Ik heb net nadat ik de wagen nieuw had aangekocht een box laten installeren met nu ong. 112 pk. Na 24000 km was mijn koppeling al stuk toen vervangen in garantie. Nu 62000 km heb ik hetzelfde probleem toch ga ik nooit tot het uiterste met deze wagen.
Past een koppeling van een 115 pk of is deze niet hetzelfde.Kan dit een fabricagefout zijn?
Wie kan mij helpen of heeft hetzelfde probleem.
Bedankt op voorhand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Als ik het hier so lees lijkt het mij dat jij je linker voet niet van de koppelingspedaal afhaalt als je rijdt. Fabricage fout is het niet. Wat wel voor kan komen is dat de bevestigingsbouten van de drukgroep weleens loskomen. Waardoor de drukplaat niet gelijkmatig op je vliegwiel wordt gedrukt. Dus snellere slijtage.
Bulent
Bij al de wagens die ik gehad heb moest ik nog nooit een koppeling vervangen dan zou het mij nu wel verwonderen dat ik plotseling niet meer met een auto kan rijden en dan weten dat dit mijn eerste nieuwe was !!!
20 jaar
Ik heb met mijn Golf IV met 130 pk hetzelfde probleem. De drukgroep raakt de kracht kwijt. Nu na 145.000 km mag ik de vierde koppeling gaan monteren. Volkswagen beweert dat het aan mijn rijden moet liggen. Heb in 24 jaar nog nooit koppeling kapot gehad, de vorige (niet VW) heeft er 330.000 km opstaan met eerste koppeling. Bij mishandeling van koppeling gaat de plaat eraan, die is bij mij telkens mooi en onbeschadigd. Drukgroep steeds kapot, klemt niet meer afdoende. Slag van het koppelingspedaal te groot misschien. "Pompverstuiver" werkt lijkt het gezien zijn opmerking voor een VW dealer of VW specialist.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar