Hallo allemaal,
Ik heb een golf 4 sdi en heb deze laten chiptunen, omdat ik olie geknoeit had dacht ik laat ik de motor even afspuiten en toen begonnen de problemen!
Mijn auto begon heel slecht op te trekken met een raar tikkend geluid en gaf veel zwarte rook, ik kan ook niet harder als 50 km rijden.
De garage dacht dat door het afspuiten de chip defect is gegaan en daardoor de dieselpomp kapot is gegaan.
Ik heb de oude originele chip er weer in gedaan en een nieuwe dieselpomp in gedaan, olie en benzine filter vervangen, olie ververst, egr klep afgedopt en gloei bougies vervangen. Mn auto rijdt niet harder als 30 km meer en komt niet boven de 3000 toeren uit, daarbij komt er heel veel witte rook uit en zit er een raar tikkend geluid bij de nokkenas.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Misschien een afstelling? Ik heb de dieselpomp niet afgesteld maar gewoon gelaten zoals ik hem gekregen heb.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tandriem wel op tijd?
Verwijder klepdeksel eens en kijk of er een klepstoter defect is.
Zitten er storingen in?
Ik ga het wel even nakijken. de hydraulische klep is wel al een keer gerepareerd omdat ik te lang doorgereden had met een kapotte koelvloeistofpomp, ze hebben toen ook meteen me distributie vervangen. Anders laat ik hem wel uitlezen om te kijken voor storingen. In ieder geval bedankt!
16 jaar
alle steker verbindingen van de motor controleren of er water in zit.
niet communiceren via email want dan heeft problemcar geen nut
oke sorry ken deze site pas 2 dagen..
Mijn vraag is : Weet je ook waar de stekerverbindingen zitten? Is het misschien het beste om hem anders te laten uitlezen?
16 jaar
[quote=ricky]Tandriem wel op tijd?
Verwijder klepdeksel eens en kijk of er een klepstoter defect is.
Zitten er storingen in?[/quote]
de kleppendeksel heb ik trouwens nagekeken, waar aan kan je dan zien of een klepstoter stuk is? ik heb wel gezien dat er in kleppenstoter ongelijk met de rest gaat, kan dat er iets te maken mee hebben?
16 jaar
steker van de brandstofpomp en naaldslagsensor, alle stekers die je op of om de motor ziet losnemen en droogmaken. en als daar de oorzaak zit dan weet je gelijk dat je nooit meer een motor moet afspuiten
[quote=john5686]steker van de brandstofpomp en naaldslagsensor, alle stekers die je op of om de motor ziet losnemen en droogmaken. en als daar de oorzaak zit dan weet je gelijk dat je nooit meer een motor moet afspuiten[/quote]
oke thanks! ga morgen meteen kijken en geef ik je wel een seintje!
16 jaar
Roy, je hoeft niet alles te citeren, gewoon antwoorden mag ook.
mvg,
Hans
moderator.
Hallo allemaal,
Ik wou even zeggen dat het probleem opgelost is, de katalysator was verstopt. Ik had spul in me auto gegooid wat het uitlaatsysteem en de motor reinigd. Na alles vervangen en geprobeerd te hebben dacht ik laat de katalysator nog even losmaken want er kwam veel zwarte drap en roet uit me uitlaat en de motor kwam meteen weer op toeren en doet t weer goed!
Ik wil jullie in ieder geval bedanken want door de info van dit forum heb ik zelf me auto kunnen maken! Thanks!!
16 jaar
Ik heb alleen nog een vraag, nu er toch een andere katalysator op moet, wil ik een sneller spruitstuk en racepijp er onder zetten. Is dit mogelijk? Of zitten ook hier weer problemen aan vast?
16 jaar
geld verspilling,inruilen voor een tdi helpt wel.
[quote=golf_4_sdi]Ik heb alleen nog een vraag, nu er toch een andere katalysator op moet, wil ik een sneller spruitstuk en racepijp er onder zetten. Is dit mogelijk? Of zitten ook hier weer problemen aan vast?[/quote]
Alles is mogelijk indien geld geen probleem is..... tja! aan hardlopers heb je niets, je moet optijd vertrekken.
Gr. paul
Kat leegmaken, maakt voor de apk niks uit. Of je hierdoor veel verschil merkt, ik denk het niet, ik merkte het bij mijn TDI wel goed, meer koppel beneden 2000toeren.
Maar zoals john ook al zei, wil je sneller kun je beter een tdi nemen.
Je moet de power van Psycho Tuning nooit onderschatten!
Om te beginnen sloop je direct AL je uitlaatdempers onder je auto vandaan en maakt er 1 mooie buis van.
Vervolgens sla je wat deuken in je bodemplaat zodat je je stoel NOG lager dan laag kunt stellen, monteert wat van dat hele snelle kippen-gaas in je grille en bumper, plakt wat race-pedalen over de bestaande heen en je bent al een heel eind op weg!
Kost allemaal zeer weinig, de overlast voor je omgeving is gegarandeerd, je uitzicht is tot een minimum gereduceerd en je bent vervolgens helemaal "geaccepteerd" door de familie der GTI-(Geen Technisch Inzicht)Petjes.....
16 jaar
Oh ja, ook niet vergeten je rugleuning nagenoeg plat te leggen, scheef in je stoel blijven zitten en je immer loszittende versnellingspook steevast vast blijven houden onder het rijden!
Tenslotte nog wat van dat Aldi-folie op je ruitjes plakken zodat iedereen kan zien dat je te gierig bent om een knappe zonnebril te kopen....
16 jaar
Hahaha, die moet ik onthouden, is een goeie.
als we toch bezig zijn.....zet de haakse slijper ook ff in de veertjes.. en natuurlijk de minimaal 19 inch wielen niet vergeten met banden die zo strak staan als v snaartjes..
blijft natuurlijk wel een schaap in wolfskleren... hehe.
ik vermoed dat roy nooit meer gebruik zal maken van dit medium
[quote=john5686]ik vermoed dat roy nooit meer gebruik zal maken van dit medium[/quote]
Jawel!! Roy trekt het zich vast niet aan............. ;) Er is ook nog een categorie die het wel snapt.
Gr. paul
[url=http://imageshack.us][img]http://img231.imageshack.us/img231/3013/...[/img][/url]
By [URL=http://profile.imageshack.us
houd hem maar origineel roy anders heb je de kans dat je hem net zo tuned als op de foto
Ik denk dat Roy het wel snapt,nu.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar