Beste forumleden
Mijn wagen houdt soms in, geraak niet boven 100 of zeer langzaam. Bij contact uit en weer aan verdwijnt het probleem, maar na een tijdje heb ik weer hetzelfde probleem. Ik heb LMM al vervangen. Is dus niet LMM.
Graag jullie advies of hulp?
Met vriendelijke groeten
Das
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als noodloop, omdat het probleem (tijdelijk) verdwijnt na contact uit en weer aan.
Ik zou beginnen met het uitlezen van foutcodes. Misschien moet dat rijdend op het moment dat de noodloop actief is.
Of als de noodloop actief is, naar een garage rijden voor uitlezen en contact niet uitzetten.
De wagen is uitgelezen door een garagist.
Die beweert dat de turbo kapot is!
Vind dit nogal raar als de turbo stuk is dan zou de wagen nu en dan toch niet inhouden?
Zou mijn inziens toch altijd inhouden?
13 jaar
Zeker de storing "laaddruk te laag" of juist "te hoog"?
Zoja, dan is wat jij zegt de turbo zelf niet stuk, maar wel het variabele deel hiervan (samen 1 geheel) en die verzorgt de turbodruk (luchtdruk voor de cilinders) dmv schoepen te verstellen en deze verstelling kan vastgekoold zitten of heel zwaar gaan e.d.
Als dat te vaak gebeurd in een bepaalde tijd dan gooit de motorcomputer de wagen in een noodloop functie en daardoor geen vermogen. Zet je contact uit/aan dan is de motor computer dat vergeten zeg maar en dan moet het weer vaak voorkomen in een bepaalde tijd voordat hij weer in noodloopfunctie gaat enz enz enz
P.s Het kan ook nog liggen aan de regeling van dat variabele gedeelte dus er zijn enige testen nodig (met de testkast) voordat je met zekerheid kan zeggen wat het precies is.
Turbo schoupen uitgekuist probleem is opgelost.
De schoupen zaten vast!
13 jaar
Thanks voor je reactie!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar