auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Knak bij het sturen naar links of rechts!

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 FSI

Hallo,

Ik heb een probleem met een Golf V 2.0 FSI.

Als je het stuur in de uiterste positie set(bv helemaal naar links of naar rechts) en je rijdt een stuk naar voren en je remt dan hoor je knak linksvoor en je voelt het tegelijkertijd in de bodem naarbij het rempedaal.
Hou je het stuur in dezelfde positie en je rijdt weer achteruit en vervolgens rem je weer hoor je weer dezelfde knak met het gevoel in de bodem. Deze knak onstaat dus alleen als je remt!! maar tijdens het rijden wil het geluid ook regelmatig de kop op steken in een bocht.

Hou je het stuur in de uiterste positie rechts en je rijdt achteruit en je remt zodat je die knak hoort, rij je dan vervolgens rustig voorruit en draai je het stuur voorzichtig recht hoor je niks. Maar als je dan stilstaat en vervolgens het stuur rond draair naar links hoor en voel je weer dezelfde knak!!

De auto is al op de brug geweest en uit de veren hoor je helemaal niks!! alles lijkt vast te zitten en op de kogels en rubbers is geen overmatige slijtage geconstateerd.

Ik wordt hier gek van, wie kan mij vertellen wat dit kan zijn??? Auto is helaas uit de fabrieksgarantie.

Geplaatst door

janssen555 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb dit al met twee golfjes gehad, kwamen gewoon door de keuring, maar het kan altijd een homokineet zijn, die gaan ook altijd knakken en kraken bij het sturen of rijden.

golfprobleem 0

16 jaar

zit dat kruiskoppelingetje wat onder op de stuustang zit wel goed vast???dat de stuustang verbind met het stuurhuis

Hey,

Ik heb ook een golf V de united serie, en ik heb hetzelfde probleem, als ik parkeer (achteruit rijden) en ik rem dan hoor ik ook 1 knak langs van voor, voel het ook in de pedaal! het sturen maakt bij mij niets uit! en als ik vooruit rijd heb ik het niet!

post aub je oplossing hier!

ohja, de auto is al 2x een dag binnen geweest en de garage weet het niet :s ...

nsine 0

16 jaar

Als je hele tijd gereden heb gaat alles onder spanning staan, als je gaat inparkeren komen je schokbrekers tot rust. Dus je auto zakt weer in, tijdens het rijden gaat alles op en neer en heen en weer. En als je alleen maar vooruit rijdt gaan je schokbrekers en je veren in die richting staan, stop je en ga je achteruit rijden dan komt er hele andere spanning op te staan, daardoor hoor je die tok weleens. Bij sommige auto's is het net of het los zit maar is gewoon de speling. Om er vanaf te komen moet je 'm strak afveren en verlagen, maar dan hoor je weer elk hobbeltje door je dashboard heen slaan.

En als je stuur voor jou gevoel een stukje overslaat kan je stuurstang heel klein beetje krom staan of scheef, of er is een koppelstukje versleten, gewoon na laten kijken als je het zelf niet kan vinden. Gewoon naar de garage gaan en vragen of ze er op het eerste gezicht iets van vinden, als er echt iets mis is weet een goeie monteur het je te zeggen.

golfprobleem 0

16 jaar

[quote=golfprobleem]Als je hele tijd gereden heb gaat alles onder spanning staan, als je gaat inparkeren komen je schokbrekers tot rust. Dus je auto zakt weer in, tijdens het rijden gaat alles op en neer en heen en weer. En als je alleen maar vooruit rijdt gaan je schokbrekers en je veren in die richting staan, stop je en ga je achteruit rijden dan komt er hele andere spanning op te staan, daardoor hoor je die tok weleens. Bij sommige auto's is het net of het los zit maar is gewoon de speling. Om er vanaf te komen moet je 'm strak afveren en verlagen, maar dan hoor je weer elk hobbeltje door je dashboard heen slaan.

En als je stuur voor jou gevoel een stukje overslaat kan je stuurstang heel klein beetje krom staan of scheef, of er is een koppelstukje versleten, gewoon na laten kijken als je het zelf niet kan vinden. Gewoon naar de garage gaan en vragen of ze er op het eerste gezicht iets van vinden, als er echt iets mis is weet een goeie monteur het je te zeggen.[/quote]
eerst maar eens in de materie verdiepen marco........voordat men lukraak onzin uitkraamt....

arie549 0
badge

16 jaar

[quote=golfprobleem]Als je hele tijd gereden heb gaat alles onder spanning staan, als je gaat inparkeren komen je schokbrekers tot rust. Dus je auto zakt weer in, tijdens het rijden gaat alles op en neer en heen en weer. En als je alleen maar vooruit rijdt gaan je schokbrekers en je veren in die richting staan, stop je en ga je achteruit rijden dan komt er hele andere spanning op te staan, daardoor hoor je die tok weleens. Bij sommige auto's is het net of het los zit maar is gewoon de speling. Om er vanaf te komen moet je 'm strak afveren en verlagen, maar dan hoor je weer elk hobbeltje door je dashboard heen slaan.

En als je stuur voor jou gevoel een stukje overslaat kan je stuurstang heel klein beetje krom staan of scheef, of er is een koppelstukje versleten, gewoon na laten kijken als je het zelf niet kan vinden. Gewoon naar de garage gaan en vragen of ze er op het eerste gezicht iets van vinden, als er echt iets mis is weet een goeie monteur het je te zeggen.[/quote]
Niemand heeft iets aan dit soort onzin antwoorden.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.