Volkswagen Polo: inspuitventiel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

mijn polo geeft geen fonk in cilinder 3 kan dat ook komen om dat het inspuitventiel kapot is. wie kan mij verder helpen.

jbwienen

Geplaatst door jbwienen (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

nee want vonk komt van bobine, weet je zeker dat hij geen vonk heeft

jbwienen (0), 11 jaar geleden

ja dat weet ik zeker want als je de dop van de verdelerkap af haalt dan zie je geen fonk en bij de andere drie kabels wel.en er zit ook niet veel speling in de as. wat zou ik dan nog kunnen proberen.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Wissel de kabel van cilinder 2 en 3 . Volgens mij is de kabel van cil. 3 verbrand of de dop inwendig stuk .
Het is allemaal te meten. Een ontsteking met een rotor kan niet zomaar een cilinder over slaan .
Type van het blok doorgeven is ook leuk om te weten .
Succes.

jbwienen (0), 11 jaar geleden

heb de kabels om gewisselt maar maar er verandert niets. ik heb gehoort dat het ook aan de kleppen kan liggen dat die van cilinder 3 teveel speling heeft en dat was maar een half uurtje werk. ik denk zelf dat het langer duurt want de hele kop moet er dan toch vanaf.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Die blokken hebben hydraulische klepstoters !~!!!! Meet de compressie dan weet je wat meer en vervang de verdelerkap en rotor. De spanning zoekt de makkelijkste weg .
dat cilinder 3 niet mee werkt kan ook nog door een lcht kromme klep komen maar daardoor verdwijnt de vonk niet .
Laat die kop nog maar even zitten .
Eerst de voor de hand liggende zaken onderzoeken.!
Groeten.

jbwienen (0), 11 jaar geleden

Ik heb de rotor en verdelerkap bougies en kabels al vervangen. En de auto reed prima , en toen ging die zo in eens op drie cilinders lopen . Dus dat is een beetje vreemd, voor die tijd liep de auto altijd goed. Maar om dat van de oude rotor stukjes af waren en van de verdelerkap een barst in zat heb ik alles vervangen.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Test als de motor op 3 cil. loopt of de cil. 3 nog compressie heeft . Trek de bob.kabel uit de kap en leg deze op massa . De spanning moet kunnen afvloeien!!! Je hoort bij starten zo of er een compressie is weg gevallen. Ook kan je zien of de bougie nat is of niet . Motor is toch niet over z'n toeren gejaagd ??
Zaken uitsluiten . Succes.

jbwienen (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de tips maar de fonk was toch niet goed. van het onstekingshuis was een stukje afgebroken en dat was het probleem daarom kreeg cilinder 3 geen mooie fonk. auto loopt weer als een zonetje.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Mooi dat je het hebt gevonden. Dat stukje wat afgebroken was ,was daar nog een oorzaak voor te vinden ?
maak als het kan er een foto van .
Ben toch benieuwd .
Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.