De remdruk van een Jetta 1.3 carburateur valt steeds na korte tijd rijden weg. Als hij op druk is is de remvertraging prima en voelt het pedaal stevig aan. Hij blijft dan ook op druk. Wanneer je verder rijdt en na een paar 100 meter weer remt, hoor je alleen de blokken iets over de schijven schrapen maar het pedaal zit gevloerd.
Gecheckt: geen lekkages aan slangen, leidingen of cilinders, cilinders komen ook netjes terug, remolie op niveau, vacuumslang in orde. Auto heeft twee jaar geleden APK gehad en is toen stilgezet. Remolie is dus wel oud maar ongebruikt.
Voor ik aan de operatie begin, iemand tips? Ervaringen? Bvd!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slingerende schijven?
Schijven zijn in orde, maar wel wat roestig. Daar zit het probleem niet. De druk valt weg en het pedaal moet iedere keer weer helemaal opgepompt worden om te kunnen remmen.
HRC zal wel defect zijn, daarom zakt ook soms het pedaal weg..
9 jaar
Auto met schijf/trommelrem achter remkrachtverdeler,dan is remkrachtverdeler defect, in de krachtverdeler zit nl bodemklep die zorgt voor restdruk voor wielremcylinders,
Vr gr Bert
Niet elke met trommels heeft een verdeler op de achteras zitten, deze heeft ook trommels..
Ik ga zelf voor de hrc..
Echt controleren is lastig gezien je meestal geen lek ziet, en het ook maar af en toe gebeurt..
9 jaar
Rotzooi in het hijdro remsijsteem vervuild sijsteem, bodemklepje inwendige lekkage door verontreiniging, bodemklepjes zitten in de hoofdrempomp leiding naar de achterremmen of in de remkrachtverdeler.
Remsijsteem doorspoelen met remvloeistof apparaat .
Vr Gr Bert
naar mijn ervaring is dit gewoon de hoofdrem cillinder mits er gen uitwendige lekkages zijn.
ik heb dit probleem heel veel gezien,kwaaltje van volkswagen
let op!! met en 2e hands cillinder komt dit gegarandeert weer terug
Het komt niet maar af en toe voor, maar continu.
Ik heb de auto ingekocht en heb hem zelf opgehaald. Remmen moeten iedere keer opnieuw opgepompt worden. Toen ik wegreed, ging ik bijna rechtdoor over het midden van een rotonde. Pas toen begreep ik dat je moet blijven pompen, dan wordt de rem wel hard en doet hij het goed. Maar een paar honderd meter verder is de druk alweer weg en moet je voor een volgend remmoment weer eerst even pompen. Noodstop was niet gelukt dus :-s
Ik ga er mogen weer mee aan de slag, eerst even alles aan de wielen checken, de schijven moeten toch nog schoon voor een nieuwe APK. En eens checken of dit exemplaar een remkrachtverdeler heeft cq nog functioneert. Is voor een type als deze de HRC uit elkaar te halen en te reviseren?
Jaar na dato, het probleem is dan ook allang opgelost. Hoofdremcilinder vervangen en euvel was verholpen. Soms kan het zo simpel zijn... Dank allen!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar