auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 3 tdi '94: inhouden plotseling

Beste mensen!
Onlangs heb ik een golf gt tdi weten te bemachtigen waar ik zeer tevreden over ben. Helaas het nogal “bekende” probleem met het inhouden tijdens het doortrekken. Soms pakt ie op en trekt dan in 1 ruk door en de andere x voel je hem echt goed doortrekken en dan ineens lijkt het of je begrenst wordt tussen de 2200 en de 3000 toeren.
Nu heb ik de LMM al schoongemaakt , mijn vermoeden is dat het magneetventiel van de turbo (naast de luchtfilterdoos) hapert. Je kunt hem luid horen tikken als de auto stationair draait.. toch niet normaal of wel ?!
Als je de stekker er vanaf trekt is het tikken weg.. bestaat de mogelijkheid dan dat deze soms wel en soms niet functioneert ?
Ik heb helaas geen mogelijkheid om een diagnose uit te voeren met een laptop of meetkast.
kan iemand mij helpen ?

Geplaatst door

TDI-maniac (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De magneetklep kan je soms horen tikken.Als de klep kapot is wordt de turbodruk te hoog. Daardoor springt je auto in de noodloop. Enige manier om daar achter te komen is om de auto rijdend uit te laten lezen, om te zien of de turbodruk te hoog wordt.

Dennis2132 0

20 jaar

Hallo !!
Gisteren heb ik de magneetklep bij de dealer voor 38 euries nieuw gekocht. Heb deze uitgewisseld. Hij valt nu niet meer helemaal weg . voorheen viel hij bij 2800 toeren weg. Desondanks voel je dat ie bij 110 kmh volledig doortrekt en dan ineens een dip heeft.
Het rare is dat ie de ene x volledig hard doortrekt zonder dippen en de andere x dippen heeft.
Kan het zijn dat de lmm defect is ?
Tevens wil ik wel melden dat naar aller waarschijnlijkheid de oxidatie-kat dood is. Bij 900-1100 toeren hoor je een flink geronk en gerammel in de middenpijp. Voorheen d8 ik dat de middendemper stuk was maar bij beter luisteren en voelen onder de auto komt het van voren.

TDI-maniac 0

20 jaar

Zou inderdaad je LMM kunnen zijn, hiervoor geldt ook weer rijdend uit laten lezen. Wat betreft je KAT... leegslaan dat ding. Kijk eens op tdiclub.nl en gebruik de search eens

Dennis2132 0

20 jaar

Katleegslaan? Al eens van een APK gehoord? Dat wordt dan een duur grapje!

Ruud

Ruud10657 0
badge

20 jaar

Nou ehmm. Leegslaan ?! ik wissel um liever om anders ruikt ie als een oude lijnbus of vrachtwagen..
Wat ik nog wilde toevoegen is dat ie beneden 2000 toeren vrijwel geen vermogen heeft. Heeft het zin als ik met lmm losgekoppeld eens ga rijden ? waar moet ik dan op letten ?
Eric

TDI-maniac 0

20 jaar

Wat ik nog wilde toevoegen is dat als ik de motorkap openmaak er een bepaald metaalachtige dieselklop goed te horen is. Zowel koud als warm. Nu weet ik dat ik een tijdje geen diesel meer gereden heb (mazda xedos 2.0 v6) maar desondanks. Mn pa heeft een a6 1.9tdi en die is veel en veeel stiller. (wel de 110 pk) maar desondanks de geometrie van het blok is hetzelfde.
Mijn golfje rookt nagenoeg niet ! geen roetwolken zelfs bij lang rustig rijden. Kan dan toch het inspuittijdstip verkeerd staan?
Waaraan zou je merken dat de is-pomp 1 tand verkeerd staat ?

TDI-maniac 0

20 jaar

Denk dat je hetzelfde probleem hebt als mijn 1Z TDI motor.
Mijn motor houdt ook in. Op de meest vreemde momenten. In het begin af en toe, en nu steeds vaker en heftiger. Voelt alsof brandstof totaal wegvalt.
Heb al aantal zaken gecontroleerd/vervangen:
-katalysator
-magneetklepje turbo
-stopklepje dieselpomp
-relais 109
-luchtmassa meter
-computer motor
-alle filters

Wordt ook geen fout opgeslagen.

Waarschijnlijk komt het uit de pomp en/of verstuivers.
Of gaspedaal eenheid.
Bij mij doet ie het voornamelijk bij half gas of meer..

Vincent Puts 0

20 jaar

hallo allemaal,

het bekende probleem moet ik helaas nu ook ervaren en ik word er gek van, de dealer zegt dat ik liever een andere auto kan gaan koken omdat ze denken dat het aan de pomp ligt, maar ik vraag me af als je dan ook 150 haalt als de pomp stuk is???
de LMM heb ik vandaag vervangen zonder resultaat. bij mij houd de auto pas in als ik plotseling flink wil gassen dan houd hij op 1 en 2 in de rest niet. Wie helpt mij??

bvd
faizel

faizel 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.