auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: inspuitventiel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

mijn polo geeft geen fonk in cilinder 3 kan dat ook komen om dat het inspuitventiel kapot is. wie kan mij verder helpen.

Geplaatst door

jbwienen (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee want vonk komt van bobine, weet je zeker dat hij geen vonk heeft

jan5047 0
badge

12 jaar

ja dat weet ik zeker want als je de dop van de verdelerkap af haalt dan zie je geen fonk en bij de andere drie kabels wel.en er zit ook niet veel speling in de as. wat zou ik dan nog kunnen proberen.

jbwienen 0

12 jaar

Wissel de kabel van cilinder 2 en 3 . Volgens mij is de kabel van cil. 3 verbrand of de dop inwendig stuk .
Het is allemaal te meten. Een ontsteking met een rotor kan niet zomaar een cilinder over slaan .
Type van het blok doorgeven is ook leuk om te weten .
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

heb de kabels om gewisselt maar maar er verandert niets. ik heb gehoort dat het ook aan de kleppen kan liggen dat die van cilinder 3 teveel speling heeft en dat was maar een half uurtje werk. ik denk zelf dat het langer duurt want de hele kop moet er dan toch vanaf.

jbwienen 0

12 jaar

Die blokken hebben hydraulische klepstoters !~!!!! Meet de compressie dan weet je wat meer en vervang de verdelerkap en rotor. De spanning zoekt de makkelijkste weg .
dat cilinder 3 niet mee werkt kan ook nog door een lcht kromme klep komen maar daardoor verdwijnt de vonk niet .
Laat die kop nog maar even zitten .
Eerst de voor de hand liggende zaken onderzoeken.!
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Ik heb de rotor en verdelerkap bougies en kabels al vervangen. En de auto reed prima , en toen ging die zo in eens op drie cilinders lopen . Dus dat is een beetje vreemd, voor die tijd liep de auto altijd goed. Maar om dat van de oude rotor stukjes af waren en van de verdelerkap een barst in zat heb ik alles vervangen.

jbwienen 0

12 jaar

Test als de motor op 3 cil. loopt of de cil. 3 nog compressie heeft . Trek de bob.kabel uit de kap en leg deze op massa . De spanning moet kunnen afvloeien!!! Je hoort bij starten zo of er een compressie is weg gevallen. Ook kan je zien of de bougie nat is of niet . Motor is toch niet over z'n toeren gejaagd ??
Zaken uitsluiten . Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Bedankt voor de tips maar de fonk was toch niet goed. van het onstekingshuis was een stukje afgebroken en dat was het probleem daarom kreeg cilinder 3 geen mooie fonk. auto loopt weer als een zonetje.

jbwienen 0

12 jaar

Mooi dat je het hebt gevonden. Dat stukje wat afgebroken was ,was daar nog een oorzaak voor te vinden ?
maak als het kan er een foto van .
Ben toch benieuwd .
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.