Hallo.
Ik heb een vraag we hebben hier een polo die niet wil aanslaan.
Als ik op de massa van de injectoren meet staat daar een spanning van bijna vier volt op,
dit komt vanuit de ecu.
Weet iemand of dit hoort want volgens mij hoor je hier niets op te meten.
Ik heb de distributie nog niet gecontroleerd, en heb geen referentie materiaal om te controleren of deze
spanning normaal is.
MvG Jeff.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Massa snap ik als de injector aangestuurd wordt. 12 Volt ook dat is dezelfde 12 V als aan de ingang van de injector of een pull-up weerstand naar 12 Volt om storingen te onderdrujkken. Van 4 Volt heb ik nog nooit gehoord.
De ingangspanning is inderdaad 12 volt dat is goed en de computer legt de injector een bepaalde tijd aan massa
en bepaald zo de inspuittijd maar op de massa draad meet ik 4 volt hoort met een scoop maar die is stuk.
en ik denk dat dat niet goed meschien weet iemand of dit hoort.
Waarom ben je aan het meten? Wat zijn de symptomen?
motor slaat niet aan. als sroring in de ecu kreeg ik
koelvloeistof temp sensor signaal onlogisch
controleer eerst de timing van de distributieketting want die gaan bij de azq 1 op 1 van tijd.gr john
Ja ik merk dat de distributie vaker voor komt en zal dat zeker controleren.
Maar die vier volt vind ik vreemd, maar zou mogelijk kunnen zijn.
Ik denk dat je ook nog een kortsluiting in je kabelboom hebt.
Demonteer de ecu en zet dan 12 volt op de injectors. Meet dan eens op de uitgangen van elke injector.
Nog steeds 4 volt? Dan is er kortsluiting met aarde.
Alle andere conclusies zijn moeilijk omdat de aarde ook via de ecu gaat.
Als ik de stekkers van de ecu afhaal en dan meet meet ik 0 volt
meet je ook 4 volt met contakt uit?
Weet ik niet alleen met contakt aan en rond statterende motor gemeten.
meet je tussen + accu en massa injector?
Nee tussen massa en massa en als ik zo meet lijkt het op een overgangs weerstand va 4 volt
als je dat op elke injector meet denk ik niet dat daar je probleem zit maar eerder in een ketting die van tijd staat. btw overgangsweerstand is in ohm's en niet in volt.gr john
Ja klopt heb je gelijk in en heb het inderdaad op alle injectoren de zelfde waarden.
Dus is inderdaad aannemelijk dat het kan horen.
Ik doe niet zo veel met vw en ben benieuwd of dit hoort.
Ik ga de kettingtiming morgen controleren en als die afwijkt hoop ik dat er geen motorschade is
of komt dat weinig voor bij deze motoren?
nee meestal geen motorschade,hij gaat alleen van tijd af. je moet de 2 doppen op de achterzijde van de cilkop weghalen en kijken of je de gleuven van de nokkenassen in lijn kan zetten zoniet dan heb je gelijk de oorzaak dat hij niet aanslaat. gr john
Ga ik doen. bedankt.
gr jeff.
Kontroleer eens de massa aansluitingen en de massa van de ecu.
Als je 4 volt op de massa injector meet zit er dan niet een weerstand in de computer ter beveiliging of als spanningsdeler.
groeten mark
Probleem bekend de distributie is versprongen, is het een ontwerpfout dat dit zomaar kan gebeuren.
noem het maar een constructiefout. als je de boel gaat vervangen zal je zien dat de nieuwe geleiders langer zijn. gr john
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar