close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Koppakking + Distributie vervangen Golf 3 cabrio 1800

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo ,

Daar ben ik weer eens ( Stefan het is niet gelukt met autodata vandaar dat ik het hier post )

Kan iemand mij de gegevens sturen en eventueel handleiding van de merktekens van een golf 3 cabrio 1800cc ( distributie set vervangen ) ben aardig handig hierin maar wil het zekere voor het onzekere en alles graag dubbel checken.

En ook zoek ik een soort handleiding voor het aandraaien van de Cilinderkopbouten EN ( of deze bouten vervangen moeten worden ?)

Ik hoor graag van jullie.

groeten Nick.

Geplaatst door

Pindaaa (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Nick,

Plaats even de motorcode, dan kan ik of iemand anders wel even een schema sturen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Poeh motorcode weet ik zo niet.. kenteken is 56gxsx kan je hier iets mee ?

Pindaaa 0

14 jaar

Hoi Pindaaaaaaaa,

De motorcode is AAM.

Groetjes Martina

Martina 0

14 jaar

Dankje Martina , Motorcode dus AAM jongens.

Pindaaa 0

14 jaar

Hey Stefan , heel erg bedankt ga hier van de week even mee aan de gang en post het hier zodra het gelukt is.

Nogmaals bedankt!

Pindaaa 0

14 jaar

Zo vandaag de koppakking vervangen , kop is gevlakt etc. ook heb ik de distributie vervangen. Nu merk ik aan de auto dat hij iets inhoud zou het kunnen zijn dat de ontsteking nu dus 1 tandje verkeerd staat , of is de lambda stuk gegaan met het wisselen ( want ik heb een NIEUW spruitstuk gekocht en die lambda daarin gezet. ) ?

verder loopt hij echt super en is hij ook super stil.

Ook is er een asje afgeknapt van mijn kop ( bovenkant om je kleppendeksel vast te draaien ) misschien iemand een handig foefje om het asje eruit te krijgen of gewoon doorboren ?

Pindaaa 0

14 jaar

Als de motor op bdp staat, moet de ontsteking in 1 lijn staan met de rotor zoals op de tekening te zien is..Als dat goed is staat hij op het 0 punt en moet je hem nog wat voor ontsteking geven d.m.v. een stroboscooplamp..

Inhouden kan ook een vacuumlekkage aan de inlaat zijn..

Lambdasonde kun je eventueel even testen op massa en signaal, is het een 4 draads, dan ook even de verwarming controleren ervan..

Uitlezen is ook een optie, net zoals het kijken in de meetwaardeblokken, zo kun je een aantal sensoren bekijken en beoordelen..

Tap eind van kleppendeksel, voorboren en met een linkse tap het afgebroken stuk eruit draaien, lukt dat niet, dan even opboren en opnieuw tappen, niet helemaal doorboren!

stefan84 0

14 jaar

Bedankt Stefan , ga morgen even proberen met het uitboren heb laatst ook mijn kop ( uitlaat spruit deel was afgebroken door de vorige eigenaar ) proberen uit te boren toen met linkse tap en ja je raad het al pats geknapt en kwam er met geen mogelijkheid meer door met boren dus heb ik hem weggebracht..

Lambda kan ik toch ook even eraf trekken zodat hij de noodloop ingaat en als hij dan goed rijd ( veel benzine verbruikt ) dan is me lambda stuk ?

Ik denk dat ik de ontsteking heel iets moet bijdraaien want voorheen hield hij niet in en nu na dit ineens wel een beetje dus ga morgen even goed klussen en dan post ik het hier weer!

Pindaaa 0

14 jaar

Nick,

Als je de stekker van de lambda aftrekt hoeft hij niet eens in noodloop te gaan, je hoeft niet eens wat te merken qua rij gedrag bv..

Ik zou even kijken hoeveel draden eraan zitten, bv 2 x wit = verwarmings element, grijs = massa en zwart = signaal..De motor even warm laten lopen en dan met een multiemeter eens meten, 1 pen op de massa houden en de andere op de grijze of zwarte kabel van de lambda als de motor loopt, je moet nu een schommelend signaal zien tussen de 0,2 en 1 Volt maar het probleem met een multiemeter is dat je het niet nauwkeurig kan aflezen..Ook kun je hem uitlezen en dan in de meetwaardeblokken kijken, dan zie je hem ook..

De uitlaat mag in elk geval niet lekken vanaf de motor tot aan de kat, anders kun je ook al van die storingen krijgen.

Zou eerst even zorgen dat de ontsteking goed staat..

Succes..

stefan84 0

14 jaar

Hey ,

het is opgelost , ontsteking stond verkeerd. Auto loopt nu weer helemaal super.

Volgende x kom ik jullie nog een x lastig vallen maar dan met een schema voor de Distributie voor een Golf 4 , mag nu eventueel hier ook gepost worden ?

Mvg Nick.

Pindaaa 0

14 jaar

Hallo Nick,

Weer mooi om te horen..

Zou voor je golf 4 even een nieuw topic starten..

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Oke , gen probleem . Bedankt! , en tot de volgende keer.

gr Nick

Pindaaa 0

14 jaar

Den ook op zoek naar gegevens voor distributie te vervangen. Maar onder deze toppic zie ik wel antwoorden maar geen voorbeelden

Elco 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.