Bij mijn Golf5 TDI 105pk wordt de kachel netjes warm, maar zodra de motor zo rond de 90graden wordt, dan blaast me kachel koudere lucht.
Dit heb ik al een aantal weken.
Maar sinds vanochtend:
Vanochtend een rit van 80km, geen problemen.
Op de terug weg even blazen 140/150km/h, krijg ik de melding van koelvloeistof.
Ik ben aan de kant gegaan en het vat was inderdaad aan het minimum. na het opendraaien van de dop, zoog deze allemaal lucht naar binnen en kwam al het water weer netjes terug. Daarna verder gereden.
20km verder 1 uurtje gestopt, daarna gekeken naar de koelvloeistof, exact hetzelfde (na een uur afkoelen!!)
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
http://www.hid-it.nl/tmp/auto.avi
20.000km geleden is distributie en waterpomp vervangen
8000km geleden is de thermostaat vervangen
Daarnaast Ik heb al langer last van een cruise control die het af en toe niet doet, na hard remmen weer wel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik begin te denken aan de koppakking. Ik heb toevalling een paar weken geleden een Transporter gehad 1.9 TDI van 2005 met de zelfde motor code en pas 95000km die een defecte koppakking had.
Overigens had deze kop ook nog eens uitgeslagen verstuiver gaten!!! Ik hoop voor je dat dit niet bij jou het geval is. Van die kosten wor je niet vrolijk (1500,- a 2000,-)
Wat betreft je cruise controle. Het lijkt op een verkeerde afstelling van je remlicht schakelaar.
Succes.
Vanmiddag bij de dealer geweest... en die gaf aan dat het wel eens gebeurd dat de schoepen wel eens los komen van de waterpomp.
Morgen gaat de waterpomp er af om te kijken of dat zo is.... anders kon het wel eens groter uitpakken als gedacht
13 jaar
Dat van die schoepen zou inderdaad wel kunnen... Ik hoop het voor je...
Succes er mee
Waterpomp is het niet. Waarschijnlijk dan ook de kop, die gaan we er nu afhalen.
13 jaar
Balen zeg... dan iig maar hopen dat je verstuiver gaten niet uitgelopen zijn..
Eind diagnose hoor ik graag.
Gr Chris
Druk is inderdaad echt heel hoog,ik ga ook aan de koppakking denken of een verstopping ergens maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Kop is afgeperst, en blijkt niet gescheurd te zijn.
De verstuiver gaten waren redelijk tot goed in vergelijking met andere koppen die zij gezien hadden, en de nokkenas was volgens de experts nog in zeer goede staat voor 220.000km.
Maandag krijg ik de kop terug en dan gaan we weer monteren.
Toevallig hoorde ik via via, dat iemand met zijn transporter exacte hetzelfde had... koppakking kapot!
Is er nog behoefte aan foto's?
13 jaar
Nou alles is eergisteren weer gemonteerd... de kop bleek krom te zijn.
Gelukkig is dat de oorzaak en niet een scheur :)
De auto loopt nu veel prettiger, komt ook wellicht door het afstellen van de verstuivers en het schoonmaken van de inlaat.
EGR koelunit heb ik er nu helemaal tussenuit gehaald, en geeft geen foutmelding (is tijdens de tuning er al softwarematig tussenuit gehaald).
13 jaar
Ok txs voor je feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar