Volkswagen Golf II: hoog toerental golf 2 automaat

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ez

motor loopt hoog stationair,ook als de motor warm is.waxthermostaatje ,voorop de carburateur,uitgewisseld geen resultaat,vacuumslangetjes nagekeken ,prima,gasklepjes nagesteld geen effect,wat kan het zijn,golfje loopt nu 1:6

als ik contact uitzet,5 minuten wacht probleem weg rara hoe kan dat?

toch een fout thermostaatje gehad?
of valse lucht via de voetpakking?

ik heb geen idee waar te zoeken ,ben bijna in staat een andere carburateur te plaatsen.

wie weet wat???

groet rene

wheelerdealer

Geplaatst door wheelerdealer (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Rene

Zou als eerste naar de pakking onder de carburateur kijken, dit komt wel vaker voor dat hier het probleem zit..

Gr Stefan

wheelerdealer (0), 14 jaar geleden

OK stefan ik ga het vandaag of anders morgen nakijken ,je hoort nog of het gelukt is.

wheelerdealer (0), 14 jaar geleden

vandaag de voetpakking vervangen, co afgesteld stationair netjes gesteld etc ,liep als nieuw,echter toen ik de snelweg afkwam.........weer hoog toerental stationair!

vanavond bij koude start amper normaal stationair willen lopen.

nog wat nagekeken ,kwam er achter dat als je speelde met het eerste nokje aan de rechterkant een soort aanslag het beroerd lopen verdween.ook nog 2 vacuumslangetjes vernieuwd. 1 zat niet goed aangesloten dat is nu verholpen.
maar ik heb zo het idee dat het probleem niet verholpen is ,met alleen de voetpakking te vervangen(motor voelt wel krachtiger)

WAT NU?

zou ik het dan moeten zoeken in-

een kapot thermoschakelaartje (de onderste met rood stekertje)zou de startautomatic aansturen.

startautomaat zelf

thermopneumatisch ventiel op de startautomaat

pulldown inrichting(voelt hard aan lijkt mij niet gescheurd)

Het gaat hier om een golf automaat met 2e2 carburateur,de vacuumslangetjes zijn vervangen,de voetpakking is vernieuwd,dit had als resultaat dat de auto een stuk krachtiger aanvoelt,maar het probleem is niet opgelost.
ik vermoed iets met de start automatic oid er blijft volgens mijn gevoel een klepje hangen oid alleen kom ik er niet goed achter.ook zag ik dat de aanslag die rust op de uitgaande stangetje uit de drieweg doos elkaar niet altyd volgen
iemand een idee?

ik niet meer in ieder geval.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik denk toch dat je het in de carburateur moet zoeken, misschien iets met vacuum of de choke..

Lees dit maar eens door, misschien kom je er dan verder mee :

http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jet...

wheelerdealer (0), 14 jaar geleden

Ok stefan ziet er goed uit ,ik print het morgen uit

inmiddels erachter gekomen dat het choke huisje niet warm wordt ,de koelwater slangetjes er na toe wel maar het huisje niet.
dat zou betekenen dat er geen doorstroming is door het choke huis.ook electrisch meet ik zo ff niets.het luchtklepje hoort open te staan maar stond dicht ,zag ook dat er teveel brandstof ingespoten wordt.

ander euvel blijkt dat de warme luchtklep in het luchtfilter huis niet werkt ,blijft open.met dit koudere vochtige weer dus lichte ijsvorming.

ik ga zeker de info uitprinten en doorlezen..kwam zelf ook nog uit op een engelse gti site,daarop viel oa de meeste kwalen van deze ingewikkelde carburateur te lezen.ook de doorstroming van koelvloeistof door het inlaatspruitstuk kan soms verstopt zijn.

Hoe dan ook ik ga er mee verder volgende week meer ,ivm werk ,ga ook op zoek naar een ander choke huis(startautomatik).
verder is het golfje zeer goed onderhouden,regelmatig worden alle vloeistoffen ververst bv.ik rijdt m al 15 jaar ,dit is eigenlijk de eerste keer dat er serieus iets mis is.

ik laat de oplossing zeker weten.

Paulus8636 (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Rene,

Je schreef over een nokje aan de rechterkant van de carburateur: Als hij weer hoog stationair draait, controleer dan eens of de tweede trap van de carburateur (de achterste) goed sluit. Dit werkt met nokjes en hefboompjes en als daar speling op zit, blijft de tweede trap een beetje open.
Dus, trek de tweede trap eens goed dicht als hij hoog stationair loopt. Loopt hij daarna normaal, dan moet de bediening van tweede trap opnieuw afgesteld worden.

Veel succes,
Paul

wheelerdealer (0), 14 jaar geleden

Beste paul, bedankt voor de tip ,ik neem het mee als ik er weer mee bezig ga,eerst eens z on choke huis vinden(startautomatic) en de sensors meten.

ik heb inmiddels de link van stefan uitgeprint de 89 paginas mbt deze carburateur netjes in een map gedaan zodat ik een mooi naslag werk heb over deze carburateur.
Als het weer werkt laat ik het zeker weten,bedankt voor de hulp ,het wordt gewaardeerd!

wheelerdealer (0), 14 jaar geleden

paul en stefan ,het probleem lijkt opgelost;

Ik heb het chokehuis gedemonteerd en het warmwater deel losgehaald.wat bleek? zwarte rubber achtige balvormige emulsie verstopte de boel ,dus geen warmwater doorstroming.
ook het electrisch deel enorm vervuild ,dit net als het warmwater deel grondig schoongemaakt met electrocleaner en remmenreiniger.,buitenzijde netjes gepolijst.geheel netjes in elkaar gezet met vloeibarepakking.

ook tydens test bleek er nog steeds geen doorstroming;oorzaak gevonden....dezelfde rubber emulsie zat ook in de waxthermostaat.
deze uitgewisseld voor een ander kunstof exemplaar uit mn voorraad gebruikte nog goede reserve delen.

Daarna vor de zekerheid het koelwatersysteem op perslucht gezet ,geen verstopping meer.,alles voelt nu warm aan.

ook de stekkerverbindingen goed schoon gemaakt,resultaat ;weer spanning op het electrisch choke deel.(rode stekker onderste)

ander probleem was de warme luchtklep in de aanzuigbuis van het luchtfilter huis.deze is vacuumbediend.
het luchtklephuisje voorzichtig uit elkaar gehaald.
wat bleek? aseindjes zwaar veroest!

klepje met asje gedemonteerd ,op geschuurd ,goed in het zeewater bestendig vetgezet, kunstuf lager gedeelte goed schoon gemaakt.

geheel weer netjes in elkaar gezet,resultaat:

KLEP WERKT WEER!!!!

Al met al zorgde deze dingetjes ervoor dat de motor niet meer laag toerig liep en inhield bij ca 8 c en regenachtig weer op de snelweg.

Na dit alles motor weer netjes afgesteld ,ook choke etc volgens de gegevens van stephan en de tip van paul afgesteld.

alles lijkt weer te draaien zoals het hoort.

Nogmaals hartelijk dank voor de tips ik ben er veel wijzer van geworden.

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

mooi zo...bedankt voor de feedback.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Soms zijn het wat kleine dingen die een groot probleem kunnen veroorzaken, maar je hebt perfect gehandeld, en met wat gedult, gezond verstand en door te meten ben je er toch uitgekomen!

Gr Stefan

Paulus8636 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback en nog vele km's.

Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.