auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: komt niet op toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: amf 3cil diesel pd

motor komt heel traag of niet op toeren,gaat soms op 2cilinders lopen.
geeft foutkode 17668 klep pompverstuiver onaannemelijk signaal, maar kan ook maarzo een andere cilinder zijn na wissen en opnieuw starten.
in meetwaardeblok 18 geeft desbetrefende cilinder dan ook 47 ipv 0
in meetwaardeblok 13 staat bij diezelfde cilinder op +3.0 mg/s
kabelboom v/d verstuivers is vernieuwd
weerstandmeting gedaan v/d pompverst.kleppen en ook niets raars aan kunnen ontdekken.
iemand nog een idee??

Geplaatst door

henk4359 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kat niet verstopt?

Siem Bijman 690
badge vip badge

15 jaar

nee, die is niet verstopt.
oliepeil is ook niet hoger geworden.

henk4359 0
badge

15 jaar

Waarschijnlijk zit toch een pompverstuiver in die defect is.

Tiguan 0
badge

15 jaar

maar hoe kom ik erachter welke dat is?

henk4359 0
badge

15 jaar

Aan de foutcode kan je dat zien

foutcode: 17668 P1260
nl Het ventiel van de pompverstuiver van cylinder 1 (N240) geeft een onbegrijpelijk signaal af

foutcode: 17668 P1261
nl Het ventiel van de pompverstuiver van cylinder 1 (N240) heeft een afregelgrens overschreden

Tiguan 0
badge

15 jaar

Dus stukke verstuivers?

marcel7031 0
badge

15 jaar

De cilinder waar de waarde +3.0mg/sl aangegeven wordt is de verstuiver defect. 3.0 is een te grote afwijking.....
Deze verstuiver vervangen en je storing is eruit.

Ary

Ary 0
badge

15 jaar

die conclusie is juist maar hoe kan het dat na het wissen van de foutkode er maarzo een andere verstuiver +3.0 gaat inspuiten.
en die andere wel weer een normale waarde geeft.
die foutkodes van een onbegrijpelijk signaal en regelgrens overschreden wisselt over alle cilinders.
in elsawin staat als er een verstuiver een onbegrijpelijk signaal afgeeft er een weerstandsmeting moet worden gedaan van klep en bedrading.
voldoet dit aan de voorgeschreven waardes dan is de ecu defekt!
ik heb niet het gevoel dat dit het probleem is

henk4359 0
badge

15 jaar

Het kan niet zo zijn dat deze waarde`s over alle cilinders wisselen, dus zul je elders moeten zoeken.
Nogmaals de bedrading goed controleren en anders het motorregelapp. uitwisselen met een andere auto.
P.s. deze gaan eigenlijk nooit stuk.....

Ary

Ary 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.