Sinds een ongeveer een maandje of anderhalf , krijgt mijn auto een steeds meer een "groter" probleem, ik gebruik mijn auto de laatste tijd ook niet veel l (ongeveer 2x p/w)
Als ik de motor een koude start maak slaat hij aan en draait ongeveer 900 rpm, valt terug (tot bijna uit) , en als ik een beetje gas bij geef reageert de motor daarop traag op mijn vraag naar meer toeren, en als hij het toerental bereikt heeft valt hij (ondanks dat ik een beetje meer gas geef) weer terug, vervolgens komt hij weer "bij" ,dat deed hij in het begin van mijn probleem maar een keer of 2 en nu steeds meer keren.
Het bovenstaande probleem is maar een 0.5 tot een 1,5 minuut aanwezig, daarna zijn er tijdens het rijden geen problemen, het probleem gebeurt niet meer als ik een paar uur mijn auto uit heb gelaten, en vervolgens weer een koude start maak.
Vandaag gebeurde het weer, maar deze keer sloeg de motor uit, vervolgens weer gestart en weer het bovenstaande probleem.
Ik moet er ook nog bij zeggen dat de auto ook nog anders dan voorheen "ruikt" als hij start.
ik ben bang dat het erger gaat worden nu het kouder gaat worden, wat kan het wezen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eens of er geen carterventilatie slang gescheurt is wat dat komt nor wel eens voor.
haal de afdekking van de motor en kijk vooral naar de slang van het luchtfilter naar de gasklep daar zit een klein slangentje naar het klepdeksel dat gaat nogal eens stuk.
is dat in orde maak dan de gasklep inwendig schoon en laat hem in de bassisstand zetten.
groetjes jan.
Dank je wel voor je input, ik/we gaan van de week de punten nalopen
wordt vervolgd....
12 jaar
Is de wasthermostaat misschien kapot?
12 jaar
Bij een koude start van mijn auto startte deze meteen. Eerst bij stationair lopen gaf hij iets meer toeren zoals het hoort en na een tijdje moet hij dan terugvallen in toeren tot een gelijk stationair toerental.(automatisch choke)
Als de wasthermostaat kapot is, dan blijft de auto een beetje toeren geven bij stationair lopen.
Dat ding zit ergens achter het opbergvak rechts onder dashboard.
Mijn auto smoorde dan bij het gasgeven, ging soms uit, liet je het gas los, dan deed ie het wel weer.
Ging ik dan naar de garage dan was het probleem over, bij koude start moet je het euvel ontdekken volgens mij.
12 jaar
Deze heeft geen wasthermostaat maar een electronisch geregeld gasklep systeem.
Ik zou hem als eerste laten uitlezen en kijken wat daar uitkomt. Kan varieren van cilinder overslag of idd een vervuild gasklephuis tot een defecte sensor.
Jan, de slangen waren ok, ik moet er ook nog bij vermelden dat mijn bobine 3 maanden geleden vervangen ivm een probleem met overslag bij het uitlezen.
We merken ook nog op dat de motor veel te laat reageert na dat ik het gaspedaal indruk (zelfs na het eerder omschreven probleem) , en een "zuigend" geluid produceert als ik snel het gaspedaal indruk en weer loslaat.
Soms gebeurd het dat ik ook dan een harde "tik" hoor als ik met dat gaspedaal "speel".
12 jaar
nou dan zou ik de volgende stap doen en eerst uitlezen of gewoon de gasklep inwendig eerst reinigen en dan uitlaten lezen en hem dan gelijk in de bassisstand laten zetten.
groetjes jan.
[quote=jan T]nou dan zou ik de volgende stap doen en eerst uitlezen of gewoon de gasklep inwendig eerst reinigen en dan uitlaten lezen en hem dan gelijk in de bassisstand laten zetten.
groetjes jan.[/quote]
Sorry voor de late reactie .
Dit bovenstaande is allemaal gebeurd bij de VW dealer, ze hebben de rand inwendig van het gaskleppenhuis gereinigd, hier zat aanslag op, hij is ook in de bassisstand gezet, maar het probleem is nog niet opgelost.
Iemand nog een ander idee, voor dat ik voor veel geld moet laten uitzoeken wat dit kan wezen?
12 jaar
Niemand?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar