Volkswagen Golf IV: Koppeling koppelt niet goed

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: Tdi 110 pk

Beste,

De koppeling schakelt niet goed uit vitesse.
De embreage pedaal neemt te ver aan de onderkant.
Ik druk de pedaal in, probeer te schakelen vanuit stilstand (gaat moeilijk), de wagen gaat stilletjes vooruit.
Het schakelt in alle versnellingen moeilijk.

De bovenste en de onderste pomp van de embreage is pas verandert.
Is er ergens een regeling om te zorgen dat de koppeling beter uitkoppelt ?
Zodat de embreage pedaal iets meer in het midden begint te pakken.


Alvast bedankt,
mvg Zuriye

zuriye

Geplaatst door zuriye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zuriye

Hoeveel km heeft de motor gelopen ?

Lijkt op een versleten koppeling..bij vervangen gelijk drukgroep en lager meenemen.

schakelt hij wel goed,als je de motor uitzet ?

Gr Stefan

zuriye (0), 14 jaar geleden

De motor heeft 315.000 km.
Als de motor niet draait, schakelt het gemakkelijk.
Er is ook een knik op de pedaal.
Ik heb de wagen binnen gedaan, ze gaan de drukgroep vervangen.
Ik heb de wagen 1 keer geschakeld in derde, opgestart en zo vertrokken.

Enige wat ik niet begrijpt is, dat bij een versleten koppeling de embreagepedaal helemaal van beneden pakt.
Ik dacht dat het juist omgekeerd moest zijn.
Mag ik dan ook aannemen dat de bovenste en de onderste embreagepomp voor niks is verandert.

Groetjes
Z.Y.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

heeft deze auto een versnellingsbak met een groene deksel??

zoja, dan moet je eerst eens dit dekseltje verwijderen.
er zit namelijk een hefboompje dat het druklager bediend deze willen door midden scheuren.
Dit kan gerepareerd worden zonder de bak te demonteren!

Groeten
bart

zuriye (0), 14 jaar geleden

De koppeling is ook veranderd, maar het is nog altijd hetzelfde.
Ik zal eens aan de mechanieker vragen dat er een groene deksel is.
Ik weet niet waar de deksel moet zitten, maar ik zal ook eens kijken.

mvg
Z.Y.

zuriye (0), 14 jaar geleden

Nog 1 ding,

ze hebben de druk gemeten, het blijkt dat de druk terugvalt...

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Waarom meten ze dat niet eerst dan?.
Koppeling vervangen en het blijkt iets anders te zijn.
Vaak zitten dit soort akkefietjes 9 van de 10 keer in de bediening, nooit in de koppeling.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het groene deksel zit in deze ronding,hierachter zit het heveltje ( die vaak kapot gaat ) en tegen het druklager duwt/stift/plaat/drukgroep..zie foto :

[url=http://img401.imageshack.us/i/seatibizam...][img]http://img401.imageshack.us/img401/218/s...[/img][/url]

[url=http://img401.imageshack.us/i/dsc00134i....][img]http://img401.imageshack.us/img401/1808/...[/img][/url]

Gr Stefan

zuriye (0), 14 jaar geleden

De mechanieker zegt nu dat hij de probleem weet : Embreagepedaal duwt niet ver genoeg volgens hem.
Oplossing is er nog niet, dat gaat erg duur overkomen... al dat werkuren.

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

koppeling volledig vervangen. Als het 1 hydraulische bediende koppeling is het systeem goed ontluchten en maken dat het luchtdicht is. Als het 1 koppeling is met kabel moet je voordat je de kabel lost het automatisch bijstelsysteem (verdikking op de kabel) vast zetten met die witte beugel daar juist boven ,anders heb je veel kans dat die kabel achteraf niet goed meer werkt dan moet die ook vervangen worden en is het 1 beetje moeilijk om die kabel aan te haken aan de pedaal.

zuriye (0), 14 jaar geleden

Het is een hydraulische systeem.
Vandaag nog eens gaan kijken wat er nog gebeurt is.

Grt
Z.Y.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.