De auto komt binnen bij ons met kapotte inlaatkleppen. 1 inlaatklep is af gebroken de gehele motor en alles gecontroleert verder geen onderdelen die kapot waren. Gereviseerde kop erop gezet en alles afgesteld, de auto loopt perfect en helemaal geen geluid. Opeens een hap geratel en weer de inlaatkleppen kapot. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik zelf denk aan de variabele klepafsteller want t zijn alleen de inlaatkleppen verder is er niets te zien aan de motor. weet iemand hoe je die kan testen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe is de conditie van het nokkenastandwiel? controleer of hier breukjes inzitten
Komt t wel eens voor dat de tandwielen verdraaien op de nokkenassen? Zag dat ze geperst zitten op de nokkenas en niet geborgt.
ik heb het wel eens meegemaakt dus controleer het voor de zekerheid
Ondertussen andere nokkenassen en nieuwe nokkenasversteller geplaatst. Proefgereden liep perfect na een tijdje geen getik meer en hij raakt weer de kleppen tegen de zuiger. Open gehaalt en alles staat nog steeds op tijd. Heeft iemand nu nog een idee?
zijn de hydr stoters wel ok
vervuilde of verkeerde olie
t zijn elke keer dezelfde kleppen die krom zijn, klepstoters ondeling ook verwisselt. T zijn de middelste kleppen van de inlaatnokkenas. Nu staan die een paar graden anders als die andere 2. Duidt toch op timing lijkt mij. Nu is deze auto wel getuned. Zou die tuning die nokkenas versteller zover kunnen stellen dat die dan die 4 kleppen raakt?
is de nokkenas dan niet getordeerd als de kleppen anders staan???
nee t hoort origineel zo. je heb drie inlaatkleppen per cilinder en de middelste gaat iets later open als de andere twee.
een moet je met montage de versteller niet borgen op een vaste stand en dan de timing vd as afstellen
Wat zou je denken van een doorgeslegen krukaspoelie???
Wanneer je timed op de voorste poelie kan dit een afwijking geven t.o.v. de krukas zelf
Dit kwam meestal voor bij diesels maar de kans is groot
Controleren via vliegwiel geeft zekerheid
wat dan vreemd is
hij loopt goed
maakt een proefrit
en dan als ie teruug is en laat m lopen plotseling weer de kleppen
ik zeg niet dat t niet zo is /kan
maar t is vreemd
ik dacht meer dat de versteller net als bij mb vastzetten in een stand en dan afstellen /timen
of de olie druk is de boosdoener met hydr stoters of versteller
ik weet niet hoe precies maar denk met olie druk en toeren als V TEC
Volgens mij kan de nokkenasversteller nooit zover verstellen
Die verstelling stelt geen ene moer voor ik denk maximaal 6-8 graden
Ik denk echt een krukastandwiel
De nokkenasversteller is een zuiger die aanweerskanten kan de ketting zit
Door de ketting omhoog te duwen staat de inlaatnokkenas vroeger
door te zakken verlaat de nokkenas
krukas poulie ook bekeken die was goed. alle olie kanalen doorgespoelt, tuning eraf gehaalt, nu draait die goed. Olie druk als je gas geeft van 6 bar is tochnormaal bij deze motor? volgens mijn gegevens wel.
6 bar olie druk??
moet t niet stat 0,6 bar en optoeren iets van 3 a 4 bar zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar