Heren,
Heb een Golf 3 die na het vervangen van de koppeling en drukgroep knokt. Komt alleen voor bij het rijden op het moment van overschakelen bij intrappen koppeling(maar niet altijd).
Feiten:
-Op de brug gehad met wielen los> geluid niet oproepbaar.
-Ophanging ok.
-Achterste versnellingsbak steun ( die op subframe) kreeg ik de boutgaten heel moeilijk uitgelijnd.
-Steun is niet de beste meer maar zit nog wel vast.
-Eerlijkheidshalve moet ik melden dat de ingebouwde koppelingsset van Ebay komt.
Nou klinkt dit als vragen naar de bekende weg, maar aangezien ik deze auto wil verkopen wil ik er eigenlijk geen cent teveel aan uitgeven, dus hoop dat iemand dit eerder meegemaakt heeft.
Zelf ben ik inmiddels al een paar jaar automonteur af en kan natuurlijk ook iets voor de hand liggend over het hoofd gezien hebben.
Alvast bedankt voor uw reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat wordt bedoeld met KNOKT?
Je hoort een tik dan zeg maar.
Juist, dat bedoel je. Waarschijnlijk is dat 1 van de rubber bussen in 1 van de draagarmen, komt vaker voor, (al kan het ook een fuseekogel zijn, maar dat heb je ongetwijfeld al wel gecheckt,)
Bedoel je dan de voorste of de achterste? Achterste zijn namelijk een jaar oud maar 1 daarvan heb ik altijd al mn twijfels overgehad of deze wel goed vast zit. Als ik er een bandenlichter tussen steek, lijkt deze vast te zitten, maar de ring van het rubber neem je dan natuurlijk mee met je lichter.
Ik bedoel de draagarm en daar zitten meerdere bussen in. Met name de achterste tegen de boden willen wel loslaten van de vulcanisatie. Maar ik denk dus niet dat het aan de koppeling ligt.
Auto is verkocht met knok. Dus helaas geen oplossing. Kan een slotje op.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar