close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: inhouden op 100% gas 75% geen probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGU, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 220

Beste mede autoliefhebbers,
ik zit met een probleem met mijn golf.

het gaat om een golf 4 GTI 1.8 20vt.
de auto is getuned met een k04-023 van een audi s3, 440cc injectoren, 2,5 inch uitlaat, s3 brandstofpomp, chip op maat.

resultaat 281 pk & 400nm koppel, allemaal erg leuk tot mijn volgende probleem kwam.

tijdens het rijden merkte ik op een gegeven moment vermogens verlies, hij trok prima door, maar niet zo hard als dat ie dat eerst deed.
dit ging van kwaad tot erger.
nu kan ik met volgas niet doortrekken, klappen uit de uitlaat bij het leven, ook net achter de turbo zijn duidelijk klappen te horen, en het vermogen valt per direct helemaal weg.
met 75% gas trekt ie zonder problemen door en rijd deze eigenlijk prima.

gedaan :

nieuwe turbo, deze was al slecht
nieuwe bougies
contacten nagelopen en schoon gemaakt
lmm schoongemaakt
gasklephuis gereinigd (en weer ingeleerd)
inlaat temperatuur sensor gereinigd
compressie gemeten ( laagste is net wat meer als 10 bar , hoogste net 12.1 ) dus lijkt mij voldoende?
brandstofdruk stationair tegen de 2.5 bar , maar bij volgas ( in zn vrij ) 2.7 max, ik vermoed zelf hier een probleem, maar extra input zou fijn zijn
complete inlaat vanaf turbo tot gasklephuis is lek vrij
uitgelezen met vagcom krijg ik geen foutcodes.

help help help aub!!

Geplaatst door

Dannyhoofd (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij het lezen van de titel dacht ik al aan brandstoftekort. Na het lezen van de brandstofdruk die je gemeten hebt, weet ik het wel bijna zeker.
De brandstofdruk in vrij (zonder turbodruk) moet bij volgas 3,0 bar zijn.
Rijdend moet je 3,0 bar PLUS de turbodruk hebben, dus zeg maar 3,0 + 1,0 = ongeveer 4,0 bar bij volgas optrekken.
Stationair kun je dat mischein makkelijker meten door het vacuüm slangetje los te trekken van de brandstofdruk regelaar.

Is het na het chippen wel goed geweest? Want voor 280 pk heb je nogal wat brandstofflow nodig.
Het kan zijn dat de S3 brandstofpomp eenvoudig weg te klein is.
Je verbruik bij volgas is grofweg 1/3 liter per pk, dus ongeveer 93 tot 100 liter/uur. De flow moet minstens 2 maal dat zijn, dus 200 liter/uur.

Ik zelf vindt 20% verschil bij de compressie wel veel, voor een turbo motor misschien wel te veel.
Mogelijk is dat extra slijtage door te arm staan of door te ver te gaan met de tuning.
In de tekst zeg je 281 pk, dat is 156 pk per liter inhoud.
Bij de motorgegevens staat 220kw dat is bijna 300 pk of te wel 166 pk per liter inhoud. Dat is vrij fors opgevoerd..

oldford 0
badge

8 jaar

@ Oldford,

Bedankt voor je reactie, daar kani k wel wat mee.
ik ga gewoon gokken en om een nieuwe brandstofpomp,

het vreemde is alleen , dat toen ik um kocht met deze brandstofpomp zij de vorige eigenaar tegen mij dat hij deze laatst had vervangen onmdat er al eerder problemen mee waren,.
maar toen liep deze gewoon goed, en na een paar ritjes was het feestje dus rap klaar.
afijn, ik ga t gewoon proberen, en zal mn ervaringen ermee hier weer terugkoppelen!
nogmaals bedankt voor je input!

Dannyhoofd 0

8 jaar

Gezien je laatste reactie is kennelijk de pomp onder bemeten. Dan krijg je weer problemen, ook met een nieuwe pomp.
Misschien dat de turbodruk te hoog is voor deze pomp en hij te hard moet werken.

Wat is je maximale turbodruk als de motor goed loopt?

VDO levert een pomp voor 4.0 bar (228-233-005-009Z). Ik kan alleen niet zo gauw vinden wat de maximale brandstof flow is.
Misschien is het verstandig om eerst eens de brandstof flow te meten die je nu nog hebt.
En dan bij de dealer opvragen wat de flow zou moeten zijn voor die pomp van de S3.

oldford 0
badge

8 jaar

Misschien is dit een oplossing:
http://www.deatschwerks.com/products/fue...

Installatie handleiding staat onder aan de pagina.

oldford 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.