Volkswagen golf IV 1.9TDI 90pk: erg veel brandstof verbruik gemiddeld 1.12

Bouwjaar: 1999

heb de auto nou een paar keer naar de dealer gebracht en er is wel wat vervangen (luchtmassameter magneetklep sensoren enz)maar nadat hun dat gedaan hebben verbruikt de auto verschrikkelij veel vroeger reed ik op 50 liter 950km nu rijd ik met moeite 650 op een tank iemand enig idee want de dealer die snapt het ook niet meer zijn ook geen storingen

barry828

Geplaatst door barry828 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

dutch123 (55), 20 jaar geleden

De dealer kan heel eenvoudig tijdens een testrit het verbruik meten. (Met VAGCOM kun je dat ook.) Hier moet een afwijking op te vinden zijn.

Ook kan de luchtmassa hoeveelheid bekeken worden. Aan de hand hiervan (o.a.) bepaald de computer hoeveel brandstof ingespoten mag worden.

Roet je auto niet?

En om maar eens iets heel anders te noemen: werkt de kilometerteller wel goed? Misschien rij je verder dan de km teller aangeeft. (zal wel niet, maar toch)

De remmen lopen niet aan? Wel de juiste motor olie? Airco compressor?

Simpelweg onderdelen vervangen klinkt niet zo professioneel.

barry828 (0), 20 jaar geleden

ja testritten wijzen dus niks uit volgens de vagcom is alles prima in orde maar de werkelijkheid is anders hij rookte verschrikkelijk maar dat bleek de magneetklep te zijn die is weer gangbaar gemaakt en de rook was verdwenen maar nu weten ze het niet meer en word er maar vervangen en de kosten lopen hoog op maar de auto verbruikt nog steeds veel dus ik weet het niet meer

dutch123 (55), 20 jaar geleden

wat zegt vagcom over je brandstofverbruik als je 100km/uur rijdt. (hoeveel liter per uur?)

Wat is je luchtmassa bij 3000RPM, derde versnelling, volgas. Zet logging eens aan met brandstof hoeveelheid, luchtmassa en turbo druk. Je mag de file ook naar mij sturen. Ik weet niet of ik er iets in kan zien, maar kan het vergelijken met diverse logs die ik heb gemaakt.

Hoe zit het met je luchtinlaat? Luchtfilter schoon? Inlaatspruitstuk verontreinigd door roet+olie. (even in je inlaatspruitstuk kijken vlak voor de uitlaatgas regulatieklep)

Dus kom met wat getallen en uitslagen. Behalve als je rechtvoet 10 kilo weegt of je sleept elke dag een kar zand met je VW, moet dit oplosbaar zijn.

barry828 (0), 20 jaar geleden

heb hem gisteren opgehaald bij de dealer hebben zijn er twee dagen mee bezig geweest en komen tot de conclusie dat er niks mis is alles staat op tijd en er zijn geen storingen moest wel weer 300 euro betalen voor niks de cijfers waar jij om vraagt heb ik niet die uitdraai ligt bij de dealer als ik daar kom zal ik die uitdraai vragen op dit moment zit ik dus met een diesel die zuipt als een benzinemotor en waar ik dus niet echt blij van word als je nog tips hebt wat het eventueel kan zijn dan hoor ik het graag

Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

Heb je toevallig geen andere wielen gemonteerd met een verkeerde banden maat,of wordt er misschien brandstof uit je tank gehaald?


dutch123 (55), 20 jaar geleden

Barry, Voordat je meer tips gaat vragen, is het dan een idee om de gegeven tips te verifieren?

jaap4742 (0), 20 jaar geleden

Doet de turbo wel mee?

Mijn passat deed hetzelfde en daar was een klein zwart slangetje dat loszat het probleem.

Deze liep van het luchtfilter naar wat ik denk een vacuumklep.

We hebben het slangetje er weer opgedaan en de turbo floot weer als vanouds en de auto liep weer 1op20.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.