Ik heb de foutcodes van mij Golf uitgelezen. Dit was er maar 1. De 2122, dat wil zeggen, toerental signaal geen of onjuist signaal. Dit zou kunnen liggen aan de impulsgever (Hallgever) of aan de ontstekingsversterker. Deze zit volgens mij op de ECU. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik beginnen te meten? Ik heb de Hallgever schoongemaakt, de rotor was (iets) doorgeslagen, zo ook de verdeelkap. Ik heb vanaf ongeveer 2 jaar geleden de bougiekabels, rotor en verdeelkap vervangen. Inhouden doet hij niet altijd, dat is het lastige. Ik kan ook nog niet zeggen of het over is. Iemand tips?
Geplaatst door RoelV (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
gert nijhuis (0) PRO, 19 jaar geleden
is logisch!!!!!!!!!! op her moment dat de motor niet loopt en alleen maar op contact staat geeft deze ook geen signaal. met deze karige info kun je weinig hoe oud is de auto? welke motorcode etc.
RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden
De auto is van 1989, motor RP 1.8i GT special 66 KW, op het moment dat de motor niet loopt geeft hij ook geen signaal nee, maar hij geeft wel een foutcode. Dit staat volgens mij los van het wel of niet lopen van de motor, je moet hier foutcodes meten met het contact aan.
johndoornbosch (0) PRO, 19 jaar geleden
bij dit type geeft hij deze code altijd aan als de motor niet loopt
RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden
hmmmmm.....schiet ik dus niet echt iets mee op...