close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV 1.8 T 20V benzine: K&N Ja - Nee

Bouwjaar: 2001

Vraagje over een K&N luchtfilter de voordelen en de nadelen daarvan bij deze benzine trubo Golf IV 20 V die ik onlangs gekocht heb is gechipt door de Dealer en waarop een K&N filter is aangebracht.ivm met de komende winter vraag ik mij af of het van invloed is in de opwarmperiode,en in de zomer doordat het filter in de motorruimte zit en zal dan warme lucht gaat aanzuigen voorral bij langzaam verkeer, en lijkt mij dan niet gezond.En wellicht zou er dan een luchtintake op het filter gebracht moeten worden om zo de motor van koele lucht te voorzien.

Doordat deze motor bij mij weten ''geen warme luchtthermoklep'' heeft en waarbij deze de lucht vanaf het uitlaat spruitstuk aanzuig bij koude motor of word de brandstof verijking bij koude motor geregeld door een koelwater sensor.Ik heb wel de originele filterbak erbij,maar er is mij geadviseerd als ik deze weer zou monteren dat het vermogen gelijk hiermee geknepen zou gaan worden, deze auto gaf 207 pk af op de rollenbank na chippen en plaatsen van een K&N open) - filter.

Groeten

Geplaatst door

snowman11000 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

door de regel raad men het sterk af een k&n luchtfilter te plaatsen..

een k&n luchtfilter draagt zeker niet bij op de levensduur van de luchtmassameter..

zou zeggen niet doen!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Om welke redenen word de levensduur van deze massameter verkort na het plaatsen van een K&N filter?

En als je nu :(bv weer de orginele filterbak monteerd met daarin wel een K&N filter dan moet er toch geen probleem meer zijn lijkt mij.

Groet,

snowman11000 0

19 jaar

het probleem is voornamelijk vocht, een k&n luchtfilter neemt deze niet op! ook wordt een k&n filter behandeld met een soort olie dit om het fijnstof tegen te houden.. deze olie slaat op het element van de luchtmassameter, met als gevolg storingen!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

KN filters geven een fractie meer power (soms!)
De structuur van het filter is iets meer open.
Als je een lamp gebruikt dan kijk je er doorheen.
Hele kleine stof deeltjes kunnen er doorheen(vooral als het filter niet goed geolied is)
Je LHM word gestraald en een turbo vindt het ook niet lekker.
Oiram

Ja idd Paul,daar zit wat in in,maar zou het zo zijn dat er een vermogen verlies optreed na terug bouwen van het origineel filter omdat deze auto gechipt is zodoende?

Groet

snowman11000 0

19 jaar

nee zeker niet! het is niet merkbaar, het beste is een gewoon weer een papieren filter te plaatsen....

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ok, helder uitgelegt en bedankt,je hoort zodra ik dat gewijzigd heb,

Groet,

snowman11000 0

19 jaar

Vandaag het originele filter weer gemonteerd en ik moet zeggen ik merk geen verschil in vermogenverlies,wel is het zware zuigeruis verdwenen is lekker rustig zo...deze wolf in schaapsklederen heeft toch al genoeg vermogen,een ieder bedankt voor het meedenken.

Groet,

snowman11000 0

18 jaar

Toch nog even een vraagje over het luchtfilter,nadat ik het originele filter heb geplaats is het afblazen van de turbo niet meer hoorbaar en dat vind ik wel jammer,het geluid word nu wellicht gedempt in de filterbak.vraagje.... zijn er papieren filters in de handel die een grotere grotere lucht hoeveel kunnen doorlaten dan doorgaans de standaard filters,ik bedoel hiermee geen schuim of katoen - filters die gevet moeten worden.

Groet,

snowman11000 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.