Volkswagen Polo: komt niet op toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: amf 3cil diesel pd

motor komt heel traag of niet op toeren,gaat soms op 2cilinders lopen.
geeft foutkode 17668 klep pompverstuiver onaannemelijk signaal, maar kan ook maarzo een andere cilinder zijn na wissen en opnieuw starten.
in meetwaardeblok 18 geeft desbetrefende cilinder dan ook 47 ipv 0
in meetwaardeblok 13 staat bij diezelfde cilinder op +3.0 mg/s
kabelboom v/d verstuivers is vernieuwd
weerstandmeting gedaan v/d pompverst.kleppen en ook niets raars aan kunnen ontdekken.
iemand nog een idee??

henk4359

Geplaatst door henk4359 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 14 jaar geleden

Kat niet verstopt?

henk4359 (0) PRO, 14 jaar geleden

nee, die is niet verstopt.
oliepeil is ook niet hoger geworden.

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Waarschijnlijk zit toch een pompverstuiver in die defect is.

henk4359 (0) PRO, 14 jaar geleden

maar hoe kom ik erachter welke dat is?

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Aan de foutcode kan je dat zien

foutcode: 17668 P1260
nl Het ventiel van de pompverstuiver van cylinder 1 (N240) geeft een onbegrijpelijk signaal af

foutcode: 17668 P1261
nl Het ventiel van de pompverstuiver van cylinder 1 (N240) heeft een afregelgrens overschreden

marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dus stukke verstuivers?

Ary (0) PRO, 14 jaar geleden

De cilinder waar de waarde +3.0mg/sl aangegeven wordt is de verstuiver defect. 3.0 is een te grote afwijking.....
Deze verstuiver vervangen en je storing is eruit.

Ary

henk4359 (0) PRO, 14 jaar geleden

die conclusie is juist maar hoe kan het dat na het wissen van de foutkode er maarzo een andere verstuiver +3.0 gaat inspuiten.
en die andere wel weer een normale waarde geeft.
die foutkodes van een onbegrijpelijk signaal en regelgrens overschreden wisselt over alle cilinders.
in elsawin staat als er een verstuiver een onbegrijpelijk signaal afgeeft er een weerstandsmeting moet worden gedaan van klep en bedrading.
voldoet dit aan de voorgeschreven waardes dan is de ecu defekt!
ik heb niet het gevoel dat dit het probleem is

Ary (0) PRO, 14 jaar geleden

Het kan niet zo zijn dat deze waarde`s over alle cilinders wisselen, dus zul je elders moeten zoeken.
Nogmaals de bedrading goed controleren en anders het motorregelapp. uitwisselen met een andere auto.
P.s. deze gaan eigenlijk nooit stuk.....

Ary

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.