Beste Mensen,
Een dag of vier geleden heb ik onze Sharan uit 2004 1.8t AWC opgehaald uit brabant.
In de rit van 2 uur gebeurde er in de laatste 20 min iets vreemds.
Ik kon vanaf de tweede versnelling niet meer optrekken/doortrekken.
Na de 1800-2000 toeren begon hij te stotteren en te bokken.
Onbelast met de koppeling in geen probleem!
Dit duurde 15 minuten en daarna was het grotendeels weer weg.
Er kwamen ook geen warning lights
Het enige wat je daarna nog voelde was een stotend (misfire idee)gevoel bij doortrekken hoge toeren.
Thuis na afkoelen was/is het weg maar ik heb geen afstanden van meer als 10 minuten gereden.
Ik dacht aan de bobines dus heb ik deze even bezocht.
Deze zijn allemaal van audi (4 ringen logo) Hitachi 06b905115E
Weet niet of deze bij de probleem gevallen horen,ik was altijd van mening dat een bobine het doet of niet doet.
Ik zou graag iets opgelost hebben voordat ik met de "nieuwe" wagen stilsta met het hele gezin erin
Ik zie vrouwlief al kijken :)
Hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het beste is om hem eerst uit te laten lezen en kijken of de computer een storing heeft opgeslagen en vanaf daar verder kijken wat het probleem is.
Zo..het duurde ff voor dat ik een vag com had...
Als ik de auto uitlees kom ik dit tegen.
Adress 01 engine labels none
2 faults found
16795 secondary air injection:incorect flow detectec
18010 powersupply terminal 30 :voltage to low
Adress 03: abs brakes Redir fail
1 fault found supply voltage terminal 30
008 inplausible signal-intermittent
Zag wel dat mijn accu wat minder wordt..de indicator op de accu geeft zwart aan.
Graag hoor ik jullie gedachten erover
Thx
12 jaar
Is geen 100% zoekrichting die storingen die jij erin hebt staan, maar die 16975 zou er iets mee te maken kunnen hebben, niet het secundaire lucht inlaatsysteem zelf maar iets anders wat stuk is waardoor hij denk dat het aan de secundaire luchtsysteem ligt en dat zou heel misschien iets met de luchtmassemeter kunnen zijn of iets met de egr-klep of een lekke vacuumslang ergens. Is lastig te zeggen. Doet hij het nu nog steeds soms niet goed?
Heeft even geduurt..maar hij gaf weer een storing.
Zelfde idee dus inhouden boven de 2000 tot 3000 toeren net of hij verzuipt..geen vermogen.
Als ik dan in zijn vrij een paar keer gas geef is het over?
Alleen op lange ritten
Als ik een log maak in zijn 3 wat is interesant om te zien..turbodruk.
Er zijn geen foutcodes te zien
Thx rob
12 jaar
Vandaag weer en stuk gereden..
Als de motor echt warm isben je trekt door vanaf 2000 dan gaat hij echt hakkelend en stotterend door zin toeren heen....nog steeds geen foutcodes..
Iemand een idee waar ik mee zal beginnen....n75 klep lees ik veel..
Of lmm..??
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar