close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : inhouden,stotteren,zwarte rook

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v 2E

Sinds een paar dagen,begint mijn auto heel erg te stotteren,en intehouden,totdat ik overschakel,dan is het probleem weer even weg,maar zodra ik op constante snelheid rijd,begint het weer.
Ook als ik dan gas geef komt er een zwarte rookpluim uit de uitlaat.

Rotor,verdelkap,bougies kabels allemaal gecontroleerd,bobine weet ik niet zeker of deze kapot is.
Al geprobeerd om de temperatuursensor los te koppelen om te kijken wat hij dan doet,hierbij ging de auto in de noodloop.
Wel een punt van opmerking is dat de flens bij de katalysator,een beetje lek is,maar dit mag deze problemen geven.
Paar weken geleden contactblokje vervangen,misschien dat hier wat mee aan de hand is???
Weet het allemaal niet meer,baart me wel zorgen dat hij olie verbruikt,omdat er zwarte rook uit de uitlaat komt.

Wie kan me helpen??
alvast bedankt.

Geplaatst door

de clown (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Flens van de katalysator erg dicht in de buurt van de lambda-sonde?
Dan dat eerst maar eens maken, zorgt voor een verkeerd signaal en te veel aan benzine.
Anders uit laten lezen en sensor-signalen (vooral koelwater temperatuur en lambda) controleren.

oldford 0
badge

15 jaar

Begint de motor dan op 3 cylinders te lopen? Zoja dan zou ik het zoeken in de onsteking ondanks dat je dat al gecontroleerd hebt.Met name de doppen zijn heel gevoelig.

ricky 10
badge

15 jaar

Zwarte rook duid trouwens op een teveel aan benzine,olie kwalmt blauw..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

zwarte rook, stotteren?
lijkt mij een verkeerde verbranding.
check de luchtmassameter ook maar eens na.

gr paul

manneke1 0

15 jaar

zal morgen de bovenstaande dingen nog eens controleren,lmm nog niet nagekeken.

de clown 0

15 jaar

Vandaag dus ff gekeken,aangezien ik er gisteren flauw van was.

Heb de bougiekabels etc ff ingespoten,met water en zeep,zag gekke dingen
temperatuursensor losgehaald,auto liep alleen wat harder stationair.
kastje bovenop de luchtfilter losgehad,auto liep beroerd.
Bobine ook ingespoten,sloegen ook geen vonkjes over.
alle bougie doppen eraf gehad,liep dan gewoon op 3 cilinders zoals het hoort,als je er een kabel aftrekt.
Heb hier nog wel een rotor liggen deze er maar eens opzetten.
Lmm waar zit deze ergens bij een 2e blok,hoorde her en der dat ik deze niet had,maar een luchthoeveelheidsmeter??
Heb een tijdje geleden wel mijn tank leeggereden,misschien dat dit de oorzaak hiervan is,dat de benzinefilter verstopt is geraakt.

de clown 0

15 jaar

Je kunt wel eens een flesje injectorreiniger erbij gooien..

Met los trekken van de stekkers kom je niet ver,je komt aan het meten en begin dan eens bij de temp sensor koelvloeistof,meet eens het aantal ohm bij koude en warme motor en plaats dat hier.

Je hebt inderdaad een luchtvolumesensor:

[url=http://img27.imageshack.us/i/15619978.pn...][img]http://img27.imageshack.us/img27/8977/15...[/img][/url]

stefan84 0

15 jaar

stefan84 waar en hoe kan ik dit het beste meten dan,en waarmee.flesje injectiereiniger kan ik ook nog eens proberen.

de clown 0

15 jaar

Als je een simpele multimeter hebt,kun je dat makkelijk testen,even op ohm zetten en op de sensor meten.

Vraag anders buurman of goede vriend even om te helpen als je dat makkelijker vind of niet precies weet wat je doet..

stefan84 0

15 jaar

Trek de stekkerverbinding van de lambdasonde eens los en ga dan eens rijden. Loopt ie beter, dan is waarschijnlijk de lambdasonde defect.

Denman 0

15 jaar

Meten = weten en beter dan los trekken en proberen..

stefan84 0

15 jaar

Nou, vandaag,de verdelerkap en rotor vervangen,die "blauwe temperatuursensor,andere bobine,auto starte gelijk wel beter,roken was zover ik kon zien over,ben een stukje gaan rijden,auto reageerde weer normaal,maar hij was nog niet helemaal warm,morgen nog een iets langer stuk rijden.

Alleen viel me wel op dat,als ik de auto direkt start,dat de koelvinnen ook direkt aanslaan,terwijl de auto nog niet warm is,wat kan dit zijn,misschien dat dit ook wel verband houd met mijn klachten.
dus ik vermoed dat het euvel nog niet weg is :( kan alleen niet langer rijden omdat ik zo aan het werk moet..

de clown 0

15 jaar

auto stottert dus nog wel iets,maar nu alleen met warme motor,rook is volgens mij zover ik kon zien ook nihil.
luchthoeveelheidsmeter kan toch niet zo spontaan ineens kapot gaan.
Waar zit de lambdasonde dan ergens?? stekker bovenop de luchtfilter heb ik al eens losgetrokken,toen deed de auto echt stukken minder stationair lopen.

@STEFAN84 waar moet ik meten dan,kan wel een multimeter regelen,maar op welke punten ik moet meten weet ik niet.

de clown 0

15 jaar

stefan thanx zal morgen deze dingen ff nakijken,je hoort nog van me.echt bedankt.

de clown 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.