Volkswagen Golf 2002: Kan mijn golf 4 vr6 uit 2000 niet meer uitlezen
- 7 maanden geleden gevraagd
- 21 reacties
Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BDE, Motorinhoud (cc): 2800, Vermogen (kw): 150
Sinds kort kan ik mijn golf niet meer uitlezen terwijl ik dat altijd heb kunnen doen. Hij rijdt verder prima zonder enige lampje brandend op het dashboard. Heb verder ook niks veranderd in de tussen tijd. Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Geplaatst door dennym , lid sinds 7 maanden geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 Reacties
oldford PRO, 7 maanden geleden
Heb je ergens iets gerepareerd?
Of een andere radio gemonteerd?
Waar lees je mee uit?
Kun je alleen de motor niet uitlezen of reageert er geen enkel systeem?
memos PRO, 7 maanden geleden
Op pen 1 moet je 12V meten, gaat via zekering S5 in de zekeringkast in het interieur, Zekering van 7,5 Volt.
memos PRO, 7 maanden geleden
Heb je de garage nog gevraagd of zij hem wel uit konden uitlezen? (dat het dus niet aan jouw uitlees toestel ligt)
Hans4040 PRO, 7 maanden geleden
dennym, zet je antwoorden in het vak " Jouw antwoord hier? " en niet bij " Opmerking plaatsen".
Je ziet wat een resultaat je krijgt: allemaal opmerkingen onder 1 bericht.
Dat leest ook niet prettig.
mvg.
Hans
dennym, 7 maanden geleden
Oooh ik zie het ja . Sorry Hans
oldford PRO, 7 maanden geleden
Meet eens op pen 7 en op pen 15 van de 16-polige diagnosestekker met contact aan, motor uit.
Vermeld daarbij ook het voltage op pen 16 op dat moment.
dennym, 7 maanden geleden
Pin 15 heb ik niet maar pin 7 is 12.46 volt en pin 16 12.5 volt.
oldford PRO, 7 maanden geleden
Pen 7 is wel erg hoog, dat lijkt op kortsluiting naar accu-spanning.
Normaal is pen 7 ongeveer 90% van de accu-spanning. Dat is inherent aan de schakeling die gebruikt wordt.
Als pen 15 er niet is, dan is dat geen probleem. Sommige auto's hebben pen 15 wel, andere weer niet.
dennym, 7 maanden geleden
Ok hier heb ik wat aan thanks. Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?
dennym, 7 maanden geleden
Ben niet erg goed in het kijken van draadboom schema,s
oldford PRO, 7 maanden geleden
Tja, dan wordt het laten doen.
dennym, 7 maanden geleden
Kan ik aannemen dat pin 7 naar diverse relais loopt. Zo te zien op het schema? Dan zou er een relais niet goed moeten zijn. Zo ja kan ik relais door meten?
dennym, 7 maanden geleden
Iig super bedankt voor het reageren
oldford PRO, 7 maanden geleden
Nee, er zit geen enkel relais tussen.
Pen 7 gaat naar alle computers die uitleesbaar zijn.
Dat zijn b.v. Motor, ABS, Airbag en Airco, instrumenten paneel, antidiefstal maar ook de radio.
En nog een hoop meer die ik niet genoemd heb.
Overal zou er iets kortsluiting kunnen maken, zowel in de bedrading als in een computer.
dennym, 7 maanden geleden
Sjee ... waarom geeft ie dan verder geen storing aan en rijdt ie precies hetzelfde. Radio ligt er al uit . Snap er echt helemaal niks van . Moet dan toch grijs / wit zijn van de ecu lijkt mij
dennym, 7 maanden geleden
Er zat een aqp motor in voorheen. Heb er destijds een bde motor in gezet met bij behorende ecu. Misschien dit verheldering of iets van verklaring geeft. Weet me even geen raad. Was en ben eigenlijk super tevreden met mijn bakkie
dennym, 7 maanden geleden
Heb er ook echt een hoop tijd inzitten en wil em gewoon niet zomaar opgeven.
Siem Bijman PRO, 7 maanden geleden
Dan laat je het toch voor wat het is dennym.
99% van de autobezitters leest zijn auto zelf nooit uit en weet dus ook niet of hun computers zijn uit te lezen.
Als er echt een probleem komt dan kun je hier altijd nog verder induiken.
dennym, 7 maanden geleden
Ja dat is wel zo . Kan het alleen niet uitstaan dat het al die tijd gewoon heb kunnen doen
dennym, 7 maanden geleden
Ik heb met mijn stomme kop ervoor gezorgd dat nu mijn airbag lampje brand en kan em niet wissen omdat ik mijn auto niet meer kan uitlezen. Is er een manier om die storing te wissen zonder de obd2 stekker te hoeven gebruiken?
dennym, 6 maanden geleden
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat er niks anders op zit als de ecu stekker even goed te bekijken of er een pin niet helemaal goed zit aangezien ik de ecu vervangen heb omdat ik een nieuwere type motor (BDE) erin heb geplaatst. Is dat wel goed moet ik denk ik dan de kabelboom uit elkaar halen.