auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Sharan: Hoge slijtage remblokken achter Sharan 2.8 V6 Aut

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 V6

Vorig jaar augustus zijn de remblokken door een Seat dealer rondom vervangen. Nu 20d km verder zijn de remblokken (OEM) achter al weer aan vervanging toe. Het betreft een VW Sharan 2.8 V6 Automaat. De set remblokken daarvoor zijn ruim 80d km meegegaan. In de rijstijl is niets gewijzigd. Wat kan de oorzaak van de (extreem) hoge slijtage zijn?

Geplaatst door

ErwinRW (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zwaardere belanding achter gehad.
voor minder remmen.
ander soort remblokken.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Aan beide kanten versleten of alleen aan 1 kant?

ricky 10
badge

13 jaar

Ben nog eens terug naar de dealer gegaan. Die hadden de blokken nog liggen. De melding was dus via de telefoon dat de remblokken versleten waren en moesten worden vervangen. Omdat de auto moet rijden had ik daarin toegestemd. Achteraf bleek dus dat de remblokken nog meer dan de helft van de remvoering hadden, maar dat de remschijven zodanig zijn gesleten dat de bovenste rand nu wat uitsteekt en daarmee de slijtage-indicatoren vroegtijdig raken. De dealer zocht de oplossing in het vervangen van de remblokken (symptoombestrijding, want dan sta ik binnen een jaar weer daar voor nieuwe blokken) in plaats van de rand van de schijven af te draaien. De schijven zijn nog niet aan vervanging toe.

Ik heb de dealer voorgesteld de schijven bij te werken en de oude blokken terug te plaatsen. Ik wacht nog op een reactie.

Remblokken waren overigens gelijkmatig gesleten (links / rechts en binnenzijde / buitenzijde) en het betreft de originele VW remblokken.

ErwinRW 0

13 jaar

En toch heb je een roestrand waarvan je zou kunnen zeggen dat die rand de originele dikte van de schijf was. Laat ze eens de dikte van de schijven meten en kijk hoeveel het scheelt met de minimale voorgeschreven dikte, zou best kunnen dat je al aardig in de buurt bent. Beste is dan om de schijven en blokken te vervangen en dan ben je er een hele tijd vanaf.

ricky 10
badge

13 jaar

Schijven blijken inderdaad te dun om nog af te draaien. Er komen nieuwe op. Bedankt voor het meedenken.

ErwinRW 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.