Op 29-11-2009 heb ik hier het probleem beschreven met een wissel van versnellingsbak olie i.v.m. zoemend/fluitende geluid wat uit de versnellingsbak kwam. ( zie link naar het probleem hieronder) Dit was volgens de dealer op advies van de VW Nederland
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Hier gaf ik aan dat door de olie die er op 23-11-2009 (volgens afgestempeld boekje) is ingegaan de auto moeilijk en stroef schakelde. Ook bij afremmen op de motor en nadien terug optrekken hoorde je telkens een behoorlijke dreun.
Het zoemende/fluitende geluid was wel verdwenen na deze olie wissel wat dus betekende dat het geluid wel uit de versnellingsbak kwam.
Door verschillende personen hier is me geadviseerd om terug naar de dealer te gaan wat ik dan ook de volgende dag heb gedaan. Zij vonden het schakelen vrij normaal.
Zelf gaf ik toen aan dat ik het vermoeden had dat er iets niet goed was en deze versnellingsbak in de toekomst problemen zou geven, en als dit buiten garantieperiode is ik hoge kosten zou kunnen hebben.
Niet mee tussen zitten, er gebeurd niets met de bak vertelden ze.
20-11-2010...auto 6 weken uit de garantie en 95 000km op de klok, een klap uit de bak, olie overal, bak vastgelopen en opengescheurd bleek na inspectie bij VW dealer.
Nieuwe bak + koppelingsplaat laten vervangen voor 2900 euro.
Volgende dag werd ik gebeld door de VW dealer, bleek er na een proefrit met de nieuwe bak dat er, vermoedelijk door het vastlopen van de vorige bak, nog een motorsteun afgebroken was van de motor.
Een nieuwe motor plaatsen was dan ook enigste optie. Totaal zouden de kosten op 10400 euro komen. Wel kreeg ik een coulange regeling waardoor het totaal op 5400 euro komt.
De VW dealer die alle reparaties heeft uitgevoerd is aangewezen door de VW dealer waar ik de wagen had gekocht. De VW dealer waar ik de wagen had gekocht wil ook nog met 600 euro tegenmoet komen er vanuit gaand dat ik er dan in berust. Totaal kosten door mij te voldoen,4800 euro.
Meer kunnen ze niet doen, wettelijk gezien hebben ze geen verplichtingen maar doen ze dit puur om hun goede wil te laten zien.
Wat ik wel moet zeggen dat ik altijd goed en vriendelijk ben geholpen door beide dealers.
Nu is mijn vraag of iemand weet of dit wettelijk volledig onder garantie zou moeten vallen.
Er is aantoonbaar een aantal maal aan de bak gewerkt in de garantie periode, dit is niet deugdelijk geweest met alle extra kosten vandien. Ook is de bak net binnen een jaar na de oliewissel vastgelopen. (jaar garantie op werkzaamheden?)
Graag advies.
Alvast bedankt
Peet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt het niet op papier gezet en aangetekend verzonden nadat je geconstateerd hebt dat de bak nog steeds stroef schakelde?.
Je hebt de dealer ook het niet zwart op wit laten zetten dat dit geen probleem was.
Dan kun je uiteindelijk alleen maar concluderen dat ze het netjes opgelost hebben.
Helaas is dat voor jouw op een toch nog forse kostenpost uitgedraaid.
Ik denk dat je er er niet veel meer mee kunt.
Dit soort zaken moet je altijd vast laten leggen,dealer vragen:zet maar op papier dat dit geluid of vreemde manier van schakelen geen probleem is en dat daar geen vervolgschade uit ontstaat.
Problemcar.nl houd zich voornamelijk bezig met het oplossen van technische problemen.
Het behandelen van consumentenzaken is hier niet op zijn plaats, daar zijn andere instanties voor, zoals de BOVAG en/of de consumentenbond.
Daarom is dit topic gesloten.
Een ieder die topicstarter van informatie wil voorzien kan dat uiteraard rechtstreeks via e-mail doen.
mvg,
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar