426 bezoekers online

Volkswagen Golf 2002: Kan mijn golf 4 vr6 uit 2000 niet meer uitlezen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BDE, Motorinhoud (cc): 2800, Vermogen (kw): 150

Sinds kort kan ik mijn golf niet meer uitlezen terwijl ik dat altijd heb kunnen doen. Hij rijdt verder prima zonder enige lampje brandend op het dashboard. Heb verder ook niks veranderd in de tussen tijd. Wie kan mij helpen dit op te lossen?

dennym

Geplaatst door dennym , lid sinds 2 weken geleden

21 Reacties

oldford PRO, 2 weken geleden

Heb je ergens iets gerepareerd?
Of een andere radio gemonteerd?

Waar lees je mee uit?
Kun je alleen de motor niet uitlezen of reageert er geen enkel systeem?

    Ik heb het met meerdere systemen geprobeerd. Er valt niks meer uit te lezen. Bedankt voor de reactie - dennym, 2 weken geleden
    Ik heb ook verder niks gerepareerd of andere radio aangesloten - dennym, 2 weken geleden
    Altijd kunnen uitlezen. Nu helemaal niks meer . Pin 1 en 16 alle 2 gewoon 12 volt - dennym, 2 weken geleden
    Mijn gedachte leek te gaan dat het na de keuring niet meer uit te lezen was. Maar ben terug gegaan met de vraag en kreeg te horen dat het uitlezen niet gebeurt was omdat dat pas na 2006 verplicht is. - dennym, 2 weken geleden
    Mijn auto was ook zonder opmerking helemaal goed gekeurd. - dennym, 2 weken geleden

memos PRO, 2 weken geleden

Op pen 1 moet je 12V meten, gaat via zekering S5 in de zekeringkast in het interieur, Zekering van 7,5 Volt.

.
    Pen 1 van de obd2 stekker? Ik heb namelijk gewoon stroom op het uitlees apparaat. Hij krigt alleen geen verbinding met alle systemen meer - dennym, 2 weken geleden
    Het klopt dat er 12 volt op staat - dennym, 2 weken geleden
    Op pen 16 staat ook 12 volt met pen 4 en 5 als massa - dennym, 2 weken geleden
    Mijn gedachte leek te gaan dat het na de keuring niet meer uit te lezen was. Maar ben terug gegaan met de vraag en kreeg te horen dat het uitlezen niet gebeurt was omdat dat pas na 2006 verplicht is. - dennym, 2 weken geleden
    Mijn auto was ook zonder opmerking helemaal goed gekeurd. - dennym, 2 weken geleden

memos PRO, 2 weken geleden

Heb je de garage nog gevraagd of zij hem wel uit konden uitlezen? (dat het dus niet aan jouw uitlees toestel ligt)

    Ja zeker bij hun kon het ook niet - dennym, 2 weken geleden

Hans4040 PRO, 2 weken geleden

dennym, zet je antwoorden in het vak " Jouw antwoord hier? " en niet bij " Opmerking plaatsen".
Je ziet wat een resultaat je krijgt: allemaal opmerkingen onder 1 bericht.
Dat leest ook niet prettig.

mvg.
Hans

dennym, 2 weken geleden

Oooh ik zie het ja . Sorry Hans

oldford PRO, 2 weken geleden

Meet eens op pen 7 en op pen 15 van de 16-polige diagnosestekker met contact aan, motor uit.
Vermeld daarbij ook het voltage op pen 16 op dat moment.

dennym, 2 weken geleden

Pin 15 heb ik niet maar pin 7 is 12.46 volt en pin 16 12.5 volt.

oldford PRO, 2 weken geleden

Pen 7 is wel erg hoog, dat lijkt op kortsluiting naar accu-spanning.
Normaal is pen 7 ongeveer 90% van de accu-spanning. Dat is inherent aan de schakeling die gebruikt wordt.

Als pen 15 er niet is, dan is dat geen probleem. Sommige auto's hebben pen 15 wel, andere weer niet.

dennym, 2 weken geleden

Ok hier heb ik wat aan thanks. Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?

dennym, 2 weken geleden

Ben niet erg goed in het kijken van draadboom schema,s

oldford PRO, 2 weken geleden

Tja, dan wordt het laten doen.

dennym, 2 weken geleden

Kan ik aannemen dat pin 7 naar diverse relais loopt. Zo te zien op het schema? Dan zou er een relais niet goed moeten zijn. Zo ja kan ik relais door meten?

dennym, 2 weken geleden

Iig super bedankt voor het reageren

oldford PRO, 2 weken geleden

Nee, er zit geen enkel relais tussen.
Pen 7 gaat naar alle computers die uitleesbaar zijn.
Dat zijn b.v. Motor, ABS, Airbag en Airco, instrumenten paneel, antidiefstal maar ook de radio.
En nog een hoop meer die ik niet genoemd heb.
Overal zou er iets kortsluiting kunnen maken, zowel in de bedrading als in een computer.

dennym, 2 weken geleden

Sjee ... waarom geeft ie dan verder geen storing aan en rijdt ie precies hetzelfde. Radio ligt er al uit . Snap er echt helemaal niks van . Moet dan toch grijs / wit zijn van de ecu lijkt mij

    Omdat deze verbindingen alleen en uitsluitend worden gebruikt voor diagnose met een diagnose-apparaat, worden er geen storingen gezet en gaan er geen foutlampjes aan. Zolang er geen communicatie is merken die computers niets en zolang er geen sensor storing of zoiets komt rijdt de auto ook gewoon goed. - oldford PRO, 2 weken geleden

dennym, 2 weken geleden

Er zat een aqp motor in voorheen. Heb er destijds een bde motor in gezet met bij behorende ecu. Misschien dit verheldering of iets van verklaring geeft. Weet me even geen raad. Was en ben eigenlijk super tevreden met mijn bakkie

dennym, 2 weken geleden

Heb er ook echt een hoop tijd inzitten en wil em gewoon niet zomaar opgeven.

Siem Bijman PRO, 2 weken geleden

Dan laat je het toch voor wat het is dennym.
99% van de autobezitters leest zijn auto zelf nooit uit en weet dus ook niet of hun computers zijn uit te lezen.
Als er echt een probleem komt dan kun je hier altijd nog verder induiken.

dennym, 2 weken geleden

Ja dat is wel zo . Kan het alleen niet uitstaan dat het al die tijd gewoon heb kunnen doen

dennym, 2 weken geleden

Ik heb met mijn stomme kop ervoor gezorgd dat nu mijn airbag lampje brand en kan em niet wissen omdat ik mijn auto niet meer kan uitlezen. Is er een manier om die storing te wissen zonder de obd2 stekker te hoeven gebruiken?

dennym, 21 uur geleden

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat er niks anders op zit als de ecu stekker even goed te bekijken of er een pin niet helemaal goed zit aangezien ik de ecu vervangen heb omdat ik een nieuwere type motor (BDE) erin heb geplaatst. Is dat wel goed moet ik denk ik dan de kabelboom uit elkaar halen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.