hoi,
Ik heb nu een golfje 3 met een 1600 motor erin, ik heb 'm pas en ben bezig ermee, het halve dashboard ligt eruit, dat is geen probleem, gewoon wat op de sloop kijken. Tijdens het rijden is er volgens mij iets aan de hand, het kan misschien het gevoel zijn dat er wat is maar ik denk iets.
Laatst reed ik door de velsertunnel, naar beneden is niks, maar naar boven dacht ik wat gas bij te geven, loopt ie opeens terug in de snelheid. Nu had ik bij gewoon rijden weleens dat ie soms een schok gaf, dan rijd ik bv. in z'n tweede versnelling met m'n voet op het gas zonder gas bij te geven of los te laten. Dan schokt ie weleens, als ik dan wat doortrek gaat ie weer goed.
Ik heb al een nieuw origineel luchtfilter erin gezet enzo, ook even de buis schoongemaakt en in de carburateur gekeken, daar heb ik wat plakresten verwijderd en remmenreiniger erin gespoten.
Bij acceleren van z'n eerste naar z'n tweede en naar derde gaat een beetje sloom enzo. Als ik van twee naar drie ga dan pakt ie de versnelling wel, maar als je gas geeft heeft ie geen pit. Sloom gewoon.
Bedankt alvast voor de tips
Groetjes Marco.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
begin eerst met kijken naar de timong van de distrubutie.
daarna controle van het onsteking tijdstip.
groetjes jan.
ok, zo ver als wat je nu zegt kan ik niet gaan, daar heb ik nou geen verstand van, er staat wel distributie bij 182000, hij staat nu op 270000. Misschien heb je wel gelijk, ik laat 'm wel even bekijken bij een vriend die werkt bij de vw-dealer.
Ik heb intussen m'n gaskabel wat aangespannen, die stond helemaal los zag ik, zal ie daarom teruggezakt zijn in snelheid, die gaskabel zit nu zo dat als ik gas geef hij meteen reageert. Ik zat al te trappen in die tunnel, hij zal wel niet helemaal volgas gekund hebben. Bij het rijden ook beter als je gaskabel strak zit.
bedankt, Marco
15 jaar
nou hij moet niet testrak staan dan kan hij stationiar niet meer erkennen.
dus hij moet wel ruimte op de kabel hebben.
groetjes jan.
Hallo,
Weer een paar stappen verder hoor, ik ben de afgelopen week aan het kijken geweest ernaar. Er zit weer een nieuwe uitlaat onder, die viel er zo in stukjes eronder vandaan toen ie los was. Hij rijd wel lekkerder al, toch nog afentoe dat schokken en inhouden.
Nu had ik eens gekeken naar de verdelerkap en bougiekabels, wat als de puntjes echt ingesleten zijn, als ik erop duw dan breekt ie nog zo'n puntje, zo ver ingesleten dus, hoe reageert de auto er dan op?
En ik trok een bougiekabel er af, toen brak het rubbertje bovenop de dop, hoe reageert de auto daar dan op?
Ik ga vandaag zowiezo dit vernieuwen hoor, maar hoe zal ie doen, komt dat overeen met hoe ie nu rijd, dus met afentoe een schok.
Bedankt, Marco
15 jaar
Marco
Dat zou heel goed kunnen..verdeelkap,rotor,kabels en eventueel de bougies vernieuwen,met een beetje geluk ben je dan van je probleem af..als met 1 van deze genoemde dingen wat is,kan hij inderdaad wat schokkerig lopen..
Prijzen van de onderdelen kun je eventueel vinden op www.partsbase.nl
Ook kun je hem eventueel eens laten uitlezen,mocht dit niet baten.
Gr Stefan
15 jaar
hoi,
Weer thuis hoor, even bougiekabel erop gezet en rotor en verdelerkap vernieuwd, moet het nog even afwachten natuurlijk.
ik ga straks even het hele gebeuren inspuiten met vochtwerend spul, helpt altijd.
Ik had nog gevraagt waar de brandstoffilter zat, bij de pomp ergens, maar die schijnen nogal moeilijk los te komen.
Bedankt, marco
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar