close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen 0: Intercooler Verstopt / defect waardoor pijp/koker eraf wordt g

Bouwjaar: 2002, Motorcode: ASZ 130PK

Hallo,

kan het bij een TDI 130PK zijn dat Intercooler verstopt / defect is, waardoor de pijp/koker tussen de turbo en de intercooler eraf wordt geblazen / geperst ?

En waardoor er een foutcode 17965 komt dat de turbodruk te hoog was.

Inmiddels Turbo , LMM , N75 allemaal vervangen.

Komt iemand dit bekend voor ? en kan deze theorie kloppen?

Bedankt alvast

Ray

Geplaatst door

Frontera3444 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zou kunnen in theorie dan,als hij de turbodruk meet tussen de turbo en de intercooler tinminste
anders kom je niet aan die code turbodruk te hoog,ik weet niet waar de sensor zit vandaar.
werkt de wastegate wel
kijk eens of hij niet vast zit en of het vacuumdoosje niet lekt.

sc6...steef

SV 0
badge

18 jaar

Steef,

De Wastegate is dat wat op de turbo zit met dat slangetje eraan, zojas de hele turbo is vervnaghnen en deze werkt, heb aan het slangetje gezogen en deze houdt vacuum.


Waar zit het vacuumdoosje is dat dat ronde tankje wat aan de voorzijde van demotor zit (bolletje)

Ray

Frontera3444 0

18 jaar

vacuumdoosje is het ronde potje aan de wastegate (met slangetje er aan idd)
lijkt dus goed te zijn begrijp ik uit je antwoord.
waarom zijn al deze onderdelen vervangen?
oftewel wat is het begin van het verhaal?
lijkt me sterk dat alles tegelijk stuk was.

SV 0
badge

18 jaar

Steef,

Zoals het altijd gaat bij de dealer:

Eesrt uitlezen: ja de magneetklep (N75) is kapot en mot vervangen worden.

Dan nog klachten weer uitlezen : LMM vervangen en slanegn controleren, als probleem blijft turbo vervangen.

Dat is inmiddels allemaal gebeurd met resultaat dat de er bnu ij de inercooler dit probleem voordoet.

Groet

Ray

Frontera3444 0

18 jaar

dus als ik het goed begrijp loopt hij nu verder goed alleen de slang klapt er af?

SV 0
badge

18 jaar

Sorry.

Nee hij loopt nog steeds beroerd en de slang schiet eraf,

vandaar mijn gedachte dat de intercooler verstopt e/o defect is.

Ray

Frontera3444 0

18 jaar

hij loopt dus al niet goed voor dat de slang er af schiet?
je zou kunnen voelen of de slang na de intercooler net als degene die er af springt hard word/opzweld als je gas geeft(als je er bij kunt teminste)
laat hem eens lopen met die slang los en voel eens of hij goed bleest na de intercooler.
wel even gas geven,stationair doet de turbo bijna niks vandaar.
dan heb je tenminste een idee of de intercooler echt dicht zit.

SV 0
badge

18 jaar

>>(bleest) blaast bedoel ik<< sorry

SV 0
badge

18 jaar

Steef,

Bedankt voor de tip, zal het uitproberen en hier laten weten.

Als de Intercooler dicht zit, moet ie dan vervangen worden of kun je hem reinigen?

Ray

Frontera3444 0

18 jaar

dan word het vervangen ben ik bang
maar kijk eerst maar eens of ie echt dicht zit.

gr. steef.

SV 0
badge

18 jaar

Steef,

Ik laat het je weten.

Ray

Frontera3444 0

18 jaar

Vanmorgen de koker/pijp los gehaald en gestest, de Intercooler zuigt goed lijkt net een stofzuiger.

Wat zou het dan kunnen zijn.

Ray

Frontera3444 0

18 jaar

dus int.cooler oke
er schoot me vandaag nog iets te binnen, heb dat bij opel eens mee gemaakt.
het volgende:het zou nog kunnen dat de wastegate te laat open gaat doordat je tekort vacuum hebt.(oftewel vacuumpomp stuk of vacuum lekkage)
bij die opel was het zo dat de vacuum pomp erg traag werkte en maar een minimale onderdruk leverde,omdat de wastegate ook met dit vacuum bediend word ging hij dan te laat open met als gevolg noodloop.
ik weet even niet hoe dat bij jou auto zit en wat de onderdruk moet zijn maar het is misschien de moeite waard om eens uit te zoeken.
als dit ook niks opleverd ben ik ook even uitgepraat.

steef.

SV 0
badge

18 jaar

Beste alemaal,

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Vandaag bij de dealer geweest en weer uit laten lezen.

Turbodruk veel te hoog 2.3 Bar.

2 monteurs aan bezig geweest met computer en hebben na logisch nadenken de turbodruksensor als boosdoener aangewezen.

Bij de ASZ zit deze niet in de inlaatbuis, maar op de Intercooler rechts voorin bij het waterttankje voor de ruitenwisser.

De sensor vervangen (Kosten euro 37,50) en de auto is weer als vanouds.

Groet
Ray

Frontera3444 0

18 jaar

Bedankt voor het plaatsen van de oplossing :D
En goed te zien dat je probleem nu is opgelost.

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.