Volkswagen Golf VR6: Klevende kopplingsplaat

Bouwjaar: 1992

Ik heb sinds 2 maanden mijn drukgroep en de koppelingsplaat laten vervangen. Koppeling goed dacht ik, vervolgens rammeld de prisis lager, wat niet zo´n probleem is heb ik vernomen, maar toch storend.
Volgende probleem: Sinds een paar dagen krijg ik de versnelling niet meer in zijn eerste versnelling, als de motor koud is.
Na een tijdje rijden, als de motor warm is, schakelt hij weer als de beste. Nu heb ik me laten vertellen dat dit een klevende koppelingsplaat is, door een lekkerende kering op de as naast de prisislager. Hierdoor komt er olie op de koppelingsplaat, die als de motor koud is niet meer volledig ontkoppelt.
Vraag; Hoe kan ik dit verhelpen ? En als ik dat zou willen laten verhelpen wat zou dat ongeveer kunnen gaan kosten ?

211074

Geplaatst door 211074 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Tom Schottman (0) PRO, 20 jaar geleden

Als je koppelingsplaat vet is door olie of wat dan ook zou hij juist gaan slippen ipv plakken.
Als ik het zo lees heb je te weinig vrije slag op je koppelingspedaal.
Als je het pedaal iets op laat komen bij het wegrijden grijpt hij dan gelijk aan?

Hoe weet je dat je prise-as lager rammelt en niet wat anders?
Drukgroep en koppeling zijn nieuw of revisie??
Zou kunnen dat je rammelende onderdeel weggevallen is en nu soms je koppelingsplaat niet helemaal vrij geeft.
Wel de juiste koppelingsset gemonteerd?
Groeten Tom

211074 (0), 20 jaar geleden

Er zit een nieuwe drukgroep en koppelingsplaat van sachs in.
Ik heb inderdaad ´s morgens geen vrije slag in mijn pedaal, de koppeling grijpt gelijk onderin aan. Ik krijg meer vrije slag naarmate ik langer rijdt, net of de koppling steeds beter wordt ontkoppelt. Het kan inderdaad zijn dat iets niet meer goed zit in de versnellingsbak, maar wat ?? 1 optie is om de bak weer op te maken en te kijken wat het probleem is, of kun je me meer tips geven ? Groeten Jeroen

pompverstuiver9171 (0) PRO, 20 jaar geleden

hoi,

Heeft de auto een koppelingskabel of is het hydraulisch???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.