Hallo,
Ik heb een probleem met mijn golf. Als ik met koude motor rustig wegrij en ik schakel naar z'n 2 dan begint de auto tussen ±1900 en 2200 tpm hevig te stotteren. Dit herhaalt zich bij de 3, de 4 en soms ook de 5. Ik heb de indruk dat het met een warme motor wat minder is. Ook op de snelweg (±3000 tpm)voel ik het soms een beetje. Het is net zo'n gevoel alsof de tank bijna leeg is. Ik dacht eerst aan de brandstofpomp?? kan dit?? Hij schakelt soms ook niet erg lekker. Kan het aan de versnellingsbak liggen of de aandrijving? en waarom juist zo hevig tussen de 1900 en 2200? Als ik met open raam bij dit toerental naar de motor luister heb ik de indruk dat de motor gewoon loopt. Wie kent dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
van deze motoren is het bekend dat de krukas bout los rammelt cq afknapt. gevolg is grote motorschade. misschien zit hier verband tussen!
NNNNNNNNNNiet meer mee rijden tot de krukastandwiel en bout gekontroleerd zij zoals Wijnand zegt als je voelt aan de krukasbout en er zit geen puntje buiten op zeker vervangen,krukas laten vlakken d-riem setje steken en klaar
klopt wat desiree en wijnand zeggen. ik zou hem maar laten staan om motorschade te voorkomen! succes
De krukastandwiel is 7000km geleden vervangen incl. een nieuwe kop en d-riem. Hij was toen nl. al los gelopen met het gevolg de motor van tijd en de kop kapot. Maar als ik onder de kap kijk bij stationair draaien zit er geen slinger in het tandwiel. Twee weken geleden is hij gekeurd (met roetmeting!)
Vandaag heb ik eens onder de kap geluisterd terwijl dat ik gas gaf met de hand aan de hendel. Ik voer het toerental op en hoor opeens een soort plofgeluid, en na nog iets opvoeren is het over. Het zit denk ik dan toch in de motor en niet in de aandrijving. Als het de krukastandwiel is, kan ik dit dan in de aandrijving van de auto voelen? hier zit dan toch eerst de versnellingsbak tussen. Kan het niet aan de luchttoevoer liggen, omdat ik dat plofgeluid hoorde. Ik bedoel, dat er op dat moment geen goede verbranding plaatsvind.
20 jaar
Ik heb de auto weggebracht naar het revisie/garagebedrijf waar de nieuwe kop vandaan kwam. Het krukastandwiel en de bout en de krukas zijn gecontroleerd en alles was in orde. Volgens het bedrijf zat het in de verstuivers. Deze zijn getest en vervolgens vervangen. Maar het probleem is nog niet opgelost. De motor schokt hevig bij koude start en rookt nogal (lichtblauwe rook).Ook tijdens het rijden blijft hij schokken rond de 2000 toeren. Zet ik de motor stil en een tijdje later strat ik hem weer dan slaat hij niet direct aan maar pas nadat ik een keer gas geef. Toen ik de auto, na vervanging van de verstuivers, ging ophalen zei men wel dat de pomp ook stuk kon zijn. Dit schijnt een probleem te zijn na een roetmeting. Hij is nl. pas gekeurd. Maar rond de 3000 toeren loopt ie naar mijn idee wel goed. Vraag? Als de brandstofpomp stuk is of beschadigd dan lijkt het mij dat de motor konstant niet goed loopt en niet alleen rond de 2000 toeren. Wie wil hier eens op reageren?
20 jaar
Ronald, hoe is het afgelopen?
Ronald,
ik heb nu het zelfde probleem maar dan heel af en toe in zijn 1 en 2. bij 3 heel af en toe. maar in zijn 4+5 ga ik door naar 160 zonder een probleem ho heb jij het opgelost, ik heb vandaag de lucht massa meter vervangen en ze zeggen nu dat het waarschijnlijk aan de pomp ligt, wat is jou ervarring?
18 jaar
De pomp was bij mij van tijd af. Het krukastandwiel was losgelopen. De garage heeft toen de auto weggebracht naar een specialist. Dit bedrijf heeft toen de krukas geslepen (gevlakt) en een nieuw krukastandwiel gemonteerd. De pomp weer op tijd gezet en het probleem was verholpen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar