Golf III bj 1992,
op de heenreis naar zuid frankrijk net onder brussel liep de motortemp in korte tijd op tot 130 graden, belgische ANWB erbij, water in het (praktisch lege) koelvloeistofreservoir gegoten.
500 km doorgereden, eind van de week 1000 terug.
Sinds het moment dat de belg er water ingooide heb ik er ongeveer 3 liter koelvloeistof bijgegooid.
Motortemp is normaal, geen sporen van lekkage, auto rijdt prima ook bij continu hoge snelheden.
Wat is er aan de hand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je koppakking ken lek zijn..
Heb precies hetzelfde gehad..
Je ken het controle door je uitlaat te checken.. rook als een gek en er ligt een plasje in..
Vooral de reparatie is een duur grapje..
huh, reparatie duur; bij zo'n eenvoudige golf??? Ochtend werk, met distributieriem en spanrollen mee ongeveer 200 onderdelen (dealerprijs, het kan natuurlijk nog goedkoper)
Mooi klaar mee dan :(
Is t gevaarlijk om nog even door te rijden? (doe ik per slot al 1500 km...)
of beter nog, ik ben redelijk technisch aangelegd, is dit iets dat ik zelf kan doen? (als ik het goed begrijp moet de pakking op de kop worden vervangen?)
18 jaar
Ik had bij een paar garages geinformeerd.. de kosten kwamen ongeveer 600/800 euro uit..
Maar als je het zelf besluit te doen kom je rond de 200/300 euro uit..
Je bent er geen "ochtendje" mee bezig.. je hele kop moet er af, (beste ken je hem laten vlakken).
Zolang je je vloeistof maar blijft checke ken het niet echt kwaad denk ik..
18 jaar
kees, voor iemand die het vaker gedaan heeft (en daar ga je van uit als je naar een garagebedrijf gaat) is het bij zo'n golfje een ochtend werk, doet hij er langer over dan doet hij iets niet goed. Met jouw berekening kom je daar geloof ik aardig op uit.
Kop vlakken is 9 van de 10x niet nodig, controleren met een haarlineaal, is ie goed dan zo er weer op.
Doorrijden met lekkage is trouwens wel link. Komt er teveel vloeistof in de verbrandingsruimte kan hij waterslag maken, met starten kan dit kromme drijfstangen tot gevolg hebben. (b.v. als de motor afgezet wordt kan een cilinder vollopen, vloeistof is niet samendrukbaar terwijl de zuiger omhooggedrukt wordt)
Kortom, gewoon maken die hap, mits je golf die 600 (of 200 als je het zelf doet) je waard is.
Hallo allemaal,
Excuus ik heb iets compleet over het hoofd gezien, ik begon te twijfelen toen ik geen witte vlokken in de olie zag en ook in het koelvloeistofreservoir geen belletjes zichtbaar werden..
Er ligt een plasje onder mn motor.
zo te zien lekt de pakking van (vergeef me de leken-beschrijving) het stuk blok waar de plug in zit die je gebruikt om je olie uit je blok te laten lopen.
Kan ik deze vervangen? of is er een makkelijker manier? (of nog makkelijker, kan het niet dat de koelvloeistof daarvandaan komt, en moet ik kijken of ik een lek slangetje zie?)
18 jaar
koelvloeistof uit het carterpan is nieuw voor mij, komt niet voor.
Het zal van hoger komen, kan uit het inlaatspruitstuk (deling met kop) komen, of de kunstofwatermondjes aan de zijkant van de kop of aan de voorkant.
Lekke slang kan natuurlijk ook.
kom je er niet achter is het makkelijkste de hele handel eens lekker schoon te maken met de stoomcleaner en dan te gaan kijken waar het vandaan komt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar