervolgens contact aan (schakelaar aan), de meter heb ik ook nog aangesloten om mee te kijken, even wachten om de gloeipennen op te warmen en vervolgens de motor starten .... de motor slaat aan!!!! Wit/blauwe rook komt eruit de uitlaat en bij het gaspendaal intrappen komt er zwarte rook uit de uitlaat. Bij het los laten van het gaspendaal gaat mijn motor stotteren. Ik heb het vermoeden dat dus weer het tandwiel op de krukas speling heeft. Kan dit kloppen of hebben jullie nog ideeen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Marcel.
Ik heb met een Golf 1996 1,9 TDI precies hetzelfde zie 15-8-04 loopt op twee cilinders.
Heb jij je massa vliegwiel nou ook daadwerkelijk laten vervangen?
Ik was al zoveel geld kwijt en mij werd aangeraden te wachten met het massa vliegwiel te laten vervangen totdat de klacht zich zou openbaren.
Heb ook de koppakking laten vervangen, ben nu al meer als 700 euro kwijt.
Ik heb ook de tip gekregen om eens naar de klepstoters en de klepkering te laten kijken?
Heb alle hier bovenstaande dingen al laten controleren, en hoe kouder het wordt hoe slechter ie start.
Hou me aub op de hoogte, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Groetjes Maria
is de distrubitie riem niet een tandje versprongen?
Marcel ik mag aannemen dat het om een golf sdi/tdi gaat.
deze begint pas te gloeien bij een bepaalde temp(meestal onder de 7 graden)
als je wil meten of er spaning gaat naar de gloeibougie's kan je beter de stekker van de koelwatertemp sensor los nemen
en meten op de gloeibougie's.
Is er al eens compressie gemeten?
je compressie eind temp is erg belangrijk voor het aanslaan van de motor.
hoeveel heeft de auto gelopen?
wat is de staat van de tand-riem?(zoals Arie al zegt)
uit je verhaal is niet duidelijk te halen of het aanslaan is of starten.
er is een verschil tussen slecht starten of slecht aanslaan
dit zijn twee verschildende dingen
slecht aanslaan kan komen van de punten hier boven en van Arie
slecht starten kan komen door de startmotor en het elekt deel contactslot.
dat relais 109 welke kleur heeft dat ?
succes max.
Antwoord op jou vragen:
Compressie meting: nee
kilometerstand 278.000
Distributiesnaar is begin van het jaar vernieuwd eveneens als de tandwiel op de krukas.
De electromotor is vorig jaar vernieuwd door een splinter nieuwe, dus eigelijk de motor wil niet aanslaan.
relais 109 heeft de kleur grijs.
Ik ben net weer bezig geweest en heb vervolgens het relais doorgemeten (aangesloten op de accupolen). Het relais is in prima staat. Het relais schakelt ook bij het starten, maar als ik voor de zekering meet dan meet ik geen spanning. Nou ben ik benieuwd hoe dat komt? Is mijn zekeringblok weer defect?
Ik heb vervolgens een draad getrokken van mijn relais naar mijn zekering met een schakelaar er tussen (voor de zekerheid). Vervolgens contact aan (schakelaar aan), de meter heb ik ook nog aangesloten om mee te kijken, even wachten om de gloeipennen op te warmen en vervolgens de motor starten .... de motor slaat aan!!!! Wit/blauwe rook komt eruit de uitlaat en bij het gaspendaal intrappen komt er zwarte rook uit de uitlaat. Bij het los laten van het gaspendaal gaat mijn motor stotteren. Ik heb het vermoeden dat dus weer het tandwiel op de krukas speling heeft. Kan dit kloppen of hebben jullie nog ideeen?
20 jaar
zet er maar eens een nieuwe temp voeler in
welke temperatuurvoeler zou ik dan moeten vervangen?
20 jaar
rijen doet hij prima, maar aanslaan niet!?
20 jaar
De tempratuur censor zit rechts voor je blok onder de 3e verstuiver. Dit is je tempratuur censor huis als je de metalen klem met een schroevendraaier of tang uit trekt kan je door een beetje heen en weer halen van de censor die er zo uit trekken. Er komt dan wel wat koelvloeistof uit anders zou je de koelvloeistof af moeten tappen. De censor kan je meten met een multimeter op de ohm stand de waarde krijg je morgen van mijn de vraagbaak ligt in mijn garagebox.
P.S. als je pomp niet op tijd staat dan heb je dezelfde probleem als wat jij beschrijft met het starten heb hetzelfde meegemaakt.
In de zomer start hij goed niks aan maar als het wat kouder wordt krijg je deze problemen.
Rachid
20 jaar
Ik heb de temperatuursensor gevonden en vervangen. Maar dit heeft geen enkel resultaat. Maar als ik de connector van de sensor eraf trek dan worden de gloeipennen wel opgewarmt en kan dan ook vervolgens mijn auto starten. Het aanslaan gaat niet helemaal soepel, maar hij start.
Kan ik nog iets aan die pomp instelling doen?
Bij het rijen stottert de auto een beetje. Als ik terug schakel een versnelling lager en ik trak het gas in dan reageerd de motor pas een aantal seconden later!?
20 jaar
Eigelijk moet je pomp dynamsch af laten stellen en je auto uitlaten lezen.
20 jaar
Mijn auto is een paar weken geleden uitgelijnt bij APK-keuring. Heeft dat er iets mee te maken??
Trouwens mijn auto rijdt nu helemaal niet meer. Als ik gas geef dan komen er alleen maar witte wolken?
19 jaar
Toch maar eens naar je krukastandwiel kijken. Heb je toen ook een nieuwe bout gemonteerd en op het juiste moment vastgezet.
Als de krukas toen al beschadigd was, heeft alleen je tandwiel vervangen geen zin. Er zijn speciale frezen in de handel om het pasvlak weer glad te krijgen.
Kontroleer in ieder geval je timing. Kleppendeksel er af en vliegwiel op mekteken zetten en je weet genoeg.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar