close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Kachel

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600

Hallo ik heb zindts ik mijn termostaat heb vervangen geen warme kachel meer hij wordt niet warmer als lauw
Terwijl dat het voor die tijdt wel warm werdt zelfs met een lekke kachel maar ook nadat die vervangen was was het goed .
Het is begonnen na het verwisselen van de termostaat hij lekt ook nergens en de temperatuur meter staat ongeveer net in het midden komt wel pas los na een kilometer of 10 ik weet niet of dat er wat me heeft temaken
Hoop genoeg info te hebben gegeven en dat er iemand is die het mischien zelf heeft mee gemaakt of een op losing weet inv met de koude dagen die er aan komen ook
Met vriendelijke groet Klaas

Geplaatst door

athlon (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je het systeem na het vervangen van de thermostaat wel goed ontlucht? Als dit wel het geval is moet je even controleren of je thermostaat wel goed werkt. Als je de motor vanaf koud stationair laat warm draaien zal in eerste instantie slechts één van de dikke radiateurslangen warm worden. De thermostaat moet dicht staan en het koelwater circuleert alleen in de motor en nog niet in de radiateur. Zodra de thermostaat open gaat moet ook de andere radiateurslang warm worden.
Ik ga er van uit dat de nieuwe thermostaat van het juiste type is en goed is gemonteerd.


vr.gr. Theo

Theo bedankt voor je rektie ik ga vanmidag kijken of de slang warm wordt of niet en wat het ontuchten aan gaat is goed gelukt en de nieuwe termostaat heb ik via mijn kenteken en bouwjaar bestelt dus neem aan dat dat dan wel de goede moet zijn maar zal starks ff voelen of het zo gaat als jij zecht met de slangen of ze warm worden
Inieder geval bedankt voor je reaktie
Vr.Gr. Klaas

athlon 0

15 jaar

Zit er soms een modificatie in de kachelslangen, net voor het schutbord onder de motorkap? Dat zijn 2 alu-kleurige busjes , verbonden met een dun slangetje. Zo ja, haal dit er dan tussenuit en je kachel wordt weer ouderwets warm.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Heb indd iets gehoort over een modificatie hebben alle slangen bij langs geweest maar niks gevonden
Hebben de bijde slangen die naar binnen gaan er af gehad en door geblazen en schuif op dicht en open gewoon koelvloestof er zo weer uit
Dus nu denken wij dat er een klep zeg maar open staat heb gehoort dat in het verleden wel eens een kachel geploft was van daar die modificatie of klep voor over druk
En denken dus nu ook dat we het dasbort er voor weg moet kunnen geen andere aan passingen vinden tussen de stangen
Is er mischien ook ergens een foto ovdergelijk te vinden over hoe en wat
Vr.Gr. Klaas

athlon 0

15 jaar

Kijk ( en luister ) eerst eens of de diverse kleppen in het kachelhuis wel bewegen. Het zou zo maar kunnen dat er een bedieningskabel los ligt.
Het dashbord hoeft er niet uit om het kachelhuis te verwijderen. Wel de middenconsole, dashbordkastje en links de onderste afdekking.
Het kachelhuis zit met 5 moertjes vast. Deze vind je onder de motorkap tegen het schutbord. 2 Daarvan zitten bij de luchtingang onder de paravan aan de rechterzijde onder de voorruit.

gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Nou we hebben ook naar de kabels gekeken dachten namelijk ook dat hij mischien niet ver genoeg open ging maar kabels zaten wel vast indd .
Maar denken dat er een modifikatie aan de binnen kant zit dus ff de middenconsole los kunnen we het misschien beter bekijken
Klaas

athlon 0

15 jaar

heb eens begrepen dat die kleppen ( in het kachelhuis) bekleed zijn met vilt
zit dat er nog wel op?

erik007 0

15 jaar

De modificatie zit dus niet aan de binnenzijde. Kan ook niet want de aansluitpijpen van het radiateurtje steken door het schutbord heen om daar de slangen aan te kunnen bevestigen.
Ontlucht eens op de volgende manier: verwijder 1 slangaansluiting van de kachel en zet dan iets druk op het expansievaatje en wacht totdat er koelwater uit de kachelradiateur komt stromen. Dan gelijk de slang er weer aandrukken.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Heb wel iets gevonden onder de motorkap Maar geen koper buisjes eeder aluminieum buisjes vlak na de water pomp ( of waar de senzor in zit ) is dat dan misschien de modificatie ?????

athlon 0

15 jaar

Ik denk dat je auto net buiten de modificatie is gevallen aangezien je dus verder blijkbaar niets ziet. Deze modificatie zou in de 2 slangen naar de kachel moeten zitten dan en dan net bij de aansluitingen van de kachel tegen het schutbord en van aluminium.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Het kan zijn dat de bekleding van de kleppen in de kleppenbak/kachelhuis er vanaf gekomen is. Heb je geen kleine stukjes stof gezien toen je de verwarming volop aanzette? Het kan zijn dat je kleine stukjes stof door de ventilatieroosters ziet komen. Welnu, dat is het vilt wat er vanafkomt. Dus, regelbak/kachelhuis (waar de bedieningsdraden op aangesloten zijn) vervangen zou ik zeggen. mvg

RDC 0

15 jaar

een groot deel van 91 heeft de modificatie niet....(en ook niet nodig) toen waren ze er al achter en waren de kachelradiateurtjes van een ander fabrikaat.

audia4 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.